JEDENÁCTKA EXCELENT OBHÁJILA PRVENSTVÍ V SOUTĚŽI ČESKÉ PIVO

26.9.2014 Ostatní

Excelent, jedenáctistupňový ležák od Gambrinusu připravovaný unikátním postupem trojitého chmelení, dosáhl ve 14. ročníku soutěže České pivo na první příčku v kategorii jedenáctistupňových piv a potvrdil tím stejný úspěch z loňského roku. V degustační soutěži Českého svazu pivovarů a sladoven letos obdrželo ocenění šest značek piv Plzeňského Prazdroje ve čtyřech kategoriích.

Gambrinus Excelent 11° se umístil společně se značkou Bernard – Opavská 11° na děleném prvním místě. Ostatní piva přihlášená v kategorii jedenáctistupňových ležáků porazil především díky speciální receptuře. „Excelent  připravujeme unikátním způsobem trojitého chmelení,“ připomíná sládek pivovaru Gambrinus Pavel Zítek. „Díky tomu si pivo zachovává velké množství voňavých chmelových látek a vyniká jak plnou chutí, tak svěžím chmelovým aromatem.“

Dvě medailová ocenění si odnesla piva Prazdroje také v kategorii světlých ležáků, v níž obsadila piva Radegast Premium a Gambrinus Premium druhé a třetí místo. Stříbrné medaile si odnesly také značky Gambrinus Originál 10° v kategorii světlých výčepních piv a Birell v segmentu piv nealkoholických. Úspěch Plzeňský Prazdroj v kategorii světlých jedenáctistupňových piv ještě podtrhl třetím místem s pivem Velkopopovický Kozel.

Excelent uvedl pivovar Gambrinus na trh v listopadu 2008 po dvou letech příprav a brzy se stal jednou z nejprodávanějších jedenáctek v ČR. Výjimečnost trojího chmelení spočívá v přidání třetí dávky chmele až po ukončení vaření, kdy mladina začíná chladnout. Sládci Gambrinusu zároveň obohatili pivo o karamelový slad. Excelent  se umístil na prvním místě v soutěži České pivo v kategorii jedenáctek již v roce 2013. Značka oslovuje zejména dynamické lidi především z městského prostředí podporou nově vznikajících aktivit, jako jsou například fenomén pop-up klubů, velkoformátových street art umění, ale také otevírání Excelent Urban Pubů – tankových hospod a podniků s tímto pivem na čepu.

Degustační soutěž České pivo vyhlašuje každoročně Český svaz pivovarů a sladoven a odborným garantem je Výzkumný ústav pivovarský a sladařský. Letos se testovalo 66 druhů piv rozdělených do pěti soutěžních kategorií. Do soutěže se mohou hlásit tuzemské pivovary s ročním výstavem nad 10 tisíc hektolitrů. Soutěž je dvoukolová, degustační komise za dohledu notáře posuzuje senzorické vlastnosti piva, v analytických laboratořích pak provádí kontrolu původního extraktu mladiny (stupňovitosti) kvůli ověření příslušnosti piva do přihlášené kategorie.

 

Tisková mluvčí Plzeňského Prazdroje Kateřina Krásová je médiím k dispozici

na těchto kontaktech:

Mobil: +420 724 617 219

Email:


Poznámky pro editory

  • S celkovým prodejem téměř 9,7 milionu hektolitrů v kalendářním roce 2013 (včetně licenčních výrob v zahraničí) a s exportem do více než 50 zemí celého světa je Plzeňský Prazdroj, a. s., předním výrobcem piva v regionu a největším exportérem českého piva.
  • Plzeňský Prazdroj, a. s., je členem společnosti SABMiller plc. Pilsner Urquell je mezinárodní vlajkovou lodí portfolia značek SABMiller.
  • SABMiller plc je jednou z předních světových pivovarnických společností, se 70 tisíci zaměstnanci v 75 zemích celého světa. Nabízí více než 200 pivních značek včetně celosvětově známých, jako jsou Pilsner Urquell, Peroni Nastro Azzurro, Miller Genuine Draft a Grolsch, stejně jako přední lokální značky Aguila (Kolumbie), Castle (Jižní Afrika), Miller Lite (USA), Snow (Čína), Victoria Bitter (Austrálie) nebo Tyskie (Polsko).

 

Plzeň