Plzeňský Prazdroj zaznamenal druhé nejvyšší prodeje

22.1.2009 Obchodní výsledky

Mike Short, generální ředitel Plzeňského Prazdroje:
„Naše strategie se zaměřením na prémiový segment a na export se ukázala jako správná. Zatímco na domácím trhu je trend prodejů mírně sestupný, v exportu se nám dařilo a zaznamenali jsme nárůst o více než 4% i přes finanční krizi, která začala ztěžovat naši pozici ke konci roku. 

I v uplynulém roce jsme investovali ve všech třech pivovarech, takže v této chvíli máme vytvořené optimální podmínky a dostatečné výrobní kapacity s důrazem na rostoucí objemy vývozu.  

Meziroční snížení prodejů na domácím trhu zapříčinila zejména nižší poptávka po levných značkách. Naše zaměření na prémiový segment jsme deklarovali již vloni. I v těžkých podmínkách domácí konkurence a konsolidace trhu se nám dařilo a prodeje prémiového ležáku Pilsner Urquell jsme zvýšili o 1%. Roste také zájem o pivní speciály a novinky v našem portfoliu.“

Plzeňský Prazdroj prodal na domácím trhu celkem 7,9 milionů hl piva. Příčinou 3 % meziročního poklesu prodejů jsou zejména nižší prodeje levných značek a některých výčepních piv.

„Celý pivní trh v Česku zaznamenal v porovnání s rekordním rokem 2007 mírný pokles prodejů. V roce 2007 se na spotřebě velmi příznivě projevilo teplé počasí v jarních měsících, kdy padaly objemové rekordy. V roce 2008 byl prodejně vynikající naopak konec roku,“ vysvětluje obchodní ředitel Jaromír Žáček.

Dlouhodobě nejúspěšnější značkou českého pivního trhu je samozřejmě Gambrinus, na Moravě si vyrovnanými prodeji drží titul nejprodávanějšího piva Radegast.

Pilsner Urquell zaznamenal rekordní prodeje v prosinci a celkové objemy za uplynulý rok narostly přibližně o 1 %. V prémiovém segmentu posílil svoje postavení také Radegast Birell, nejprodávanější nealko pivo v České republice. Prodané objemy narostly o více než 15 %.

Roste také popularita pivních speciálů. O 17 % se zvýšily prodané objemy piv Master tmavý a polotmavý; Master je k dostání pouze ve vybraných restauracích a hospodách.

V uplynulém roce se také rozrostlo portfolio značek Plzeňského Prazdroje. Prodeje sladového nápoje Frisco strmě narostly o více než 47 %, příznivý vliv mělo znovuuvedení značky na trh a představení nové varianty Frisco Dry. Dobrý prodejní start měla i nová varianta piva Gambrinus 11° Excelent.

Export nejvyšší za celých 166 let

Značky z portfolia Plzeňského Prazdroje i nadále budují vynikající jméno českému pivu ve světě. Prodeje piv v zahraničí včetně licenčních výrob vzrostly v porovnání s rokem 2007 o 1 % na 2,79 miliónů hl.

Více než 4 % nárůst exportu znamená, že se v roce 2008 vypilo mimo území ČR celkem 881 tisíc hl piva uvařeného ve třech pivovarech Plzeňského Prazdroje. Objem vývozu se tedy opět přehoupl přes příčku nastavenou rokem 2007 a zaznamenal rekord celé 166 let trvající historie. Nejvyšší podíl na vývozu má vlajková loď portfolia společnosti SABMiller, Pilsner Urquell, kterého se vyvezlo více než 680 tisíc hl. Ve vývozu se daří také pivu Gambrinus, objemy opět narostly o více než 15 %. Třetím tahounem nárůstu exportu byl Velkopopovický Kozel, vyvezené objemy popovického piva se zvedly o více než čtvrtinu. 

Mezi více než 50 exportními trhy jsou klíčovými i nadále Německo, USA, Slovensko, Skandinávie, ale také Maďarsko, Itálie a Španělsko. Nově ochutnali plzeňské pivo také v Kataru.

 

Poznámky pro editory:

  • S celkovým prodejem 10,7 milionu hektolitrů v kalendářním roce 2008 (včetně licenční výroby v zahraničí) a s exportem do více než 50 zemí celého světa je Plzeňský Prazdroj předním výrobcem piva v regionu anejvětším exportérem českého piva.
  • Plzeňský Prazdroj, a. s., je členem globální skupiny SABMiller plc. Pilsner Urquell je mezinárodní vlajkovou lodí portfolia značek SABMiller.
  • SABMiller plc je jedna z největších světových pivovarnických společností, s pivovarnickými aktivitami či distribucí ve více než 60 zemích světa napříč šesti kontinenty. Skupina značek SABMiller zahrnuje významné mezinárodní značky jako Miller Genuine Draft, Peroni Nastro Azzurro a Pilsner Urquell, a téměř 200 úspěšných regionálních a národních značek. Mimo USA je SABMiller také jedním z největších výrobců a distributorů produktů firmy Coca-Cola na světě.

Kontakt: Jiří Mareček
tiskový mluvčí
Tel.: 724 617 219
e-mail:

PPAS Objemy prodejů (mil. hl)

2006

2007

2008

Tuzemsko

8.11

8.15 (+0.5%)

7.9 (-3%)

Zahraničí

Licenční výroba

1.79

1.91 (+6.7%)

1.91 (+0%)

Export

0.79

0.85 (+7.7%)

0.88 (+4%)

Zahr. prodeje celkem

2.58

2.76 (+7%)

2.79 (+1%)

Celkem

10.69

10.9 (+2.1%)

10.7 (-2%)

Poznámky
*1 Zahraniční prodeje sestávají z exportů piva z České republiky a z piva, které Plzeňský Prazdroj uvaří licenčně v zahraničí.

Praha