Sedmdesát procent Čechů by rádo oslavilo Den otců

7.6.2012 Pilsner Urquell

Den otců dle výsledků průzkumu zaregistrovalo 54 procent dotázaných, což je o 18 procent více, než v podobném výzkumu odpověděli lidé v minulém roce. Zajímavostí je, že znalost svátku mezi ženami (61 %) výrazně přesáhla znalost mezi muži (46 %).

„Rodina je u nás stále křehčí a vzácnější útvar, mít děti je dnes daleko svobodnější a odpovědnější rozhodnutí. Výsledky sčítání lidu ukazují, že proměna emocionální vazby v rodinu a rodičovství je dnes stále těžší. Proto má dnes také mateřství i otcovství hlubší a méně formální obsah. Přiznat cit k otci nebylo dříve tak běžné, jako naopak k matce. Avšak citový vztah k otci se v současnosti proměňuje, dnes projevy citu potřebují stále více i tátové včetně nás, otců již dospělých dětí, “ komentuje sociolog Ivan Gabal.

Výzkum sledoval nejen povědomí o existenci tohoto svátku, ale také přístup respondentů k němu. Na otázku, zda by se měl Den otců připomínat, odpovědělo 72 procent dotazovaných „ano“ či „spíše ano“. Tři nejčastější postoje k otázce, jakým způsobem by se měl připomínat Den otců, zahrnovaly poděkování otci, obdarování otce a setkání s tátou
u piva. Na 61 procent respondentů by uvítalo ustavení Dne otců jako významný den.

Značka Pilsner Urquell, která výzkum iniciovala, vychází z tradičních hodnot a v jejich duchu podporuje oslavy Dne otců. „Výzkum odhalil i jinou pro nás zajímavou věc, a to že lidé, kteří mají větší povědomí o Dni otců a jsou tomuto svátku více nakloněni, jsou zároveň příznivci piva Pilsner Urquell,“ uvedl manažer značky Pilsner Urquell Jan Šolta.

Svátek Dne otců, iniciovaný prvně 19. června 1910 Sonorou Smart Dodd jako poděkování svému otci, jenž sám vychoval pět dětí, se slaví kromě USA také v Německu, Rakousku a mnoha dalších nejen evropských zemích. V ČR o jeho popularizaci usiluje právě Pilsner Urquell a Liga otevřených mužů, která opakovaně vyzývá k veřejné diskuzi a inspiruje k pořádání oslav tohoto svátku v řadě měst.

Více informací o Dni otců se dozvíte na www.den-otcu.cz.

*Výzkum provedený výzkumnou agenturou IPSOS ve dnech 3. až 8. května na vzorku populace 1045 respondentů

Bližší informace:

Vladimír Jurina, Plzeňský Prazdroj, tel.: 724 617 886

Poznámky pro editory:

  • S celkovým prodejem více než 9,9 milionu hektolitrů v kalendářním roce 2011 (včetně zahraničních prodejů) a s exportem do více než 50 zemí celého světa je Plzeňský Prazdroj, a. s., předním výrobcem piva v regionu a největším exportérem českého piva.
  • Plzeňský Prazdroj, a. s., je členem společnosti SABMiller plc. Pilsner Urquell je mezinárodní vlajkovou lodí portfolia značek SABMiller.
  • SABMiller plc je jedna z největších světových pivovarnických společností, s pivovarnickými aktivitami či distribucí ve více než 60 zemích světa napříč šesti kontinenty. Skupina značek SABMiller zahrnuje významné značky jako Pilsner Urquell, Miller Genuine Draft, Grolsch, Peroni Nastro Azzurro a mnoho dalších úspěšných regionálních značek.

 

Plzeň