Češi milují grilování a pivo, potvrdil průzkum

13.6.2013 Velkopopovický kozel

Průzkum značky Velkopopovický Kozel dokazuje, že je grilování v českých poměrech velmi oblíbenou, zejména venkovní, víkendovou a dovolenkovou činností. Pro 92 % oslovených se stalo příležitostí pro setkání rodiny a přátel. Grilují se masa, různé druhy zeleniny a sýry na všechny způsoby. Při přípravách marinád, do nichž alespoň občas nakládá maso 93 % milovníků grilování, Češi více či méně improvizují.  Když ale grilují opakovaně, docházejí jim nápady na recepty. Značka Velkopopovický Kozel se proto rozhodla vyjít v tomto směru svým spotřebitelům vstříc, spojila se se špičkovými kuchaři z Pražského kulinářského institutu a nechala je vytvořit zajímavé recepty na grilování s Kozlem 11° jako nepostradatelnou ingrediencí. Při nakládání masa na grilování vyzkoušelo pivo jako součást marinády 74 % populace a 51 % jí považuje za vynikající.

„Ke grilovanému jídlu se jednoznačně hodí pivo. Nejen jako nápoj, ale i jako ingredience. Z našeho průzkumu mimo jiné vyplynulo, že si lidé oblíbili různé marinády, ale podle receptů je připravuje pouze 7 % populace. Podle nás je důvodem jejich nedostatek, a proto jsme se rozhodli uvést nové, zajímavé recepty s pivem jako přísadou, které zpestří grilovací sezónu,“ vysvětluje nový přístup Karel Kraus, marketingový manažer Plzeňského Prazdroje. „Ke spolupráci jsme oslovili kuchaře Jaroslava ZahálkuZdeňka Marcína, šéfkuchaře pražského kulinářského institutu, kteří vytvořili několik originálních receptů s využitím kvalit Velkopopovického Kozla  11°,“ dodává Karel Kraus.

„Kozel 11° má jemnou hořkost a plnější chuť, která se výborně hodí pro přípravu různých grilovaných pokrmů. Věřím, že využití zajímavých nebo netradičních ingrediencí lidi potěší a grilované delikatesy budou příjemným zpestřením na jídelních stolech,“ doplňuje Zdeněk Marcín.

Od 13. června na www.poctivegrilovani.cz naleznete jedinečné recepty, grilovací tipy a každý týden nový díl seriálu „Kozel Vařil“ představující nový recept.


[1] Spotřebitelský průzkum byl realizován prostřednictvím internetového dotazníku (CAWI) na internetovém panelu agentury STEM/MARK na 502 respondentech z populace 18+ v České republice.

 

Zajímavosti z průzkumu


5 tipů, jak grilovat s pivem

1. Při podlévání používejte vždy pivo v pokojové teplotě nikdy ne studené (zastavili byste proces varu a pokrm příliš ochladili)

2. Podléváním tmavým pivem docílíte karamelového nádechu

3. Světlé pivo se skvěle hodí na nakládání a marinování

4. Marinovat v pivu bychom neměli déle než 2 hodiny, aby nám maso příliš nezhořklo

5. Při grilování je nutné použít pivo s vyváženou chutí, aby hořkost nenarušila chuť pokrmu, například Velkopopovický Kozel 11° nebo Černý


Krátce o kuchařích

Jaroslav Zahálka

  • Lektor Pražského Kulinářského Institutu, kde vede kurzy grilování, argentinské a kreolské kuchyně, mexické kuchyně, fusion cuisine, španělského tapas, a je zároveň šéfkuchařem pražské restaurace MOOD.
  • Za svou 16 letou kariéru prošel mnoha zahraničními kuchyněmi a snad v každé se v nějaké formě objevuje pivo, ať jde o sladké, ochucené, silné, aromatické nebo velmi jemné až neutrální.
  • Při vaření je potřeba vypilovaná chuť, která výsledný pokrm zvedne ještě o pomyslný stupínek výš. Toto je známé u vína, ale platí to i u piva.

Zdeněk Marcín

  • Šéfkuchař Pražského Kulinářského Institutu
  • Rád používá a propaguje kvalitní suroviny. Každý den s nimi učí pracovat posluchače a vysvětluje, jak poznat kvalitu.
  • Kozel je pro mě symbolem kvality, a to především díky vybraným surovinám a tradiční receptuře.


Bližší informace:

Vladimír Jurina, Brand PR manažer, tel. 724 617 886, e-mail:


Poznámky pro editory:

  • První várka piva byla ve Velkopopovickém pivovaru uvařena 15. 12. 1874 a o rok později již bylo vystaveno (uvařeno a prodáno) 18 000 hl piva. Již po několika letech se pivovar stal třetím největším v zemi. Proslulá byla zejména výroba silného tmavého piva.
  • Velkopopovický Kozel je značkou, která má své nezastupitelné místo na pivním trhu. Patří ke značkám s nejdynamičtějším růstem jak na českém, tak i na zahraničních trzích. Velkopopovický Kozel Černý je lídrem trhu s tmavými pivy v České republice a nejprodávanější českou pivní značkou v zahraničí vůbec.
  • Od roku 1999 je pivovar ve Velkých Popovicích součástí společnosti Plzeňský Prazdroj.
  • S celkovým prodejem více než 9,9 milionů hektolitrů v kalendářním roce 2011 (včetně licenční výroby v zahraničí) a s exportem do více než 50 zemí celého světa je Plzeňský Prazdroj, a. s., předním výrobcem piva v regionu a největším exportérem českého piva.
  • Plzeňský Prazdroj, a. s., je členem společnosti SABMiller plc. Pilsner Urquell je mezinárodní vlajkovou lodí portfolia značek SABMiller.
  • SABMiller plc je jedna z největších světových pivovarnických společností, s pivovarnickými aktivitami či distribucí ve více než 60 zemích světa napříč šesti kontinenty. Skupina značek SABMiller zahrnuje významné mezinárodní značky jako Grolsch, Miller Genuine Draft, Peroni Nastro Azzurro a Pilsner Urquell, a téměř 200 úspěšných regionálních a národních značek.
  • Aktuální informace o aktivitách a projektech podporovaných značkou Velkopopovický Kozel najdete na internetových stránkách www.kozel.cz


Praha