Spotřebitelé zvolili značku Velkopopovický Kozel Černý jako Tmavé pivo roku 2005

15.12.2005 Ostatní

Již po osmé si letos Velkopopovický Kozel odnesl titul Tmavé pivo roku, který ve své tradiční anketě mezi spotřebiteli uděluje časopis Pivní kurýr. Jak ukazují údaje Českého svazu pivovarů a sladoven, Češi stále více přicházejí na chuť tmavému pivu a jeho podíl na českém pivním trhu se trvale zvyšuje. Velkopopovický Kozel opět potvrdil svou vedoucí pozici v tomto rostoucím segmentu. Ocenění z rukou pořadatelů převzali dnes zástupci pivovaru a marketingového oddělení na vyhodnocení ankety Pivo roku v pražské restauraci U Fleků.


„Značka Velkopopovický Kozel má v segmentu tmavého piva vedoucí pozici na českém trhu. Pozitivní trendy pozorujeme jak u lahvového, tak u čepovaného tmavého piva. Jsme rádi, že se nám opět podařilo dostát očekávání spotřebitelů a znovu dokázat, že důsledně a vytrvale usilujeme o nejvyšší možnou kvalitu,“ řekl Martin Kuděla, manažer marketingu značky Velkopopovický Kozel.    


Na českém trhu tvoří tmavé pivo sice nevelký, ale trvale rostoucí segment. V porovnání s rokem 2002 se ho dnes prodá v průměru o 25 % více. Podle maloobchodního monitoringu společnosti AC Nielsen tvoří podíl černého Velkopopovického Kozla v tomto segmentu 46 %. Pivovar ve Velkých Popovicích vystavil letos celkem 70 000 hektolitrů černého piva.


Tmavé pivo z Velkých Popovic si své příznivce získalo také v zahraničí, jmenovitě ve Skandinávii a Pobaltí, Velké Británii, Francii, Řecku, Španělsku a v neposlední řadě v Austrálii, kde dokonce v roce 2004 získalo zlatou medaili v kategorii tmavých piv Mezinárodního pivního mistrovství v Sydney. Ve Finsku je toto pivo nejpopulárnější importovanou značkou, symbolem celé kategorie tmavých piv.


Velkopopovický Kozel Tmavý je vyroben ze směsi speciálních tmavých sladů, které mu propůjčují rubínovou barvu, na rozdíl od přibarvovaných piv je i jeho pěna tmavá. Vyznačuje se karamelovou chutí s decentní hořkostí získanou použitím jemných aromatických chmelů. Objemový obsah alkoholu je 3,8 %.


Bližší informace:


Alexej Bechtin, tiskový mluvčí Plzeňského Prazdroje, tel.: 257 287 209, 724 617 219
Radim Kovács, AMI Communications, tel.: 234 124 112, 724 012 617

Velké Popovice