JEN JEDEN Z DESETI ZAKROČÍ, POKUD JE SVĚDKEM PRODEJE ALKOHOLU MLADISTVÝM

10.11.2014 Udržitelnost a odpovědnost

Z průzkumu uskutečněného v rámci projektu proti toleranci pití alkoholu mladistvými Respektuj 18 vyplývá, že jen 7 % lidí je ochotno jednat v případě, že se stane svědkem prodeje alkoholických nápojů nezletilým. I když, jak průzkum ukázal, 64 % respondentů vidělo nebo slyšelo, že se v restauracích nebo maloobchodě prodává alkohol mladistvým. Projekt Respektuj 18 i průzkum* pod záštitou Plzeňského Prazdroje byl realizován již druhým rokem a jeho hlavním tématem je zamezení konzumace alkoholu lidem mladším 18 let.

Při příležitosti vyhodnocení druhého ročníku programu Respektuj 18 byly představeny výsledky průzkumu na téma konzumace alkoholu mladistvými. Z něj vyplynulo zajímavé zjištění, že pouze jeden z deseti lidí je ochotný aktivně upozornit na fakt, že prodej alkoholu mladistvým je zakázán a upozornit prodejce na nezákonné jednání v případě, že se stane svědkem takové činnosti. Dva ze tří lidí se přitom někdy setkali s prodejem alkoholu mladistvým, ať již v restauracích, nebo maloobchodě. „Postoj Plzeňského Prazdroje k zodpovědné konzumaci alkoholu je jasný a prevence neodpovědné konzumace je jednou z klíčových priorit našeho podnikání. Jak vyplývá z našeho průzkumu, dosáhli jsme hlavního cíle kampaně a 97 % respondentů si pamatuje, jaký je cíl našeho prevenčního projektu Respektuj 18. Otázky na osobní zkušenost spotřebitelů bylo novinkou letošního výzkumu a jejich výsledek nás utvrzuje v tom, že naše inciativa a apel na zodpovědnost v této oblasti má rozhodně smysl,“ uvedla k číslům Drahomíra Mandíková, ředitelka firemních vztahů a komunikace Plzeňského Prazdroje. Kampaň považuje za přínosnou 81 % respondentů, což je o sedm procent více než v únoru, kdy se měření provádělo poprvé. Obdobně jako před osmi měsíci považuje pití alkoholu mladistvými za problém 75 % dotázaných. „S žádostí o prokázání občanským průkazem vůči mladistvě vypadajícím zákazníkům se setkalo v restauracích 56 % respondentů. V případě maloobchodních prodejen to bylo pouze 50 %,“ doplnila Drahomíra Mandíková s tím, že nyní bude, i na základě průzkumu, následovat nastavení cílů programu pro následující roky.

Cílem programu Respektuj 18 je podpořit vnímání zprostředkování a prodeje alkoholu mladistvým jako problém, který by společnost neměla tolerovat. Zaměřuje se přímo na místa, kde se mohou mladiství nejsnáze k alkoholu dostat, tedy na personál v restauracích a barech či v maloobchodních prodejnách.

Mediálními tvářemi kampaně letošního ročníku byly známé plzeňské osobnosti – herec Martin Stránský, tenistka Andrea Hlaváčková či dobrovolný hasič Roman Nistor. Kampaň probíhala v dopravních prostředcích a v restauracích, hospodách a samoobsluhách. Program Respektuj 18 také letos postoupil do evropského kola soutěže European Business Awards. V ní jsou hodnoceny programy společností s ohledem na jejich úspěch, inovace a podnikatelskou etiku. K získání informací slouží speciální web Plzeňského Prazdroje www.respektuj18.cz

 

* Průzkum provedla v říjnu 2014 společnost NMS Market Research na reprezentativním vzorku 310 lidí dospělé populace z Plzně.

 

 

Tisková mluvčí Plzeňského Prazdroje Kateřina Krásová je médiím k dispozici

na těchto kontaktech:

Mobil: +420 724 617 219

Email:


Poznámky pro editory

  • S celkovým prodejem téměř 9,7 milionu hektolitrů v kalendářním roce 2013 (včetně licenčních výrob v zahraničí) a s exportem do více než 50 zemí celého světa je Plzeňský Prazdroj, a. s., předním výrobcem piva v regionu a největším exportérem českého piva.
  • Plzeňský Prazdroj, a. s., je členem společnosti SABMiller plc. Pilsner Urquell je mezinárodní vlajkovou lodí portfolia značek SABMiller.
  • SABMiller plc je jednou z předních světových pivovarnických společností, se 70 tisíci zaměstnanci v 75 zemích celého světa. Nabízí více než 200 pivních značek včetně celosvětově známých, jako jsou Pilsner Urquell, Peroni Nastro Azzurro, Miller Genuine Draft a Grolsch, stejně jako přední lokální značky Aguila (Kolumbie), Castle (Jižní Afrika), Miller Lite (USA), Snow (Čína), Victoria Bitter (Austrálie) nebo Tyskie (Polsko).

Program Prosperita vyjadřuje nový pohled na oblast trvale udržitelného rozvoje. Více informací naleznete na stránkách programu Plzeňského Prazdroje

Plzeň