Pilsner Fest byl i letos ekologickým festivalem. Návštěvníci pili z vratných kelímků a recyklovali plechovky

13.10.2014 Udržitelnost a odpovědnost

Plzeňský Prazdroj ožil v sobotu 4. října Pilsner Festem, oslavami, jež připomněly uvaření první várky originálního ležáku. Tradiční Pilsner Fest letos navštívilo přes 45 tisíc návštěvníků, kteří si nechali načepovat 75 tisíc půllitrů plzeňského piva. Pivo však konzumovali ze speciálních vratných kelímků, čímž ušetřili životní prostředí více než 600 kg odpadu v podobě klasických jednorázových kelímků. Ty se běžně používaly dříve a tvořily většinou 70 až 80 % celkového odpadu Festu.

Pilsner Fest připomněl už 172. výročí uvaření první várky Pilsner Urquell. Na počest originálu vypili v průběhu oslav fanoušci plzeňského ležáku celkem 75 tisíc půllitrů piva. Stejný počet jednorázových půllitrů by přitom představoval více než 600 kg plastového odpadu, z nějž by mohli návštěvníci postavit komín vysoký téměř 500 metrů, tedy vyšší než je Eiffelova věž, měřící 324 metrů. Klasické plastové kelímky by se navíc rozkládaly dokonce 50 až 80 let, takže byly po loňské úspěšné premiéře i letos nahrazeny vratnými, které je možné opakovaně používat.

„Jsme rádi, že se nám touto cestou daří k ekologickému přístupu přivést i širokou veřejnost, která s námi přišla 172. narozeniny piva Pilsner Urquell oslavit. Již naši předkové trvali na tom, že pivovar bude využívat nejmodernější poznatky lidského vědění a tuto zásadu prosazujeme i my v oblasti udržitelného rozvoje a ochrany životního prostředí, říká Drahomíra Mandíková, ředitelka firemních vztahů a komunikace Plzeňského Prazdroje. Systém ekologických kelímků funguje tak, že návštěvníci při prvním nákupu piva zaplatí vratnou zálohu 50 Kč. S dalšími nákupy už jen mění použitý kelímek za čistý a při odchodu z akce použitý kus buď smění zpět za svých 50 Kč, nebo za zcela nový nepoužitý kelímek s potiskem Pilsner Festu. Ten si řada návštěvníků odnáší domů jako suvenýr.

Aby byl Pilsner Fest opravdu ekologickým a čistým festivalem, postaráno bylo i o sběr a recyklaci pivních plechovek. Při slavnostním přípitku si na počest ležáku návštěvníci společně připili téměř 10 tisíci plechovkami Pilsner Urquell se zcela novým designem, které dostali jako narozeninový dárek. Kdo si nechtěl zbrusu novou plechovku ponechat na památku, mohl ji odevzdat na sběrných místech. Vybrané plechovky z Festu budou nyní zrecyklovány a výtěžek z recyklace pomůže v léčbě dětí postižených cystickou fibrózou.

Vratné kelímky a recyklace plechovek pak nebyly zdaleka jediným příkladem odpovědného chování společnosti Plzeňský Prazdroj na letošních oslavách. Stejně jako vloni byla všem příchozím na Festu k dispozici i odpočinková zóna K-lee-deck. Plzeňský Prazdroj ji jako zodpovědný výrobce alkoholických nápojů společně s občanským sdružením SANAMIM zřizuje na desítkách festivalů po celé republice. Zóna je místem, kde si mohou návštěvníci nejen odpočinout, ale také se poradit s odborníky o rozumném pití alkoholu a pravidlech zodpovědné konzumace. K dispozici je pro ně i orientační dechová zkouška na alkohol, takže před cestou autem snadno zjistí, jestli mohou bezpečně usednout za volant.

Více informací o Pilsner Festu naleznete na webu www.pilsnerfest.cz.

 

Tisková mluvčí Plzeňského Prazdroje Kateřina Krásová je médiím k dispozici

na těchto kontaktech:

Mobil: +420 724 617 219

Email:


Poznámky pro editory:

  • S celkovým prodejem téměř 9,7 milionu hektolitrů v kalendářním roce 2013 (včetně licenčních výrob v zahraničí) a s exportem do více než 50 zemí celého světa je Plzeňský Prazdroj, a. s., předním výrobcem piva v regionu a největším exportérem českého piva.
  • Plzeňský Prazdroj, a. s., je členem společnosti SABMiller plc. Pilsner Urquell je mezinárodní vlajkovou lodí portfolia značek SABMiller.
  • SABMiller plc je jednou z předních světových pivovarnických společností, se 70 tisíci zaměstnanci v 75 zemích celého světa. Nabízí více než 200 pivních značek včetně celosvětově známých, jako jsou Pilsner Urquell, Peroni Nastro Azzurro, Miller Genuine Draft a Grolsch, stejně jako přední lokální značky Aguila (Kolumbie), Castle (Jižní Afrika), Miller Lite (USA), Snow (Čína), Victoria Bitter (Austrálie) nebo Tyskie (Polsko).

 

Plzeň