Přední česká pivovarnická společnost oznamuje objemové výsledky prodeje za kalendářní rok 2005

30.1.2006 Ostatní

K nárůstu objemů přispěly prodeje v zahraničí, včetně licenční výroby značek Plzeňského Prazdroje


Celkový prodej značek Plzeňského Prazdroje, přední české pivovarnické společnosti, dosáhl v kalendářním roce 2005 doma i v zahraničí 10,2 milionu hektolitrů, což je meziroční nárůst  5 procent.


Prodej piva na domácím trhu je po dobu posledních dvou let stabilní, na úrovni okolo 8 milionů hektolitrů, což je v souladu s očekáváním společnosti a s celkovou situací na trhu.


Plzeňský Prazdroj potvrdil své postavení největšího českého exportéra piva a výrobce v zahraničí. Celkový objem prodeje značek Plzeňského Prazdroje v zahraničí vzrostl v porovnání s rokem 2004 o 29 %. K dosažení rekordní částky 2,2 milionu hektolitrů přispěly především prodeje značky Pilsner Urquell a úspěch značky Velkopopovický Kozel na trzích s licenční výrobou.


Mike Short, generální ředitel Plzeňského Prazdroje, uvedl: “Rok 2005 byl rokem celkové stability domácího trhu, na kterou nicméně mělo negativní vliv špatné počasí během hlavní pivovarnické špičky. Český trh se vyznačoval i rostoucím konkurenčním bojem.


Také náš prodej na domácím trhu charakterizovala v roce 2005 – přes sezónní výkyvy – celková stabilita. Dosáhli jsme pozitivních ukazatelů v nárůstu zahraničních prodejů. Export vzrostl především v zemích, které loni přistoupily k EU a kde došlo k odstranění dřívějších obchodních bariér. Nárůst prodeje podpořily také zvýšené marketingové aktivity na těchto trzích.


Striktně kontrolovaná licenční výroba našich značek na pečlivě vybraných trzích sousedních zemí prokázala velmi pozitivní dynamiku rozvoje. Zejména rostl prodej značky Velkopopovický Kozel, která těží ze své rostoucí reputace vysoce kvalitního a cenově přijatelného tradičního českého piva.


Těší nás také pozvolný nárůst našeho podílu na domácím trhu v uplynulém roce. V letošním roce plánujeme významné investice v plzeňském pivovaru, investice do rozvoje našich hlavních značek na trhu. Věříme v loajalitu a odpovědnost našich vysoce kvalifikovaných zaměstnanců. To všechno podle mého názoru přispěje k posílení našeho postavení na českém trhu v roce 2006. Plánované investice a soustředění se na klíčové značky vytvoří dobrý předpoklad pro naše úspěšné podnikání na trhu pivovarnictví v ČR také v dalších letech.”


Nejvýznamnější fakta a trendy roku 2005 z pohledu Plzeňského Prazdroje:



  • Růst prodeje klíčových značek, Pilsner Urquell a Gambrinus, na domácím trhu. 
  • Pilsner Urquell vykázal 6 % nárůst exportu a dosáhl vynikajících úspěchů na některých významných zahraničních trzích.
  • Byly zahájeny výrazné investice v plzeňském pivovaru, zaměřené na zvýšení kapacity výroby značky Pilsner Urquell a na posílení její chuťové stability. Tyto investice mají přispět k posílení Plzeňského Prazdroje jako největšího českého exportéra piva.
  • Nejdynamičtější růst z portfolia značek Plzeňského Prazdroje znovu vykázal nealkoholický Radegast Birell, který potvrdil svou vedoucí pozici na tomto rostoucím segmentu trhu v ČR.

X X X



  • Hlavními značkami Plzeňského Prazdroje v ČR jsou Pilsner Urquell, Gambrinus, Radegast a Velkopopovický Kozel.
  • Plzeňský Prazdroj, a. s. zaměstnává 2 694 lidí v pivovarech Plzeň, Radegast a Velké Popovice a také ve 13 obchodních a distribučních centrech po celé České republice.
  • Plzeňský Prazdroj, a. s. je součástí SABMiller plc, druhé největší pivovarnické společnosti na světě, která podniká v 45 zemích čtyř kontinentů. Značka Pilsner Urquell je vlajkovou lodí mezinárodního portfolia SABMiller.

Plzeň