Rekordní počet návštěvníků pivovaru a Pivovarského muzea

17.1.2006 Akce

Plzeňský Prazdroj patří k nejnavštěvovanějším turistickým cílům v kraji


O dvanáct procent více turistů v porovnání s rokem 2004 zavítalo v uplynulém roce do plzeňského pivovaru a Pivovarského muzea. Novým trendem je větší počet návštěvníků z exotických zemí a také nárůst tržeb za služby a zboží zakoupené v pivovaru i v muzeu. Rok 2005 byl také prvním rokem, kdy Plzeňský Prazdroj, město Plzeň a Plzeňský kraj vyvíjely společné aktivity s cílem přilákat do regionu co nejvíce turistů z ČR i ze zahraničí.


Téměř 157 000 návštěvníků z desítek zemí celého světa poznalo v roce 2005 historii a současnost nejslavnější značky českého piva – Pilsner Urquell. Tolik lidí přivítal plzeňský pivovar na své návštěvnické trase a Pivovarské muzeum, jediné svého druhu v ČR. Více než čtvrtina tohoto počtu jsou hosté z ČR, kteří převládají mezi návštěvníky Pivovarského muzea. Naopak pivovar je nejčastějším cílem hostů z Německa, kteří tvoří nejpočetnější skupinu turistů (je jich o 7 tisíc více za rok než Čechů). Dalšími významnými skupinami jsou návštěvníci z Ruska, Francie, USA a Velké Británie. Na třetí místo co do počtu se loni dostali turisté z Thaj-wanu: jejich počet vzrostl o 78 % na téměř 9 000.


Na veletrhu cestovního ruchu Holiday World 2005 v Praze poprvé deklarovali společně zástupci Plzeňského Prazdroje, Plzeňského kraje a města Plzně záměr vytvářet koordinované aktivity pro přilákání turistů do regionu. Projevuje se to v pořádání společných prezentací na akcích k podpoře cestovního ruchu, v koordinované spolupráci s agenturou CzechTourism a ve spolupráci na řadě významných regionálních akcí (Dny osvobození v Plzni, Světová turistická Olympiáda, tradiční Pilsner Fest).


Další informace poskytne:
Markéta Formanová, manažerka cestovního ruchu
Plzeňský Prazdroj, a. s.
Tel.: 377 224 955
e-mail:


x x x



  • S celkovým prodejem svých značek doma i v zahraničí přes 9,5 mil. hektolitrů piva je Plzeňský Prazdroj, a.s. lídrem českého trhu a zároveň největším exportérem českého piva. Je součástí mezinárodní skupiny SABMiller plc, jedné z největších světových společností. Vlajkovou loď SABMiller představuje značka Pilsner Urquell. Hlavními značkami Plzeňského Prazdroje v ČR jsou Pilsner Urquell, Gambrinus, Radegast a Velkopopovický Kozel.

  • Aktivity Plzeňského Prazdroje pro návštěvníky Plzně a plzeňského pivovaru zahrnují Návštěvnické centrum na nádvoří pivovaru, návštěvnickou trasu a také Pivovarské muzeum v centru města. Návštěvníkům slouží  restaurace Na Spilce v areálu pivovaru – v létě s venkovní zahrádkou, prodejna dárkových předmětů, reprezentační prostory a konferenční centrum. Pivovar se stal společenským centrem regionu, místem pořádání nejrůznějších kulturních, vzdělávacích i prezentačních akcí.

Plzeň