Přední český výrobce a exportér piva oznámil hospodářské výsledky za finanční rok

23.5.2006 Obchodní výsledky

Dnes oznámila akciová společnost Plzeňský Prazdroj své hospodářské výsledky za finanční rok končící 31. března 2006.

Hlavní údaje:

  • Tržby z prodeje vzrostly o 4% a dosáhly 13,55 miliardy korun
  • Provozní zisk vzrostl o 11 % na 4,62 miliardy korun
  • Čistý zisk po zdanění za účetní období vzrostl o 15% a dosáhl 3,38 miliardy korun

Finanční rok končící 31. března 2006 znamenal pro Plzeňský Prazdroj, a. s., další úspěšné období. Společnost potvrdila své postavení předního českého výrobce piva i exportéra piva, vykázala vynikající hospodářské výsledky a zvýšila svůj podíl na trhu. To vše bylo dosaženo i přes nepříznivé léto roku 2005.

Všechny hlavní značky Plzeňského Prazdroje prokázaly v uplynulém roce velkou výkonnost. Především bodovaly Pilsner Urquell, Gambrinus a Velkopopovický Kozel. Pilsner Urquell opět potvrdil postavení hlavní značky Plzeňského Prazdroje a vlajkové lodi SABMiller. Velkopopovický Kozel se nyní stal skutečně mnohonárodní značkou dobře prodávanou na mnoha evropských trzích. Úspěchy slaví obzvláště v Rusku, kde jeho prodej narostl o 55%.

Obě klíčové značky Plzeňského Prazdroje, Pilsner Urquell a Gambrinus, se podílely na nárůstu podílu společnosti na domácím trhu. V březnu 2006 společnost podpořila na trhu značku Gambrinus úspěšným uvedením nových lahví a přepravek.

V návaznosti na proměnu životního stylu konzumentů, která jde ruku v ruce s jejich očekáváním zaručené kvality, pokračuje nealkoholické pivo Radegast Birell v dvouciferném růstu, kterého dosáhlo již v minulém roce.

V létě 2005 Plzeňský Prazdroj uvedl na trh světlý ležák Velkopopovický Kozel 11° Medium. Vstoupil tak na rostoucí trh jedenáctistupňového piva a dosavadní výsledky tohoto piva jsou velmi povzbuzující.

Celkové prodeje značek PPAS v zahraničí (export + licenční výroba) vzrostly za rok o 21 %. Hlavními zahraničními trhy jsou tradičně Německo, Spojené státy americké a Slovensko. Licenční výroba na pečlivě vybraných trzích, která se odehrává za přísné kontroly ze strany Plzeňského Prazdroje, se v uplynulém roce také rozvíjela velmi úspěšně.

 

Mike Short, předseda představenstva a generální ředitel Plzeňského Prazdroje, a. s., zdůraznil ve svém komentáři k těmto hospodářským výsledkům: “Všichni zaměstnanci Plzeňského Prazdroje mohou být právem hrdí na tyto vynikající výsledky, kterých jsme dosáhli i přes náročné podmínky na českém trhu a při rozsáhlých investicích přesahujících 2 miliardy korun. Zahájili jsme program vylepšení a revitalizace našich značek, samozřejmě při zachování tradičních receptur a výrobních postupů. K zajištění předpokládaného nárůstu exportu značky Pilsner Urquell jsme začali obrovskou přestavbu našeho pivovaru v Plzni, včetně rozšíření kapacity a modernizace systému distribuce. V uplynulém roce jsme také pokročili v mnoha iniciativách spojených se strukturou a organizací, o nichž jsme přesvědčeni, že nám zajistí pevnou základnu pro budoucí dlouhodobě udržitelný růst. Nicméně tržní prostředí, ve kterém působíme, se stále mění. Proto je životně důležité dát dohromady všechny síly, abychom mohli dál stavět na úspěších minulého roku“.

Finanční ukazatele:

Rok končící
31. března 2006
(tis. Kč)
Rok končící
31. března 2005
(tis. Kč)
Tržby za prodej zboží,
vlastních výrobků a služeb
13 549 629 13 030 328
Provozní zisk 4 623 399 4 165 803
Čistý zisk za účetní
období po zdanění
3 377 000 2 962 226

Poznámka pro editory:

  • S celkovým prodejem více než 10,2 milionu hektolitrů v kalendářním roce 2005 a s exportem do více než 50 zemí celého světa je Plzeňský Prazdroj, a. s. předním výrobcem piva v regionu a největším exportérem českého piva.
  • V roce končícím 31. března 2006 Plzeňský Prazdroj, a. s. zaměstnával v přepočtu na plný úvazek 2 575 lidí v pivovarech Plzeň, Radegast (Nošovice) a Velké Popovice i ve 13 obchodně distribučních centrech po celé České republice.
  • Plzeňský Prazdroj, a. s. je členem globální skupiny SABMiller plc, druhého největšího výrobce piva na světě, s pivovarnickými aktivitami či distribucí ve více než 60 zemích světa napříč 5 kontinenty. Pilsner Urquell je mezinárodní vlajkovou lodí portfolia značek SABMiller. Skupina značek SABMiller zahrnuje dále významné značky jako Miller Genuine Draft a Peroni Nastro Azzurro, a mnoho dalších úspěšných regionálních značek. Mimo USA je SABMiller plc také jedním z největších výrobců a distributorů produktů firmy Coca-Cola na světě.

Kontakt:
Lucie Roztočilová
Tiskové oddělení
724 617 824

Plzeň