Bořek Šípek a mladá designerka odtajnili vzhled letošní aukční láhve Pilsner Urquell. Pomůže před Vánoci Centru Paraple

27.11.2015 Udržitelnost a odpovědnost

Deset unikátních pivních lahví Pilsner Urquell bude letos už počtvrté vydraženo v předvánoční charitativní aukci. Výtěžek z nich pomůže Centru Paraple pořídit nové vybavení pro své svěřence. Láhve mají každý rok originální vzhled a ten letošní měli pod taktovkou mladá designerka Lenka Husárková ze soutěže Stanislav Libenský Award a uznávaný český umělec Bořek Šípek.

Také letos navrhovali mladí umělci v soutěži Stanislav Libenský Award 2015 nový design pivní aukční lahve Pilsner Urquell. Jedinečná láhev, která se vyrobí v limitovaném počtu 10 kusů, se vydraží 17. prosince 2015 v předvánoční charitativní aukci pro Centrum Paraple, tento rok už počtvrté. Autorkou letošního vítězného návrhu se stala Lenka Husárková, studentka ateliéru Skla na Vysoké škole uměleckoprůmyslové v Praze. Na finálním vzhledu deseti designových lahví mohla ještě v posledních dnech spolupracovat se slavným českým sklářem Bořkem Šípkem. Ten finální vizuální návrhy právě vyrábí ve svém novoborském studiu.

Mojí hlavní inspirací při tvorbě vzhledu letošních vánočních lahví Pilsner Urquell byly dominantní vlastnosti zlatého piva. Oproti loňským rokům je láhev lehce masivnější, tedy řekněme více pivní a měla by vyzdvihnout jeho zářivou barvu. Na první pohled jednodušší kostru zdobí výjimečná tradiční plzeňská pečeť,“ řekla k návrhu autorka Lenka Husárková. „Všech 10 kusů aukčních lahví se vyrobí tradiční sklářskou technikou foukání do dřevěné formy. Jak již bylo zmíněno, každá bude opatřena ručně dělanou originální pečetí. Ta totiž k plzeňskému pivu neodmyslitelně patří a také díky ní bude každá láhev naprosto jedinečná a nenajdete její kopii,“ doplnil Bořek Šípek, který začal na výrobě lahví pracovat.

Hlavním cílem předvánoční aukce je pomoc Centru Paraple. Dražba má však mimo jiné poukázat i na to, že ty nejlepší věci mohou vzniknout uchováním tradic a předáváním osvědčených zkušeností z generace na generaci, což může platit pro sklářský průmysl i pivovarnictví. Vydražené prostředky pomohou Centru Paraple například s nákupem nového vybavení, loňská aukce mu přinesla 723 116 Kč.

 

Pro dotazy je médiím k dispozici Vladimír Jurina na těchto kontaktech:

+420 724 617 886


Poznámky pro editory:

  • S celkovým prodejem přes 10 milionu hektolitrů v kalendářním roce 2014 (včetně licenčních výrob v zahraničí) a s exportem do více než 50 zemí celého světa je Plzeňský Prazdroj, a. s., předním výrobcem piva v regionu a největším exportérem českého piva.
  • Plzeňský Prazdroj, a. s., je členem společnosti SABMiller plc. Pilsner Urquell je mezinárodní vlajkovou lodí portfolia značek SABMiller.
  • SABMiller plc je jednou z předních světových pivovarnických společností, se 70 tisíci zaměstnanci v 80 zemích celého světa. Nabízí více než 200 pivních značek včetně celosvětově známých, jako jsou Pilsner Urquell, Peroni Nastro Azzurro, Miller Genuine Draft a Grolsch, stejně jako přední lokální značky Aguila (Kolumbie), Castle (Jižní Afrika), Miller Lite (USA), Snow (Čína), Victoria Bitter (Austrálie) nebo Tyskie (Polsko).

Plzeň/Nový Bor