Prazdroj a Gambrinus přilákaly více než čtvrt milionu návštěvníků

11.1.2012 Společnost

„Dlouhodobě vzrůstající návštěvnost našich pivovarů, ale také Pivovarského muzea a historického podzemí, je výsledkem systematické spolupráce se subjekty cestovního ruchu. Spolupracujeme s agenturou CzechTourism, s cestovními kancelářemi a samozřejmě s městem Plzní a Plzeňským krajem. Loňskou úspěšnou novinkou byla spolupráce s Národním památkovým ústavem,“ uvedl Tomáš Raboch z Návštěvnického centra Plzeňského Prazdroje.

Dlouhodobě stabilní je poměr návštěvníků v organizovaných skupinách (61 %) oproti individuálním návštěvníkům (39 %). Nejvyšší návštěvnost přinesl srpen, kdy napomohl čas dovolených, bohatý program letních akcí včetně Pilsner Festu, který nabízí také zpestřené prohlídky pivovarů, Pivovarského muzea i Plzeňského historického podzemí.

„Nový trend v návštěvnosti turistických tras Plzeňského Prazdroje představují lidé z asijských zemí, zejména Číny, Tchaj-wanu, ale i Vietnamu nebo Thajska. Přijíždí jich stále více a vedle Čechů, Němců, Francouzů nebo Rusů se z nich stávají stálí klienti. Jezdí k nám ale návštěvníci opravdu z celého světa, výjimkou nejsou ani vzdálené africké země jako Zimbabwe, Kongo nebo Madagaskar,“ dodal Tomáš Raboch.

Velký úspěch zaznamenala nová trasa Gambrinus

Stále větší oblibě se mezi obyvateli i návštěvníky Plzně těší prohlídková trasa pivovaru Gambrinus, která je otevřena od podzimu roku 2010. Dokládá to loňské prvenství v soutěži cestovatelského portálu Kudy z nudy o nejatraktivnější českou turistickou aktivitu v plzeňském regionu, ve které o vítězi rozhodovali sami výletníci. Pivovar je atraktivní také pro celebrity, navštívili jej členové skupiny Kabát, Chinaski nebo mistr Gambrinus ligy – fotbalisté FC Viktoria Plzeň.

Rok 2011 přivedl do plzeňského pivovaru Prazdroj také mnoho významných zahraničních osobností zejména politického významu, mimo jiné maďarského ministra školství či řadu velvyslanců a honorárních konzulů. V rámci Květnových  oslav osvobození Plzně si pivovar prohlédli američtí veteráni ze 2. světové války. Na návštěvu přijela i vietnamská delegace a zavítali sem třeba i členové Europe tour Ferrari klubu z Arabského poloostrova.

Nárůst návštěvníků se pozitivně odrazil i ve využívání doprovodných služeb, které přináší Prazdroj v rámci své nabídky hostům. Zvýšil se zájem o dárkové předměty, velký boom zaznamenal e-shop.

Úspěšný rok má za sebou také Konferenční a společenské centrum Secese, ve kterém si oslavu, setkání nebo jinou akci objednalo opět více firem i lidí z řad veřejnosti. Přímo v pivovaru tak proběhlo během roku 2011 několik set akcí, od velkých kongresů a konferencí až po menší soukromé oslavy.

Tento rok zpestří návštěvy pivovaru novinky, jako je projížďka pivovarem na formanském povoze či jubilejní prohlídky nazvané Za historií Pilsner Urquell. Ceny vstupného zůstaly vloni zachovány a ani pro rok 2012 Prazdroj zvýšení základního vstupného nechystá.


Poznámky pro editory:

  • S celkovým prodejem téměř 9,9 milionu hektolitrů v kalendářním roce 2010 (včetně licenčních výrob v zahraničí) a s exportem do více než 50 zemí celého světa je Plzeňský Prazdroj, a. s., předním výrobcem piva v regionu a největším exportérem českého piva.
  • Plzeňský Prazdroj, a. s., je členem SABMiller plc. Pilsner Urquell je mezinárodní vlajkovou lodí portfolia značek SABMiller.
  • SABMiller plc je jedna z největších světových pivovarnických společností, s pivovarnickými aktivitami či distribucí ve více než 60 zemích světa napříč šesti kontinenty. Mezinárodní portfolio značek SABMiller zahrnuje slavné tradiční značky, jako Pilsner Urquell, Miller Genuine Draft, Grolsch, Peroni Nastro Azzurro a mnoho dalších úspěšných regionálních značek


Kontakt:
Jiří Mareček
tiskový mluvčí
Tel.: 724 617 219

Plzeň