Z prázdných plechovek vyrobí v Plzni stojany na kola, aneb Plech jede

18.6.2014 Udržitelnost a odpovědnost

Od poloviny června je možné v ulicích Plzně potkat nevšední bicykl s obří plechovkou. Jde o součást nové pilotní osvětové kampaně „Plech jede“, upozorňující na význam recyklace hliníku jako důležité suroviny. Akce se zaměřuje především na prázdné plechovky od nápojů a v západočeské metropoli bude probíhat až do konce letních prázdnin. Ze sebraných plechovek pak budou vyrobeny stojany na kola, které poslouží obyvatelům i návštěvníkům Plzně. Organizátorem kampaně je Plzeňský Prazdroj, partnerem společnost REXAM, největší výrobce plechovek ve střední Evropě.

Od června až do konce srpna bude plzeňskými ulicemi projíždět speciální recyklační bicykl – „recykl“. Bude informovat lidi o potřebě a důležitosti třídění plechovek, resp. hliníku jako cenné druhotné suroviny.

Hliník je velmi cenný a v průmyslu vyhledávaný zejména kvůli své takřka neomezené životnosti a neměnné kvalitě. Recyklovat se dá 100 procent prázdných a odhozených plechovek od nápojů. „Recykl bude od lidí vybírat prázdné plechovky, které se následně zpracují a s nasbíraného materiálu budou vyrobeny funkční a užitečné stojany na kola. Jde o pilotní projekt výzvy ke třídění plechovek, do které chceme zapojit širokou veřejnost v Plzni a okolí,“ říká Drahomíra Mandíková, ředitelka firemních vztahů a komunikace Plzeňského Prazdroje.

Organizátor kampaně Plzeňský Prazdroj společně s partnerem akce společností REXAM spustili také internetovou stránku www.plechjede.cz, na které zájemci najdou kromě zajímavých a edukačních materiálů také seznam míst, kde je možné v Plzni prázdné plechovky odevzdávat. V areálu Západočeské univerzity jsou pak umístěné dva lisy na mačkání plechovek.

Akce bude probíhat do poloviny července v ulicích města, poté až do konce prázdnin na nádvoří Plzeňského Prazdroje. „Rádi bychom během tohoto léta pomohli rozšířit povědomí o tom, že i plechovky jsou cennou surovinou, kterou je možné recyklovat. Vždyť každá plechovka, která se vrátí ke zpětnému zpracování, ušetří například tolik energie, kolik spotřebuje zapnutý televizor za tři hodiny,“ uzavírá Drahomíra Mandíková.

Více informací naleznete na www.plechjede.cz


Věděli jste?

  • 2/3 hliníku, který se kdy vyrobil, je stále v oběhu
  • recyklací hliníku se ušetří 95 % energie potřebné na jeho výrobu
  • 60 dní je doba, za kterou se recyklovaná plechovka vrátí zpět do oběhu
  • dnešní nápojové plechovky jsou bezmála o polovinu lehčí než před 30 lety


Tisková mluvčí Plzeňského Prazdroje Kateřina Krásová je médiím k dispozici

na těchto kontaktech:

Mobil: +420 724 617 219

Email:


Poznámky pro editory:

  • S celkovým prodejem téměř 9,7 milionu hektolitrů v kalendářním roce 2013 (včetně licenčních výrob v zahraničí) a s exportem do více než 50 zemí celého světa je Plzeňský Prazdroj, a. s., předním výrobcem piva v regionu a největším exportérem českého piva.
  • Plzeňský Prazdroj, a. s., je členem společnosti SABMiller plc. Pilsner Urquell je mezinárodní vlajkovou lodí portfolia značek SABMiller.
  • SABMiller plc je jednou z předních světových pivovarnických společností, se 70 tisíci zaměstnanci v 75 zemích celého světa. Nabízí více než 200 pivních značek včetně celosvětově známých, jako jsou Pilsner Urquell, Peroni Nastro Azzurro, Miller Genuine Draft a Grolsch, stejně jako přední lokální značky Aguila (Kolumbie), Castle (Jižní Afrika), Miller Lite (USA), Snow (Čína), Victoria Bitter (Austrálie) nebo Tyskie (Polsko).

Plzeň