Jan Kropáč, Mistr výčepní 2014: Pečovat o české pivo není klišé, ale náš společný úkol se sládky

12.3.2014 Gambrinus

Jan Kropáč z restaurace Modrá Ryba v Praze se stal absolutním vítězem v pivní soutěži Mistr výčepní 2014 organizovanou plzeňským pivovarem Gambrinus. Tříčlenná odborná porota složená ze sládků a kontrolora kvality piva jeho výkon vyhodnotila jako nejlepší a osobně ho obdarovala 30l dřevěným soudkem Nefiltrovaného Gambrinusu a certifikátem opravňujícího užívat titul Mistr výčepní 2014. Finále v pivovaru Gambrinus se zúčastnilo 24 nejlepších výčepních z regionálních kol. Celkem se soutěže zúčastnilo 298 výčepních z celé republiky.

Všichni finalisté absolvovali písemný test a praktickou zkoušku ve správném čepování a servírování piva. „V průběhu soutěže jsme se setkali s velkou dávkou pozitivních ohlasů ze strany majitelů restaurací a výčepních, což nás velmi těší. Jsme rádi, že soutěž přispěla k dobré pověsti českého piva a ke zvýšení prestiže řemesla českého výčepního jako jednoho ze symbolů naší pivní kultury,“ říká Pavel Zítek, obchodní sládek pivovaru Gambrinus a dodává: „Součástí finálového dne byla také prohlídka pivovaru Gambrinus a přiblížení tajemství výroby tradičního českého piva s výkladem zkušeného sládka. Výčepní si ověřili i své degustační schopnosti a načerpali zásadní informace pro své zákazníky.“

Z výhry se mohou radovat i štamgasti

Letošní vítěz soutěže Jan Kropáč pochází z Prahy. Už 15 let je výčepním, aktuálně v pivnici a restauraci Modrá Ryba. Z výhry se v reprezentačních prostorech pivovaru Gambrinus neradoval pouze on, ale také jeho rodina, která ho po celou dobu výrazně podporovala. „Pro mne osobně je získání titulu Mistr výčepní 2014 životním úspěchem, protože konkurence byla nesmírně kvalitní a o vítězství rozhodovaly skutečně detaily. Ukázalo se, že výčepní musí mít nejen praktické, ale i teoretické znalosti, které se váží k výrobě, kvalitě a historii českého piva. Náš výkon za pípou a řízná chuť piva rozhoduje o tom, zda se k nám host vrátí nebo půjde jinam. Cílem nás výčepních je, aby pivo bylo v naších hospodách stejně kvalitní jako v pivovaru.“

 

Poř.

Jméno a příjmení

Region

Hostinec

1.

Jan Kropáč

Praha

Modrá Ryba

2.

Aleš Bleha

Předboj

Restaurace U  Svobodů

3.

Pavel Toman

Ústí nad Orlicí

Restaurace Sport Music Club

 

Vítěz letošního klání v oboru výčepní se může mimo jiné těšit také na uspořádání oslavy, kterou mu zorganizuje přímo pivovar. Prestižní pro něj bude jistě i čepování piva Gambrinus na koncertu Lucie v plzeňském amfiteátru Lochotín.

Mistr výčepní vzešel z klání čtyřiadvacítky finalistů včetně jedné ženy. Finalisté se probojovali mezi nejlepší z několika set přihlášených výčepních v osmi regionálních kolech, ve kterých své umění předvedlo celkem 298 výčepních z celé republiky. Papírově nejzkušenějším finalistou byl vítěz severočeského finále Václav Poustka, který čepuje správnou míru už 29 let. Nejmladším vyzyvatelem se stal devatenáctiletý Jan Štěpán Vanya z Karlovarska. Mezi nejlepšími nechyběla ani žena – Gabriela Hochgesandtová z Opavy, výčepní restaurace Sport a finalistka severomoravského kola.

Pět znaků správně načepovaného piva

  • je správně vychlazené – teplota piva je 7° C
  • má říz (není mdlé, nestálo dlouho na pultu, sud nezůstal přes noc bez tlaku)
  • má hustou krémovitou pěnu, bez viditelných bublin
  • neřetízkuje (pokud ano příčinu lze hledat v nečisté sklenici nebo čepováním do suché, poškozené sklenice)
  • pěna padá pomalu a kroužkuje (znak dobře načepovaného piva a umyté sklenice)

 

Kontakt:

Vladimír Jurina                                                         

Brand PR manažer

t.: 724 617 886

e.:

 

Plzeňský Prazdroj na sociálních sítích:

Twitter https://twitter.com/Prazdroj1

LinkedIN https://www.linkedin.com/company/plzensky-prazdroj

Youtube http://www.youtube.com/user/PlzenskyPrazdroj1

 

Poznámky pro editory:

  • Portfolio značky Gambrinus se skládá z široké nabídky produktů. Dva z nich, Nepasterizovaný Gambrinus a Gambrinus Nefiltrovaný ležák jsou k dispozici pouze v čepované variantě a exkluzivně je tak ochutnají pouze spotřebitelé v restauracích, hospodách či barech. Tradiční portfolio nabízí  výčepní pivo Gambrinus Originál 10°, světlý ležáku Gambrinus Premium a Gambrinus Dry s nižším obsahem cukru.
  • Gambrinus používá vybrané odrůdy žateckého chmele a slad z vlastní sladovny v Plzni. Díky používání vysoce kvalitních surovin, klasické technologii a postupu výroby, umu českých sládků získanému studiem na českých pivovarských školách a pivovarské tradici v českých zemích je hrdým nositelem chráněného zeměpisného označení České pivo.
  • Pivo Gambrinus Premium bylo jediným českým pivem, které bylo oceněno v mezinárodní degustační soutěže The International Brewing Awards 2013, pivovarskou veřejností nazývanou The Brewing Oscar (Pivní Oscar). Čtyřicet sládků ze 16 zemí hodnotilo více než 800 piv z celého světa. Gambrinus Premium získal stříbrnou medaili v kategorii klasických ležáků.
  • Historie značky Gambrinus sahá do roku 1869. Gambrinus je pivo, které zvítězilo v myslích a srdcích českých spotřebitelů díky vysoké kvalitě a dodržování originálních varních postupů.
  • Pivo Gambrinus je součástí portfolia Plzeňského Prazdroje, a.s., který je členem SABMiller plc. S celkovým prodejem 9,7 mil hektolitrů v kalendářním roce 2013 (včetně licenčních výrob v zahraničí) a  s exportem do více než 50 zemí celého světa je Plzeňský Prazdroj, a.s. předním výrobcem piva v regionu a největším exportérem českého piva.
  • SABMiller plc. je jedna z největších světových pivovarnických společností, s pivovarnickými aktivitami či distribucí ve více než 60 zemích světa napříč šesti kontinenty. Skupina značek SABMiller zahrnuje významné značky jako Pilsner Urquell, Miller Genuine Draft, Grolsch, Peroni Nastro Azzurro a mnoho dalších úspěšných regionálních značek.

Plzeň