Aukce deseti unikátních lahví Pilsner Urquell od Larse Kempera vynesla pro Paraple přes půl milionu korun

11.12.2013 Udržitelnost a odpovědnost

V úterý 10. prosince úderem deváté hodiny začala dobročinná aukce deseti unikátních lahví Pilsner Urquell pro Centrum Paraple. Aukce, která trvala sedm hodin a zapojili se do ní i Češi žijící v Belgii, Velké Británii nebo ve Spojených státech, vynesla celkem 526 069 Kč. Že bude společný projekt Pilsner Urquell a serveru iDNES úspěšný, naznačil již průběžný vývoj. Během první hodiny aukce vynesla 122 tisíc korun. 10 úspěšných dražitelů si bude moci své lahve za asistence Václava Berky, staršího obchodního sládka Plzeňského Prazdroje, vlastnoručně naplnit nefiltrovaným ležákem Pilsner Urquell z dubového sudu ve sklepech pivovaru.

„Dražbu jsme napínavě celý den sledovali a z výsledku máme velikou radost. Moc děkuji dražitelům, Plzeňskému Prazdroji a iDNES.cz. Je to pro nás krásný vánoční dárek,“ říká Štěpánka Antošová, ředitelka Centra Paraple, a k plánovanému účelu vynaložení získaných prostředků dodává: „Z výtěžku zakoupíme sprchový vozík pro snadnější sebeobsluhu při hygieně vozíčkářů, monoski – speciální lyži, kterou využijeme při lyžařských kurzech a bude  dále k vypůjčení v naší půjčovně pomůcek, rehabilitační chodítko pro nácvik stoje a chůze, polohovací pomůcky, pomůcky pro aquaterapii, žíněnky a další rehabilitační a kompenzační pomůcky potřebné pro poskytování našich služeb.“

Tvůrce návrhu lahve byl opět Lars Kemper. Tento renomovaný designér, který se značkou spolupracuje již po několikáté, hledal inspiraci mezi ležáckými sudy ve sklepech plzeňského pivovaru a v tradičním pivovarském řemesle bednářství. Litrové lahve svým tvarem proto připomínají dřevěný soudek piva. Každá lahev je originálem označeným číslicí od 1 do 10 a všechny kusy vytvořili skláři z Nového Boru.

“Po úspěšné loňské aukci jsme chtěli zachovat propojení tradice české ruční výroby skla a českého pivovarnictví,“ řekl Lukáš Novotný, brand manažer značky Pilsner Urquell, a doplnil: „Jsem rád, že tato aukce přilákala štědré dražitele a že jsme získali pro Centrum Paraple hezký vánoční dárek – tolik potřebné finanční prostředky, které mu pomohou v rozvoji a v udržení širokého spektra služeb.“


Bližší informace:

Kateřina Krásová, Plzeňský Prazdroj, tel.: 724 617 219


Plzeňský Prazdroj na sociálních sítích:

Twitter twitter.com/Prazdroj1

LinkedIN www.linkedin.com/company/plzensky-prazdroj

Youtube www.youtube.com/user/PlzenskyPrazdroj1


Poznámky pro editory:

  • S celkovým prodejem téměř 9,9 milionu hektolitrů v kalendářním roce 2012 (včetně zahraničních prodejů) a s exportem do více než 50 zemí celého světa je Plzeňský Prazdroj, a. s., předním výrobcem piva v regionu a největším exportérem českého piva.
  • Plzeňský Prazdroj, a. s., je členem společnosti SABMiller plc. Pilsner Urquell je mezinárodní vlajkovou lodí portfolia značek SABMiller.
  • SABMiller plc je jednou z předních světových pivovarnických společností, se 70 tisíci zaměstnanci v 75 zemích celého světa. Nabízí více než 200 pivních značek včetně celosvětově známých jako jsou Pilsner Urquell, Peroni Nastro Azzurro, Miller Genuin Draft a Grolsch, stejně jako přední lokální značky Aguila (Kolumbie), Castle (Jižní Afrika), Miller Lite (USA), Snow (Čína), Victoria Bitter (Austrálie) nebo Tyskie (Polsko).

Plzeň