Plzeňský Prazdroj oznamuje hospodářské výsledky za finanční rok

10.6.2010 Obchodní výsledky

Finanční ukazatele:

  • Tržby z hlavních činností poklesly o 2,5% na 15,411 miliardy Kč
  • Provozní zisk se pohyboval na úrovni předchozích let
  • Zisk před zdaněním poklesl o 1% na 4,686 miliardy Kč*

*Bez započítání jednorázových mimořádných účetních položek.

„Plzeňský Prazdroj  dosáhl těchto výsledků v obtížných ekonomických podmínkách. Trh ovlivnilo výrazné zvýšení spotřební daně a DPH v lednu i růst nezaměstnanosti. Po několika letech růstu spotřeba na českém pivním trhu již druhý rok po sobě poklesla. Naše hospodářské výsledky odrážejí zaměření Prazdroje na rozvoj portfolia, zejména v prémiovém segmentu vedeném zvětšujícím se podílem značky Pilsner Urquell. Těžili jsme z včasného zavedení Gambrinusu 11° Excelent do rostoucího jedenáctkového segmentu. Naše prémiové portfolio jsme dále posílili re-launchem nealkoholického Birellu, rozšířením variant sladového nápoje Frisco a aktuálně také uvedením pivních speciálů Master v lahvovém balení,“ říká Doug Brodman, generální ředitel společnosti  Plzeňský Prazdroj.

V posledním fiskálním roce odvedl na daních 4,4 miliardy Kč* a obrat jeho obchodní spolupráce s dodavateli a výrobci se vyšplhal na 6,2 miliardy Kč, z toho většinu inkasovaly české subjekty. Prazdroj svým působením vytváří v ČR přímo i nepřímo přibližně 36.000 pracovních míst**, ať už pro 2400 zaměstnanců ve třech pivovarech a 13 obchodně-distribučních centrech, nebo zprostředkovaně v dopravě, maloobchodě, pohostinství, jiných službách a zemědělství.

Výsledky fiskálního roku odrážejí i pokračující investice do rozvoje českých tradičních značek piv a pivovarů v celkové výši 1,2 mld. Kč. Největším investičním projektem loňského finančního roku bylo dokončení instalace fermentačních tanků v pivovaru ve Velkých Popovicích. Od roku 2000 Plzeňský Prazdroj takto reinvestoval 17 miliard Kč.

* Součet daní zahrnuje daň z příjmů právnických osob, DPH, spotřební daň, daň z nemovitosti a silniční daň.

**Studie Ernst&Young pro Brewers of Europe, srpen 2009 (http://www.brewersofeurope.org/docs/flipping_books/ey_full_2009/index.html ); a studie Regioplan Policy Research zkoumající ekonomický přínos pivovarů SABMiller v jednotlivých evropských zemích, listopad 2009 http://www.sabmiller.com/index.asp?pageid=111&category=susdevelopment&year=all

Poznámky pro editory:

  • S celkovým prodejem 10,5 milionu hektolitrů v kalendářním roce 2009 a s exportem do více než 50 zemí celého světa je Plzeňský Prazdroj, a. s., předním výrobcem piva v regionu a největším exportérem českého piva.
  • Plzeňský Prazdroj, a. s., je členem společnosti SABMiller plc. Pilsner Urquell je mezinárodní vlajkovou lodí portfolia značek SABMiller.
  • SABMiller plc je jedna z největších světových pivovarnických společností, s pivovarnickými aktivitami či distribucí ve více než 60 zemích světa napříč šesti kontinenty. Skupina značek SABMiller zahrnuje významné mezinárodní značky jako Miller Genuine Draft, Peroni Nastro Azzurro a Pilsner Urquell, a téměř 200 úspěšných regionálních a národních značek.

Kontakt:
Jiří Mareček
Tiskový mluvčí
Tel.: 724 617 219

Plzeň