V Prazdroji se koná historicky první sjezd firem sanitujících pivní vedení v hospodách

8.10.2009 Akce

Hostinský může v dnešní době ovlivnit kvalitu piva hned v osmi oblastech. Patří mezi ně například důkladné mytí sklenic, teplota při sledování piva, správné čepování či pravidelné čištění pivního potrubí. Pokud hostinský splní všechny náležitosti, dostane se hostům na stůl pivo ve špičkové kvalitě, v jaké odcházelo z pivovaru. Podle průzkumu Plzeňského Prazdroje až 96 % konzumentů piva považuje čištění pivního vedení provozovny za velmi důležitý faktor ovlivňující chuť a kvalitu piva. Oproti tomu si 64 % dotázaných chybně myslí, že postačující je pouze občasné a nepravidelné čištění pivního vedení. Přitom pokud pivní vedení není pravidelně sanitováno,proplachováno vodou,a nejsou čištěny mechanicky výčepní kohouty a narážeče, začínají se množit nežádoucí mikroorganismy. Pivo se nejdřív lehce zakalí a nakonec se může úplně zkazit.

„Na zítřejším setkání budeme hlavně chtít vyjádřit díky lidem ze sanitačních firem, kteří dennodenně vyráží do českých hospod a mají lví podíl na tom, že české pivo v hospodách má vynikající kvalitu. Za deset let spolupráce jsme ušli velký kus cesty, a to se netýká pouze vybavení, počtu sanitujících hospod, ale hlavně povědomí o kvalitě piva. Také hostinští si uvědomují, že pivaře nalákají pouze na prvotřídně načepované piva, jehož kondici ovlivní skutečně i maličkosti. My v pivovaru vaříme pivo špičkové kvality, lidé ze sanitačních firem se společně s hostinskými starají o to, aby se ve špičkové kvalitě dostalo také k pivařům,“ říká Zdeněk Rais, specialista kvality čepovaného piva Plzeňského Prazdroje.

Každý den po ukončení čepování by měl hostinský propláchnout celé pivní vedení vodou, včetně narážeče a výčepního kohoutu. Sanitaci, tj. dokonalé promytí a dezinfekce pivních trubek prostřednictvím autorizované firmy, je třeba provádět optimálně 1x za týden, max. za 14 dní za předpokladu každodenního proplachu pivního vedení vodou.

„Letos Plzeňský Prazdroj slaví desetileté výročí systematické péče o kvalitu piva v podobě propagace a zajišťování pravidelných sanitací v restauracích. Velmi nám v tom pomáhají právě odborníci ze specializovaných sanitačních firem. Zítra jim chci osobně poděkovat za to, že se spolu s námi starají o českou pivní kulturu,“ těší se na první sjezd sanitačních firem Václav Berka, sládek Plzeňského Prazdroje.

Poznámky pro editory:

  • S celkovým prodejem 10,7 milionu hektolitrů v kalendářním roce 2008 (včetně licenční výroby v zahraničí) a s exportem do více než 50 zemí celého světa je Plzeňský Prazdroj předním výrobcem piva v regionu a největším exportérem českého piva.
  • Plzeňský Prazdroj, a. s., je členem globální společnosti SABMiller plc. Pilsner Urquell je mezinárodní vlajkovou lodí portfolia značek SABMiller.
  • SABMiller plc je jedna z největších světových pivovarnických společností, s pivovarnickými aktivitami či distribucí ve více než 60 zemích světa napříč šesti kontinenty. Skupina značek SABMiller zahrnuje významné mezinárodní značky jako Miller Genuine Draft, Peroni Nastro Azzurro a Pilsner Urquell, a téměř 200 úspěšných regionálních a národních značek.

Kontakt:
Jiří Mareček
tiskový mluvčí
Tel.: 724 617 219

Plzeň