Zájem o míchané nápoje z piva v PET balení stoupá

13.6.2013 Gambrinus

Praktické po všech stránkách

V posledních několika letech obliba nápojů v PET balení mezi zákazníky výrazně vzrostla. V segmentu míchaných nápojů z piva představuje toto balení 15 % prodaného objemu, zatímco ještě před rokem to bylo pouze 7 % (leden-květen 2013 vs. stejné období loňského roku, moderní trh, zdroj: Nielsen). Spotřebitelé na nich hodnotí kladně především jejich praktičnost, která jim poskytuje určitý komfort při konzumaci. „PET lahve jsou lehké, pevné a opakovatelně uzavíratelné. Češi jednoduše vnímají jejich přednosti, i proto jejich podíl na trhu každoročně stoupá,“ říká marketingový manažer značky Gambrinus Miroslav Peichl. Nové balení by mělo přispět i k dalšímu nárůstu zájmu o míchané nápoje z piva Gambrinus, které zákazníci vyhledávají především díky jeho příjemné chuti a složení. „Spotřebitelé oceňují, že kromě charakteristické, příjemně sladěné chuti tradičního a oblíbeného piva Gambrinus s ovocnou šťávou v nízkoalkoholickém nápoji nekupují žádná umělá sladidla ani konzervanty,“ dodává Peichl. Doporučená maloobchodní cena jedné PET lahve s Gambrinusem Ochuceným činí 42,90 Kč.

Gambrinus Ochucený u zákazníků boduje

V průběhu léta 2012 dosáhla kategorie míchaných nápojů z piva 10% podílu na celkovém pivním trhu a v tomto ohledu se stala nejrychleji rostoucím pivním segmentem. „Gambrinus Ochucený se od představení první novinky etabloval mezi tři nejvyhledávanější produkty na trhu v segmentu míchaných nápojů z piva. Osvědčila se nám sázka na citrusové plody, které jsou mezi jinými příchutěmi zdaleka nejoblíbenější,“ oznamuje Peichl. Varianty Gambrinus Limetka & Bezinka a Gambrinus Řízný citrón v plechovkovém balení uspěly také v prestižním spotřebitelském průzkumu Volba spotřebitelů – Nejlepší novinka 2013 v kategorii ochucených piv. V konkurenci mnoha jiných značek získaly tyto produkty od 4 000 respondentů nejvíce hlasů a staly se nejoblíbenějšími novinkami minulého roku. Od letošního března k nim přibyla další chuťová varianta citrusového základu – Gambrinus Šťavnatý grep.


Kontakt:

Vladimír Jurina                                                        
Brand PR manažer
tel.: 724 617 886
e-mail:


Poznámky pro editory:

  • Pivo Gambrinus Premium bylo jediným českým pivem, které bylo oceněno v mezinárodní degustační soutěži The International Brewing Awards 2013, pivovarskou veřejností nazývanou The Brewing Oscar (Pivní Oscar). Čtyřicet sládků ze 16 zemí hodnotilo více než 800 piv z celého světa. Gambrinus Premium získal stříbrnou medaili v kategorii klasických ležáků.
  • Široké portfolio značky Gambrinus se skládá z produktů Gambrinus Originál 10°, Gambrinus 11° Excelent, světlého ležáku Gambrinus Premium a  Gambrinusu Dry s nižším obsahem cukru.
  • Od roku 2012 je nabídka značky Gambrinus rozšířena o produkty Gambrinus Řízný citron a Gambrinus Limetka & Bezinka. Od roku 2013 také o  Gambrinus Šťavnatý grep. Jedná se o míchané nápoje z piva Gambrinus a  ovocných šťáv. Charakteristické pro ně jsou nižší obsah alkoholu a  osvěžující chuť. V roce 2013 zvítězily první dvě příchutě v programu Volba spotřebitelů – Nejlepší novinka 2013 v kategorii ochucených piv.
  • Díky dodržování originálních varních postupů charakteristických pro české pivo, a také díky použití tradičních českých pivovarských surovin může Gambrinus používat označení České pivo jako garanci kvality.
  • Historie značky Gambrinus sahá do roku 1869. Gambrinus je pivo, které zvítězilo v myslích a srdcích českých spotřebitelů díky vysoké kvalitě a dodržování originálních varních postupů.
  • Gambrinus je součástí portfolia Plzeňského Prazdroje, a. s., který je členem SABMiller plc. S celkovým prodejem téměř 9,9 milionu hektolitrů v kalendářním roce 2012 (včetně licenčních výrob v zahraničí) a s exportem do  více než 50 zemí celého světa je Plzeňský Prazdroj, a. s., předním výrobcem piva v regionu a největším exportérem českého piva.

  • SABMiller plc je jednou z předních světových pivovarnických společností, se 70 tisíci zaměstnanci v 75 zemích celého světa. Nabízí více než 200 pivních značek včetně celosvětově známých jako jsou Pilsner Urquell, Peroni Nastro Azzurro, Miller Genuin Draft a Grolsch, stejně jako přední lokální značky Aguila (Kolumbie), Castle (Jižní Afrika), Miller Lite (USA), Snow (Čína), Victoria Bitter (Austrálie) nebo Tyskie (Polsko).

Plzeň