Na pivních turistických trasách v Plzni padl letos rekord. Prošlo jimi více než 275 tisíc turistů

27.1.2014 Ostatní produkty

Počet návštěvníků, kteří zavítali na turistické trasy v Plzni v loňském roce, vzrostl v meziročním srovnání o více než 2 %. Pivovar Prazdroj, Gambrinus, Pivovarské muzeum a prostory Plzeňského historického podzemí navštívilo celkem více než 275 tisíc příznivců pivní turistiky. Nejvíce k prohlídkám lákaly letní měsíce, kdy byla pro návštěvníky připravena celá řada kulturně společenských akcí.

Návštěvnické trasy Plzeňského Prazdroje jsou jedním z hlavních cílů turistů, kteří přijíždějí do plzeňského regionu. Kromě tuzemských návštěvníků, kterých bylo v loňském roce přibližně 65 %, navštívili Plzeňský Prazdroj hosté z více než 107 států. K tradičně nejpočetnější skupině patří němečtí turisté, cestovatelé z Tchaj-wanu, Ruska a nově i Velké Británie. Silnou skupinu představovali také návštěvníci z Estonska a Litvy. Výjimkou ale nejsou ani návštěvníci z Jižní Koreje, Brazílie, Austrálie, Argentiny a jihovýchodní Asie, Zimbabwe, Konga či z Madagaskaru.

Areál Plzeňského Prazdroje je znám i jako centrum kulturně společenského života, které se v uplynulém roce stalo domovem pro řadu akcí. Patří mezi ně například cyklus koncertů Lubomíra Brabce a jeho hostů, ale i nejrůznější výstavy. Nádvoří pivovaru během celého léta ožívalo hudbou díky čtvrtečním letním koncertům v rámci festivalu Léto v Prazdroji. Rovněž se i v loňském roce stalo místem setkání pro účastníky prvomájové a podzimní vyjížďky motorek a nově zde byla také cílová stanice závodu 500 mil Bohemia motorek Harley Davidson. Na nádvoří se též uskutečnil běžecký závod ze seriálu Run Tour. Milovníci ručních prací se mohli přiučit mnohým řemeslům v rámci Podzimních dílen v Pivovarském muzeu.

Na řadu kulturních akcí se mohou návštěvníci těšit i v letošním roce, jak přibližuje Tomáš Raboch z oddělení cestovního ruchu Plzeňského Prazdroje: „Pro letošní rok chystáme v pivovaru mnoho koncertů včetně Smetanovských dnů nebo další série koncertů Lubomíra Brabce s jeho hosty. V Pivovarském muzeu budeme od 5. února do 23. března hostit výstavu kreseb a grafik přední plzeňské ilustrátorky Dany Raunerové. V dubnu až květnu pak výstavu tří generací plzeňských fotografů. Milovníky techniky, doufáme, potěšíme výstavou, kterou chystáme od června do konce roku pod názvem Od formanského vozu k automobilu.“

I díky těmto kulturním akcím se počet návštěvníků na turistických trasách meziročně již desátým rokem zvyšuje. „Mezi individuálními návštěvníky je stále nejoblíbenější klasická prohlídka pivovaru. Pro skupiny máme na letošní rok připraveny dva nové programy: Prvním je Cesta pivovarského tovaryše, během které si návštěvníci naplno užijí nejen prohlídku pivovaru, ale v magickém prostředí historických pivovarských sklepů se vrátí zpět časem na začátek 20. století. Na vlastní kůži si vyzkouší tradiční pivovarská řemesla a promění se
v ledaře, bednáře, sladovníky, výčepní nebo sklepmistry. Vrcholem programu je příjemné posezení s občerstvením a nefiltrovaným pivem Pilsner Urquell v unikátním salonku vybudovaném ve sklepním labyrintu,“
přibližuje novinku Tomáš Raboch.

Druhou novinkou pro skupiny je pak Pivovarská svačina, kdy si po prohlídce pivovaru mohou návštěvníci vychutnat nefiltrované pivo Pilsner Urquell s občerstvením v pivovarských sklepech.

Nabídku služeb pro návštěvníky doplňují i dárková prodejna nebo e-shop, který získává na popularitě. Stále větší množství propagačních předmětů se symboly Pilsner Urquell nebo Gambrinus právě jeho prostřednictvím putuje také do zahraničí. Z vyhodnocení loňského roku, kdy například v předvánočním čase dosáhla návštěvnost e-shopu až unikátních 50 tisíc návštěvníků, vyplývá, že pivní dárkové předměty jsou populárním dárkem i u tuzemských milovníků piva.

Úspěšný rok má za sebou také Konferenční a společenské centrum Secese v Plzni, ve kterém si oslavu, konferenci nebo jinou akci objednalo opět více firem i veřejnosti. Přímo v pivovaru tak proběhlo během roku 2013 více než 600 akcí, od velkých kongresů
a konferencí pro stovky účastníků po menší rodinné oslavy, svatby nebo firemní večírky.


Tisková mluvčí Plzeňského Prazdroje Kateřina Krásová je médiím k dispozici
na těchto kontaktech:

Mobil: +420 724 617 219

Email:


Poznámky pro editory:

  • S celkovým prodejem téměř 9,9 milionu hektolitrů v kalendářním roce 2012 (včetně licenčních výrob v zahraničí) a s exportem do více než 50 zemí celého světa je Plzeňský Prazdroj, a. s., předním výrobcem piva v regionu a největším exportérem českého piva.
  • Plzeňský Prazdroj, a. s., je členem společnosti SABMiller plc. Pilsner Urquell je mezinárodní vlajkovou lodí portfolia značek SABMiller.
  • SABMiller plc je jednou z předních světových pivovarnických společností, se 70 tisíci zaměstnanci v 75 zemích celého světa. Nabízí více než 200 pivních značek včetně celosvětově známých, jako jsou Pilsner Urquell, Peroni Nastro Azzurro, Miller Genuine Draft a Grolsch, stejně jako přední lokální značky Aguila (Kolumbie), Castle (Jižní Afrika), Miller Lite (USA), Snow (Čína), Victoria Bitter (Austrálie) nebo Tyskie (Polsko).

Kontakt:

Kateřina Krásová

Plzeňský Prazdroj

724 617 219

Plzeň