Fénix rozzářil Strahov

1.3.2012 O pivu

Svěží pšeničné pivo Fénix s 4,7 % alkoholu přináší lehčí chuť a svěží aroma díky použití pšeničného sladu, pomerančové kůry a špetky koriandru. Je určeno všem, kteří rádi zkouší nové věci, nové chuti a tedy i nová piva.

„Jsme přesvědčeni, že si naše lehké pšeničné pivo bude získávat stále více příznivců. Fénix je určen zejména skupině spotřebitelů, která je hravá a svým způsobem nekonvenční. Značka chce ukázat, že i když se věci dělají trochu jinak, mohou být zajímavé a zábavné. Udělali jsme jinak Fénixe a jinak netradičně přistoupíme i k jeho komunikaci.  Věřím, že výsledek bude stejně osvěžující, jako pivo samotné,“ uvedl Jakub Štěpán, manažer značky Fénix.

Fénix experimentální
Originálním zrozením ale vše zdaleka nekončí. Všichni milovníci netradičních věcí a zábavy se mohou již brzy těšit na mnoho inspirativních projektů. Jedním z nich je třeba tzv. sociální experiment, kdy Fénix pod heslem „baví nás to po svým“ vznáší otázku, zda lidé jednají podle sebe, nebo se nechávají ovlivnit davem. Jak experiment dopadl, můžete již nyní shlédnout na www.fenixinspiration.cz.

Je libo Řezníka nebo Casanovu?
Fénixe si ale jeho fanoušci mohou v originální sklenici dopřát každý po svým. Například se srpkem pomeranče, tzv. na řezníka, kdy se dužina z citrusu vhodí přímo do piva, nebo jako svůdný Casanova, který svůj srpek pomeranče nabídne osobě, která se mu líbí.

Další rituály a nevšední varianty podávání Fénixe od těch nejpovolanějších gurmánů jsou umístěny na stránkách www.fenixinspiration.cz.

Kam na Fénixe aneb Fénix již ode dneška v Blinku
Fénix bude exkluzivně od 1. března k dostání v nevšedním, alternativním klubu Blink v pražských Holešovicích, který je otevřen pouze na tři týdny.

Lidé provozující Blink chtějí přeměnit alespoň na měsíc pustou halu v útočiště současného umění. A přesně takový je i Fénix – ukazuje, že i jednoduché věci mohou být zábavné, pokud se udělají netradičně a po svém,“ doplnil Jakub Štěpán z Plzeňského Prazdroje.

„Jsem rád, že tady Fénixe máme. Do klubu jsme hledali zajímavé, originální pivo, které by sedělo návštěvníkům a celkovému konceptu. Když jsem se seznámil s Fénixem, jeho filozofií a lidmi okolo něj, byla to jasná volba,“ vysvětlil Jakub Vedral stojící za klubem Blink.

Tento týden bude Fénix představen a nabídnut prvním zákazníkům Plzeňského Prazdroje a bude tak již brzy k dostání ve vybraných restauračních zařízeních a barech v čepované podobě za doporučenou maloobchodní cenu 25 Kč za 0,4 l. Seznam restaurací, kde si lze Fénixe dopřát, bude postupně rozšiřován na www.fenixinspiration.cz.

Jak se zrodil Fénix?
Videomapping je jedním z nejnovějších směrů vizuálního i audiovizuálního umění, který využívá projekci ve volném prostoru. Nejčastěji je viděn na fasádách budov a historických stavbách. Právě tuto technologii využila i nová značka pšeničného piva ke svému originálnímu zrození. Speciální technologie 3D promítání přeměnila masivní objekt strohé architektury – obrovské větrací šachty Strahovského tunelu – na něco svěžího, nového a originálního.

Z historických věcí a artefaktů starých civilizací tak vznikaly věci nové a moderní. Přítomní lidé byli svědky cyklů zániku a zrození charakterizující Fénixe, bájného ptáka, který se vždy po 500 letech zrodí a přinese s sebou svěží energii a svobodu. Záznam projekce z dílny tvůrců The Macula je umístěn na www.fenixinspiration.cz.

Bližší informace:
Jiří Mareček, Plzeňský Prazdroj, tel. 724 617 219
Vladimír Jurina, Plzeňský Prazdroj, tel. 724 617 886

 

Poznámky pro editory:

  • Značka nového pšeničného piva Plzeňského Prazdroje byla veřejnosti oficiálně představena 29. února 2012.
  • Pšeničné pivo Fénix vyniká lehčí chutí a svěžím aroma díky pšeničnému sladu, pomerančové kůře a špetce koriandru.
  • Seznam restaurací, ve kterých je nové pivo k dostání, bude postupně rozšiřován na www.fenixinspiration.cz.
  • S celkovým prodejem více než 9,9 milionu hektolitrů v kalendářním roce 2011 (včetně licenčních výrob v zahraničí) a s exportem do více než 50 zemí celého světa je Plzeňský Prazdroj, a. s., předním výrobcem piva v regionu a největším exportérem českého piva.
  • Plzeňský Prazdroj, a. s., je členem SABMiller plc. Pilsner Urquell je mezinárodní vlajkovou lodí portfolia značek SABMiller.
  • SABMiller plc je jedna z největších světových pivovarnických společností, s pivovarnickými aktivitami či distribucí ve více než 60 zemích světa napříč šesti kontinenty. Skupina značek SABMiller zahrnuje významné značky jako Pilsner Urquell, Miller Genuine Draft, Grolsch, Peroni Nastro Azzurro a mnoho dalších úspěšných regionálních značek.

Jiří Mareček