Plzeňský Prazdroj oznamuje prodejní výsledky za rok 2009

1.2.2010 Společnost

Doug Brodman, generální ředitel společnosti  Plzeňský Prazdroj, uvedl:
„Pivní trhy po celém světě se v uplynulém roce potýkaly s těžkostmi. Finanční krize postihla jak tuzemský trh, tak i některé z našich exportních trhů. Loňské objemy prodaného piva tedy mírně poklesly. Pokračovali jsme v realizaci strategie založené na globálním rozvoji našich hlavních značek, na tuzemském trhu jsme se soustředili na nabídku vysoce kvalitních prémiových piv a piv ze střední cenové hladiny. Velký úspěch zaznamenal Gambrinus 11° Excelent, který jsme před 15 měsíci uvedli do rychle se rozvíjejícího segmentu prémiových jedenáctistupňových piv.“

Prémiové značky z portfolia Plzeňského Prazdroje si udržely prodejní objemy díky  témeř dvojnásobnému nárůstu prodejů jedenáctistupňových piv. I nadále rostla popularita Velkopopovického Kozla, například varianta 11° Medium dosáhla na domácím trhu nárůst ve výši 21 %. Nový přírůstek do rodiny značky Gambrinus, 11° Excelent, se už v únoru 2009 za pouhé tři měsíce stal nejprodávanější lahvovou a čepovanou „jedenáctkou“ a svoji pozizi upevňoval během roku zejména v hospodách a restauracích. Značka Pilsner Urquell, která je vlajkovou lodí celého portfolia, dosáhla ke konci roku vynikajících prodejních objemů.

Ve středním cenovém pásmu se na prodejních objemech značek Radegast a Gambrinus podepsala nižší spotřeba v restauracích a hospodách, ale také nižší útraty spotřebitelů při nákupu piva způsobené ekonomickou krizí. Velkou část tohoto prodejního výpadku kompenzoval nárůst prodejů značek Gambrinus 11° Excelent a Velkopopovický Kozel. Ten upevnil svoji pozici české dvojky hned za Gambrinusem a cekově se jeho výstav zvýšil o 6 %.

Pozitivní prodejní trend v prémiovém segmentu byl podpořen rostoucími prodeji sladového nápoje Frisco, který dosáhl solidního dvouciferného nárůstu o 90 %. Zvýšily se také objemy prodejů nejprodávanějšího českého nealko piva Birell.

V segmentu ekonomických značek jsme byli svědky poklesu prodejních objemů.

Piva společnosti Plzeňský Prazdroj nadále posilují svoji reputaci ve světě. Zahraniční prodeje skládající se z licenční produkce a exportu vzrostly o 7,2 % především díky nárůstu prodaných objemů v Rusku.

Exportní objemy poklesly v důsledku nepříznivých hospodářských podmínek na zahraničních trzích o 10,2 %. Zaznamenali jsme úbytek  na americkém trhu i na některých trzích v Evropě, jako například v Maďarsku a Polsku. Prodejní objemy dalších klíčových zemích (Francie, Španělsko a Velká Británie) naopak vzrostly. Na dvou důležitých trzích – v Rakousku a na Slovensku – jsme otevřeli historicky první hospody – tankovny čepující plzeňský ležák. Tento počin je významným milníkem ve vývozu české pivní kultury do zahraničí.

Licenční výroba na vybraných trzích sousedních zemí zaznamenala pozitivní ohlasy
u zahraničních spotřebitelů a vzrostla o 15,2 %. Na proces výroby piva dohlížejí plzeňští sládkové a pivo z licenčních výrob se prodává výhradně na tamních domácích trzích.

Čtyři klíčové značky Plzeňského Prazdroje obdržely od Státní zemědělské a potravinářské inspekce souhlas k užívání chráněného zeměpisného označení České pivo.

Poznámky pro editory:

  • S celkovým prodejem 10,5 milionu hektolitrů v kalendářním roce 2009 (včetně licenční výroby v zahraničí) a s exportem do více než 50 zemí celého světa je Plzeňský Prazdroj, a. s., předním výrobcem piva v regionu a největším exportérem českého piva.
  • Plzeňský Prazdroj, a. s., je členem společnosti SABMiller plc. Pilsner Urquell je mezinárodní vlajkovou lodí portfolia značek SABMiller.
  • SABMiller plc je jedna z největších světových pivovarnických společností, s pivovarnickými aktivitami či distribucí ve více než 60 zemích světa napříč šesti kontinenty. Skupina značek SABMiller zahrnuje významné mezinárodní značky jako Grolschm Miller Genuine Draft, Peroni Nastro Azzurro a Pilsner Urquell, a téměř 200 úspěšných regionálních a národních značek. Mimo USA je skupina SABMiller jedním znejvýznamnějších výrobců a distributorů produktů značky Coca-Cola.

ZNAČKY SPOLEČNOSTI PLZEŇSKÝ PRAZDROJ JSOU DLOUHODOBĚ UZNÁVÁNY JAKO PIVA NEJVYŠŠÍ KVALITY A REPREZENTUJÍ TO NEJLEPŠÍ Z DĚDICTVÍ ČESKÉHO PIVOVARESTVÍ. S HRDOSTÍ PODPORUJEME A ROZVÍJÍME OZNAČENÍ ČESKÉ PIVO.

Kontakt:
Jiří Mareček
Manažer externí komunikace
Tel.: 724 617 219
e-mail:

Prodejní objemy PPAS
(v mil HL)

2008

2009

Tuzemský trh

7,9

7,55 (-4,4 %)

Zahraniční

Licenční výroba

1,91

2,2  (+15,2)

Export

0,88

0,79 (-10,2)

Zahraniční prodeje celkem

2,79

2,99 (+7,2)

Celkem

10,7

10,53 (-1,9 %)

Plzeň