- Novinky
- Udržitelnost a odpovědnost
- Obchodní výsledky
- Ocenění
- Akce
- Pilsner Urquell
- Gambrinus
- Radegast
- Velkopopovický Kozel
- Birell
- Volba sládků
- Ostatní produkty
Pšeničné pivo Fénix uvádí láhve od mladých designérů, jejichž patronem je Milan Cais
26.6.2013 Ostatní produktyTrojice autorů designu Fénix byla vybrána z 12 finalistů. Ti se zúčastnili workshopu se zástupci značky a hlavně s výtvarníkem a hudebníkem Milanem Caisem, který nad projektem převzal záštitu. „Nejzajímavější byl myslím vývoj od prvního nástřelu jednotlivých designů k finální fázi. Většina z nich prošla zajímavou proměnou. A to, že tvůrci tří vítězných designů získají pronájem ateliéru na jeden rok zdarma, považuju za skvělou a hodně lákavou odměnu. Mít v dobách studií aťas na rok zadara, bych bral všema deseti,“ říká s úsměvem ambassador projektu Milan Cais. A jeho slova potvrzuje i jeden z výherců 21letý Patrik Sobek, kterého výhra v Ateliéru posunula k rozhodnutí přesunout se do Prahy a začít na sobě ještě víc pracovat. „S novými zakázkami, které díky výhře mám, ateliérem a odhodláním, jsem teď na prahu nového světa,“ rekapituluje talentovaný Patrik Sobek, jehož dílo budou reprezentovat statisíce láhví Fénix po celé republice.
Předsedou poroty byl Milan Cais, výtvarník a frontman skupiny Tata Bojs, nechyběli ani zástupci značky Fénix. „Jsme rádi, že samotní představitelé cílové skupiny si navrhli design – vlastně sami pro sebe. I pro nás to byla nová a zajímavá zkušenost. Teď máme skvělý design lahví, díky kterému můžeme zvýšit zájem o pivo Fénix v klubech, barech, kde na designu taky záleží,“ říká marketingový manažer Luděk Baumruk.
Cílem projektu Ateliér bylo získat zajímavé a originální návrhy designu, které budou následně reálně použity na nové láhve piva Fénix. Mottem soutěže bylo „Fénix ti dává prostor“. Úkolem soutěžících nebylo navrhnout klasickou pivní etiketu, ale takzvaný „sleeve“, jímž je potažená celá láhev.
PROFILY DESIGNÉRŮ FÉNIX
Václav Havlíček (27 let, Sušice)
„Lákala mě představa kupovat si pivo s mým obalem.“
Popsaná lahev grafického designéra a ilustrátora Václava Havlíčka porazila téměř tři stovky konkurenčních, převážně obrazových návrhů.
O SOBĚ: Vždycky jsem měl zálibu v sémantice. Věnuju se volně psanému písmu, zkusil jsem ho na lahev promítnout a zřejmě to fungovalo.
O VÝHŘE: Na ateliér už se těším, prostor na celý rok je skvělá vidina pro každého, kdo rád tvoří! Výhru využiju pro lepší osvětlení, abych mohl tvořit déle. A větší stůl, abych mohl tvořit pohodlněji. Co zbyde, padne na papíry a tiskařské barvy.
O PLÁNECH: I když mě design láká, zůstanu spíš u grafiky a velkoplošných tisků z dřevěných desek. Líbilo by se mi, kdyby se ve Fénix Ateliéru pravidelně obměňovali různí umělci. Bylo by to pro ně povzbuzující a pro Fénix zajímavá prezentace i místo pro tvorbu reklamy, sám bych další spolupráci uvítal!“
Patrik Sobek (21 let, Praha)
„Vždy si hledám cestu k tomu, co mě baví a naplňuje, i když je to těžší a trvá to déle. Cítím se tak jako organizmus, ne mechanizmus.“
Jednadvacetiletý student 3D grafiky uchopil návrh pro Fénixe svérázně. K témuž vyzývá i na lahvi, která nese otisk lidské dlaně.
O SOBĚ: Specializuju se hlavně na 3D grafiku. Pátrajíc po výzvě jsem při toulkách po webu narazil na skvělý designérský portál. Na něm jsem se dozvěděl, že Fénix existuje a že nabízí zajímavou možnost se ukázat. Tak jsem si řekl, že pokud mě něco do týdne napadne, zapojím se. Na vlastní nohy jsem se v grafice postavil teprve nedávno.
O VÝHŘE: Celkově mi to přišlo velmi kolektivní, na finálním vzhledu láhve se určitě podílelo více finalistů z TOP 12, není to jen zásluha nás tří. Každému z nich bych dopřál výhru, kdybych mohl. Každopádně moje finanční odměna šla vlastně na start v Praze. Už dlouho jsem přemýšlel, že bych tu zkusil bydlet.
O PLÁNECH: Pracoval jsem na sobě a zlepšoval své schopnosti a dal jsem tomu kvantum času. Asi po půl roce se roztrhl pytel s možnostmi, do toho výhra s Fénixem… Další spolupráci s Fénixem se samozřejmě nevyhýbám, soutěž mi velmi pomohla. Podstatný byl hlavně ateliér, který mi umožnil vyhnout se stereotypu jako je práce z domu a pohnul jsem se tak směrem k větším projektům. Každá snaha je vždy oceněný, dřív nebo později. S novými zakázkami, které díky výhře mám, ateliérem a odhodláním, jsem teď na prahu vstupu do nového světa.
Ivan Štindl (37 let, Čelákovice)
„Považuji za obrovský úspěch, že se grafikou mohu živit.“
Grafik Ivan Štindl vyvrátil nepolapitelnost Fénixe a vše o něm snadno zpřístupnil svým vítězným černo-zlatým návrhem s QR kódem.
O SOBĚ: Mám radost z každého projektu, který vybočuje z běžné grafické práce, přesně jako návrh láhve pro Fénixe.
O VÝHŘE: Výhra mě těší, ale žádnou velkou změnu u sebe necítím a neplánuji. Účast v soutěži byl ale skvělý zážitek, hodně mě bavil workshop s Milanem Caisem. Nejprve jsme dostali už hotovou grafickou podobu společné části obalu, ale díky divoké tvůrčí debatě s ním a zástupci Fénixe jsme ji stejně kompletně předělali.
O PLÁNECH: Mám teď hodně práce, pro kterou ateliér určitě využiji. V současné době například připravuji vizuální styl jedné Čokolaterii v Třeboradicích. Autorské projekty ale asi budou muset ještě nějaký čas počkat v šuplíku.
KONTAKT:
Vladimír Jurina
Tel.: +420 724 617 886
Praha