Plzeňský Prazdroj má novou kolektivní smlouvu

25.3.2009 Udržitelnost a odpovědnost

Nová kolektivní smlouva bude určovat vztah zaměstnanců a zaměstnavatele po období jednoho finančního roku, její platnost skončí k 31. 3. 2010. Obě strany se dohodly na nasměrování prostředků navyšujících odměny zejména do oblasti benefitů. Všichni zaměstnanci dostanou příspěvky na zdravotní péči, relaxaci či léky a potravinové doplňky v podobě peněžitých poukázek také v hodnotě 2.500 Kč. Přibližně 350 zaměstnanců, kteří provádí rizikové práce, budou mít i nadále k dispozici poukázky k odběru zboží a služeb pro zdraví v hodnotě 1.500 Kč za rok, Tradičně oblíbený benefit, zaměstnanecké pivo, je řešen rovněž poukázkou hodnotě 2.500Kč. Poukázka má platnost jednoho roku. 

Významně se zvýší hodnota poukázek k použití na kulturní a sportovní vyžití zaměstnanců ze stávajících 2.000 Kč na 4.700 Kč. Prazdroj zavádí pro zaměstnance také nové benefity, jako je například možnost nákupu zboží ze zaměstnaneckých prodejen s padesátiprocentní slevou či vstupenky na exkurze do jednotlivých pivovarů v hodnotě 600 Kč.

I v nové kolektivní smlouvě zůstávají odměny za pracovní výročí, které jsou výrazem respektu k loajálním zaměstnancům a zároveň motivačním prvkem. Ti, kteří pracují u společnosti pět let, budou i nadále dostávat jednorázovou odměnu 5.000 Kč, u dlouhodobých zaměstnanců se může tato odměna spolu s nepeněžním plněním vyšplhat až na 25.000 Kč.

Manažerům zůstává i nadále možnost ocenit výjimečné výkony pracovníků odměnami nepeněžitého charakteru, jako jsou rekreační poukazy, víkendové pobyty nebo vstupenky na kulturní a sportovní události.

Jak okomentovali kolektivní smlouvu zástupci zaměstnanců a zaměstnavatele:

Bohumír Matas, předseda odborové organizace Plzeňského Prazdroje:

Kolektivní vyjednávání velice zásadně ovlivnily dvě věci. Návrh zaměstnavatele – nízké navýšení mezd a realizovaný projekt změny organizační struktury. Shody jsme dosáhli díky souhlasu zaměstnavatele, že do navýšení benefitů bude započteno předpokládané navýšení mezd včetně odvodů zaměstnavatele. Pro nás jsou velice důležité dohodnuté změny v jednotlivých ustanoveních nad rámec Zákoníku práce, které řeší legislativní vztahy mezi zaměstnavatelem a zástupci zaměstnanců.“

Ředitel oddělení firemních vztahů a lidského kapitálu Ivan Balogh:

„Letošní kolektivní vyjednávání samozřejmě ovlivnila změna podmínek na trhu s pivem, která se dotýká i naší společnosti. Ukázalo se, že vedení společnosti i její zaměstnanci a odboráři dokáží najít i v době ztížených podmínek společnou řeč a najít řešení. Jednání jsme vedli věcně a racionálně, za což bych chtěl Odborům poděkovat. Věřím, že za daných podmínek je podepsaná kolektivní smlouva pro naše zaměstnance motivující a že posílí jejich loajalitu k Plzeňskému Prazdroji.“

Poznámky pro editory:

  • Scelkovým prodejem 10,7 milionu hektolitrů vkalendářním roce 2008 a sexportem do více než 50 zemí celého světa je Plzeňský Prazdroj, a. s., předním výrobcem piva vregionu a největším exportérem českého piva.
  • Plzeňský Prazdroj zaměstnává přibližně 2500 zaměstnanců v pivovarech Plzeň, Radegast (Nošovice) a Velké Popovice i ve 13 obchodně distribučních centrech po celé České republice.
  • Plzeňský Prazdroj, a. s., je členem globální skupiny SABMiller plc., jedné znejvětších světových pivovarnických společností, spivovarnickými aktivitami či distribucí ve více než 60 zemích světa napříč šestikontinenty
  • Skupina značek SABMiller zahrnuje významné značky jako Miller Genuine Draft, Grolsch, Peroni Nastro Azzurro aPilsner Urquell, a mnoho dalších úspěšných regionálních značek.

Kontakt:
Jiří Mareček
tiskový mluvčí
Tel.: 724 617 219

Plzeň