Třetí ročník aukce designových lahví Pilsner Urquell vynesl Centru Paraple více než 700 000 korun

5.12.2014 Udržitelnost a odpovědnost

Dárek v podobě nových rehabilitačních, léčebných a sportovních pomůcek v hodnotě 723 116 korun pořídí před Vánoci svým klientům s poškozením míchy Centrum Paraple. Na dovybavení použije výtěžek z včerejší dobročinné dražby Plzeňského Prazdroje a serveru iDNES, kde se dražilo deset unikátních ručně vyrobených lahví Pilsner Urquell. Tradiční aukce sklářských skvostů navázala na předešlé dva ročníky, které v adventním čase přispěly Centru už více než 1,5 milionem korun.

Dobročinná aukce jedinečných deseti skleněných lahví Pilsner Urquell začala ve čtvrtek 4. prosince v 9.00 ráno. Velký zájem o aukci signalizoval již úspěšný start, za prvních 90 minut bylo na kontě dražby již 240 tisíc Kč. Za celkových 7,5 hodin se výtěžek pro Centrum Paraple, které pomáhá lidem s poškozením míchy k opětovnému začlenění do života, vyšplhal až na 723 116 korun. Věnovaná suma za jednu vydraženou láhev se pohybuje od 57 do 100 tisíc. Dražitelé si budou moci, stejně jako v předchozích letech, své designové úlovky vlastnoručně naplnit nefiltrovaným ležákem Pilsner Urquell přímo ve sklepích plzeňského pivovaru za asistence staršího obchodního sládka Václava Berky. Benefiční šek s vydraženou částkou pak převezme od Plzeňského Prazdroje v příštím týdnu při slavnostním předání v Tančícím domě vedení Centra společně se zakladatelem Zdeňkem Svěrákem.

„Dražbu jsme s napětím sledovali celý den a z výsledku máme opravdu velikou radost. Díky aukci můžeme i letos symbolicky pořídit vánoční dárek v podobě lepšího zařízení a služeb,“ říká Margita Pištorová, ředitelka Centra Paraple. Letošní výtěžek z dražby poputuje zejména na nákup nových pomůcek. „Finanční prostředky Centrum Paraple využije na zakoupení pomůcek pro fyzioterapii, ergoterapii a sportovní terapii, které zde terapeuti používají každodenně při práci  s klienty. Pořídíme například takzvaný motomed, jež pomáhá při rehabilitaci končetin, nebo speciální váhu pro vozíčkáře,“ dodává Pištorová.

Hlavní myšlenkou aukce je pomoc najít cestu dál životem. Proto dostali možnost navrhnout design letošní lahve mladí čeští sklářští designeři a účastníci soutěže Stanislav Libenský Award 2014. Autorkou vítězného návrhu se stala Miroslava Kupčíková, absolventka oboru Atelier Design skla na Univerzitě Tomáše Bati ve Zlíně. Právě její návrh zaujal odbornou porotu ze všech přihlášených nejvíce, a to díky nevšední technice krakelování. Deset lahví je díky této technice pokryto jemnými prasklinkami a žádné dvě lahve tak nejsou stejné. Návrh Kupčíkové zrealizovali ručně skláři v novoboroské sklárně Ajeto pod dohledem renomovaného designera Larse Kempera, který tak se značkou spolupracoval už po několikáté. Navrhnul totiž design lahví předešlých dvou let.

Z předvánoční dražby lahví Pilsner Urquell se stala tradice, což nás velmi těší. Jsme rádi, že se už třetím rokem podařilo smysluplně spojit sklářský řemeslný um s českým pivovarnictvím,“ řekl Lukáš Novotný, brand manažer značky Pilsner Urquell. „Velké poděkování pak patří především dražitelům, kteří se do dražby každoročně zapojují. Díky nim jsme mohli už potřetí Centru Paraple věnovat hezký a zároveň účelný vánoční dárek, který mu napomůže v rozvoji a v udržení širokého spektra služeb,“ dodává Novotný.

 

Bližší informace:

Kateřina Krásová, Plzeňský Prazdroj, tel.: 724 617 219

 

Plzeňský Prazdroj na sociálních sítích:

Twitter twitter.com/Prazdroj1

LinkedIN www.linkedin.com/company/plzensky-prazdroj

Youtube www.youtube.com/user/PlzenskyPrazdroj1

 

Poznámky pro editory:

  • S celkovým prodejem téměř 9,9 milionu hektolitrů v kalendářním roce 2012 (včetně zahraničních prodejů) a s exportem do více než 50 zemí celého světa je Plzeňský Prazdroj, a. s., předním výrobcem piva v regionu a největším exportérem českého piva.
  • Plzeňský Prazdroj, a. s., je členem společnosti SABMiller plc. Pilsner Urquell je mezinárodní vlajkovou lodí portfolia značek SABMiller.
  • SABMiller plc je jednou z předních světových pivovarnických společností, se 70 tisíci zaměstnanci v 75 zemích celého světa. Nabízí více než 200 pivních značek včetně celosvětově známých jako jsou Pilsner Urquell, Peroni Nastro Azzurro, Miller Genuin Draft a Grolsch, stejně jako přední lokální značky Aguila (Kolumbie), Castle (Jižní Afrika), Miller Lite (USA), Snow (Čína), Victoria Bitter (Austrálie) nebo Tyskie (Polsko).

Praha