PROGRAM PLZEŇSKÉHO PRADROJE „VOLBA SLÁDKŮ“ MÁ ZA SEBOU PRVNÍCH 7 ÚSPĚŠNÝCH MĚSÍCŮ. DÍKY POPULARITĚ POKRAČUJE

25.11.2015 Volba sládků

Plzeňský Prazdroj spustil v květnu letošního roku speciální program, jehož cílem bylo posílit národní pivní kulturu a ještě více investovat do podpory návštěvnosti hospod a restaurací. V rámci zcela nového projektu „Volba sládků“ nabídnul každý měsíc v téměř osmi set hospodách a restauracích napříč republikou nové a ojedinělé várky svých piv. Pivaři už takto ochutnali 7 originálních čepovaných druhů, které nejsou na trhu běžně dostupné. Protože 87 % zapojených provozoven chce ve „Volbě sládků“ pokračovat, bude aktivní i v příštím roce, kdy navíc nabídne hospodám také pivní unikáty ze zahraničí.

Návštěvníci téměř 800 vybraných českých hospod a restaurací, které mají na čepu piva Plzeňského Prazdroje, měli v období od května do listopadu možnost vychutnat si 7 limitovaných pivních várek. Česká pivovarská jednička totiž spustila program „Volba sládků“, který každý měsíc zajistil vybraným hospodám jiný pivní speciál na čep. Díky velkému úspěchu bude „Volba sládků“ pokračovat i v příštím roce. Podle výsledků mystery shoppingu agentury NMS Market Research v období od května do října tohoto roku totiž vnímá tuto „novinku“ hned polovina hospod jako svou silnou konkurenční výhodu oproti ostatním provozovnám. Projekt však oslovil také hosty, třetina zapojených hospod a restaurací zaznamenala v souvislosti s nápadem vyšší tržby a stejné množství se těší vyšší a opakované návštěvnosti hostů.

„Po několika letech poklesu prodeje čepovaného piva se nám v loňském roce podařilo tento trend zastavit. Češi se znovu pomalu vrací k pití čepovaného piva s přáteli v restauracích a hospodách,“ říká Tomáš Mráz, ředitel obchodu restaurací a hospod Plzeňského Prazdroje. Právě tento projekt je v tom má ještě více podpořit, totiž dát jim možnost ochutnat ojedinělé druhy piv, které běžně nejsou v podnicích k dostání. Některá piva z nabídky „Volby sládků“ pro rok 2016 najdou zákazníci dokonce pouze na vybraných zahraničních trzích.„Volba sládků“ je výborný nápad. Je to dobrá cesta, jak ukázat, že velké pivovary umí rychle reagovat. Že přicházejí i se speciály, kterými se obvykle profilují malé pivovary. Tím, že představíme hostům něco nového, se jednak zachová výtoč stálých piv a ještě navíc ochutnají měsíční novinku. Takže v průměru za návštěvu prodáme o jedno pivo navíc,“ hodnotí hostinský Jiří Vrba z Plzeňského Dvora v Brně.

„Volba sládků“ je totiž výsledkem úzké spolupráce Plzeňského Prazdroje právě s majiteli a provozovateli hospod. Projekt byl připravený tak, aby zvýšil zájem o čepované pivo a hospodským pomohl ještě více zaujmout své stálé hosty, ale pomohl přilákat i nové zákazníky. „O všechna vybraná piva na čepu byl doposud mimořádný zájem a hospodští i hosté nás za ně chválili. Mohli doposud ochutnat Velkopopovický kvasničák, nepasterizovaný Gambrinus 12°, pšeničné pivo Fénix, Gambrinus první chmel nebo nefiltrovaný plzeňský ležák. Největšího úspěchu dosáhl prozatím Temně hořký ležák od Radegastu. Uvidíme však, co s výsledky udělá listopadová volba Peprně hořký ležák Radegast, charakteristický zvýšenou dávkou chmele, kterou ještě umocňuje chuť pepře,“ říká Petr Kofroň, vrchní sládek programu „Volba sládků“, který se svým týmem vaří mimořádná piva a připravuje pestrou nabídku na několik měsíců dopředu.

Hosté vybraných českých hospod a restaurací a vlastně i hospodští se mohou těšit ještě na několik novinek, projekt by totiž měl pokračovat až do léta příštího roku. V nabídce by se měla objevit také piva, která nenajdeme v portfoliu Plzeňského Prazdroje a pochází třeba ze Slovenska, Anglie nebo jižní Afriky.

  • 30 % provozoven zaznamenalo díky“Volbě sládk“ vyšší opakované návštěvy hostů (lidé se do  hospod častěji vrací)
  • 33 % provozoven zaznamenalo vyšší tržby
  • 49 % provozoven vnímá aktivitu jako silnou konkurenční výhodu
  • 87 % provozoven chce ve „Volbě sládků“ nadále pokračovat

* výsledky mystery shopping agentury NMS Market Research za měsíce květen 2015 – říjen 2015; průzkum v 133 provozovnách po celé ČR

Tisková mluvčí Plzeňského Prazdroje Judita Urbánková je médiím k dispozici

na těchto kontaktech:

Mobil: +420 724 617 219

Email:


Poznámky pro editory

  • S celkovým prodejem více než 10 milionu hektolitrů v kalendářním roce 2014 (včetně licenčních výrob v zahraničí) a s exportem do více než 50 zemí celého světa je Plzeňský Prazdroj, a. s., předním výrobcem piva v regionu a největším exportérem českého piva.
  • Plzeňský Prazdroj, a. s., je členem společnosti SABMiller plc. Pilsner Urquell je mezinárodní vlajkovou lodí portfolia značek SABMiller.
  • SABMiller plc je jednou z předních světových pivovarnických společností, se 70 tisíci zaměstnanci v 80 zemích celého světa. Nabízí více než 200 pivních značek včetně celosvětově známých, jako jsou Pilsner Urquell, Peroni Nastro Azzurro, Miller Genuine Draft a Grolsch, stejně jako přední lokální značky Aguila (Kolumbie), Castle (Jižní Afrika), Miller Lite (USA), Snow (Čína), Victoria Bitter (Austrálie) nebo Tyskie (Polsko).

Plzeň