Komunikační partneři Plzeňského Prazdroje se řídí pravidly odpovědné komunikace

15.3.2011 Udržitelnost a odpovědnost

Školení odpovědné komunikace se týká všech dodavatelů marketingových služeb, reklamních a PR agentur, firem tvořících kreativní návrhy, konečné vizuály, TV reklamy, webové stránky apod.

Plzeňský Prazdroj se řídí striktními etickými pravidly při komerční komunikaci. Ta jdou často nad rámec platné legislativy, která upravuje marketing na alkohol. Pivo je českým národním nápojem, který je vyroben z nejlepších českých surovin a je čistě přírodní. Obsahuje ale alkohol, takže se na nás vztahuje řada zákonů, které říkají, co může naše reklama obsahovat. My jdeme ale ještě dál a jako odpovědný výrobce jsme si stanovili vlastní seberegulační kodex,“ objasňuje Drahomíra Mandíková, ředitelka firemních vztahů a komunikace Plzeňského Prazdroje.

Reklama na piva Plzeňského Prazdroje v žádném případě není zaměřena na osoby mladší 18 let. Proto ani žádná osoba vystupující v reklamě jako konzument piva nesmí být nezletilá. Firemní seberegulace ale stanoví, že herci v reklamách musí mít nejméně 25 let a nesmí ani působit mladistvým dojmem. Plzeňský Prazdroj zveřejňuje reklamu na pivo pouze v médiích, programech nebo během událostí, u nichž je známo, že minimálně 70 % cílové skupiny tvoří dospělí. Všechny reklamní výstupy Plzeňského Prazdroje jsou navíc před konečným zveřejněním schvalovány jeho etickou komisí.

„Cílem je, aby se veškeré komunikační a marketingové aktivity už od začátku připravovaly v souladu s našimi pravidly odpovědné komunikace. Vysvětlujeme našim dodavatelům nejen samotná pravidla, ale také důvody, proč se jimi řídí Plzeňský Prazdroj a proč je při práci pro nás musí respektovat i naši komunikační partneři,“ zdůraznila Drahomíra Mandíková.

„Pivo je součástí české kultury, hodně se ho u nás vypije a hodně se propaguje. Zřejmě i proto čeští pivovarníci pokročili v odpovědné komunikaci natolik, že některé principy jejich etického kodexu přešly i do kodexu reklamy. A je dobře, že Plzeňský Prazdroj jako lídr českého pivního trhu je hybnou silou i v oblasti odpovědné komerční komunikace. Každý segment, k jehož sdělením jsou regulátoři nebo veřejnost citlivější, by měl sám od sebe usilovat o maximální reklamní etiku, aby jako celek nebyl poškozován případnými stížnostmi na jednotlivé subjekty. Odpovědná komunikace v Plzeňském Prazdroji včetně vzdělávání dodavatelů proto má smysl a může být účinným příkladem pro ostatní,“ sdělil Ladislav Šťastný, výkonný ředitel Rady pro reklamu.

Školení zodpovědné komunikace pro komunikační agentury probíhá jednou za čtvrt roku pro nováčky, poté navazuje e-learnigový průběžný vzdělávací kurz. Protože Prazdroj má v portfoliu osm pivních značek, vzdělává stejným způsobem také řadu zaměstnanců. Obdobná interní i externí školení zodpovědné komunikace se provádějí napříč celou pivovarskou společností SABMiller, jejíž je Plzeňský Prazdroj součástí.

 

Poznámky pro editory:

  • S celkovým prodejem téměř 9,9 milionů hektolitrů v kalendářním roce 2010 (včetně licenční výroby v zahraničí) a s exportem do více než 50 zemí celého světa je Plzeňský Prazdroj předním výrobcem piva v regionu a největším exportérem českého piva.
  • 10 priorit firemní odpovědnosti Plzeňského Prazdroje: 1. Prosazování odpovědné konzumace alkoholu, 2. Snižování spotřeby vody, 3. Snižování spotřeby energie a úrovně emisí, 4. Používání recyklovatelného a vratného obalového materiálu, 5. Směřování k provozu s nulovým odpadem, 6. Spolupráce s partnery sdílejícími naše hodnoty, 7. Respekt k lidským právům, 8. Přispívání ke snižování HIV/AIDS, 9. Podpora rozvoje regionů a 10. Transparentní vykazování výsledků.
  • Plzeňský Prazdroj dostal Cenu hejtmana kraje za společenskou odpovědnost 2011, kterou vyhlašují hejtman Moravskoslezského kraje spolu s předsedou Rady kvality ČR. V roce 2010 pak udělila organizace Byznys pro společnost Plzeňskému Prazdroji speciální ocenění za dlouhodobý přínos k rozvoji firemní odpovědnosti v ČR.
  • V roce 2010 investoval Plzeňský Prazdroj do oblasti trvale udržitelného rozvoje celkem 41,5 mil Kč. Přímo dává práci více jak 2 300 lidem a nepřímo vytváří kolem 33 600 pracovních míst.
  • Plzeňský Prazdroj, a. s., je členem SABMiller plc. Pilsner Urquell je mezinárodní vlajkovou lodí portfolia značek SABMiller.
  • SABMiller plc je jedna z největších světových pivovarnických společností, s pivovarnickými aktivitami či distribucí ve více než 60 zemích světa napříč šesti kontinenty.
  • Za své odpovědné chování vůči budoucím generacím Plzeňský Prazdroj opakovaně získává nejvyšší hodnocení mezi všemi pivovary SABMiller.


Kontakt:
Jiří Mareček
tiskový mluvčí
Plzeňský Prazdroj
Tel.: 724 617 219

Plzeň