Gambrinus vítězí v soutěži Zlatý pohár Pivex 2015

15.1.2015 Ocenění

V letošním 23. ročníku prestižní degustační soutěže lahvových piv Zlatý pohár Pivex – Pivo 2015 se stal absolutním vítězem Gambrinus 10°. Také v soutěži sudových piv Zlatý soudek se v kategorii světlých výčepních piv na prvním místě umístil desetistupňový Gambrinusnepasterizovaný.

Piva Gambrinus 10°nepaster a Gambrinus 10° Originál a uspěla v prestižním hodnocení českých piv.

Letošní soutěže lahvových piv Zlatý pohár Pivex 2015 se zúčastnily čtyři desítek značek celkem třinácti pivovarů. Nejvyšší ocenění Champion – Absolutní vítěz si vysloužil Gambrinus 10°Originál za svou chuť, plnost, vůni, hořkost a říz. To byla hodnotící kritériaodborné poroty složené ze zástupců velkých i menších pivovarů, Výzkumného ústavu pivovarského a sladařského v Praze a dalších odborníků.

V soutěži čepovaných piv Zlatý soudek byl v kategorii výčepních piv nejlépe hodnocen Gambrinus 10° nepasterizovaný.

„Velmi si vážíme tohoto úspěchu v  silné konkurenci kvalitních českých piv. Je zřejmé, že i přesto, že byl Gambrinus v minulosti často diskutovanou značkou, tak naše zaměření na kvalitu a chuť u tohoto piva přesvědčila odbornou porotu jako v soutěži lahvového, tak i čepovaného piva. Mne osobně hodně potěšil úspěch naší novinky nepasterizovaného Gambrinusu, piva s výraznější a živější chutí, které si mohou milovníci piva vychutnat pouze v hospodách. Máme na něj dobré ohlasy z hospod a byl bych rád, kdyby se o jeho chuti přesvědčili i všichni konzumenti a milovníci piva.“uvedl sládek pivovaru Gambrinus Pavel Zítek, který převzal ocenění během slavnostního ceremoniálu vyhlášení letošního ročníku Zlatý pohár Pivex – Pivo 2015.

Značka Gambrinus byla zároveň první českou pivní značkou, která se jako první přihlásila k používání označení CHZO České pivo. Toto označení je na jedné straně jasnou zárukou původu a kvality piva pro spotřebitele, na straně druhé jde o náročný závazek pro pivovar. Používání CHZO České pivo s sebou nese nejen dodržování varních postupů a surovinového složení, ale také přísné kontroly Státní zemědělské a potravinářské inspekce (SZPI), které se soustřeďují na kvalitu, výrobní proces a použití předepsaných surovin.

Hodnocení v soutěži Zlatý pohár Pivex je dvoukolové. První degustace proběhla v listopadu loňského roku, druhá začátkem letošního ledna. Vzorky označené pouze kódy posuzovali degustátoři ze soutěžících pivovarů a dalších odborných institucí anonymně a za dohledu odborných garantů. Výsledky ověřuje notář. Hlavními hodnotícími kritérii jsou chuť, plnost, vůně, říz, hořkost a další vlastnosti piva. Letos se konal již 23. ročník této soutěže.

 

Pro více informací kontaktujte:

Jakub Žižka

Botticelli

+ 420 602 624 634

 

Vladimír Jurina

PR Manager

Plzeňský Prazdroj, a.s.

Ovocný trh 8, Praha 1, 110 00

+420 724 617 886

 

Plzeňský Prazdroj na sociálních sítích:

Twitter                  https://twitter.com/Prazdroj1

LinkedIn               https://www.linkedin.com/company/plzensky-prazdroj

Youtube                http://www.youtube.com/user/PlzenskyPrazdroj1

 

Poznámky pro editory:

  • Široké portfolio značky Gambrinus se skládá z produktů Gambrinus Originál 10°, Gambrinus 11° Excelent, světlého ležáku Gambrinus Premium a Gambrinusu Dry s nižším obsahem cukru.
  • Od roku 2012 je nabídka značky Gambrinus rozšířena o  produktyGambrinus Limetka & Bezinka a Gambrinus Řízný citrón a od  letošního roku i variantu Gambrinus Šťavnatý Grep. Jedná se o míchané nápoje z piva a ovocné šťávy. Charakteristické pro ně jsou obsah alkoholu 2,1% a osvěžující ovocná chuť.
  • Díky dodržování originálních varních postupů charakteristických pro české pivo, a také díky použití tradičních českých pivovarských surovin může Gambrinus používat označení České pivo jako garanci kvality.
  • Historie značky Gambrinus sahá do roku 1869. Gambrinus je pivo, které zvítězilo v myslích a srdcích českých spotřebitelů díky vysoké kvalitě a  dodržování originálních varních postupů.
  • S celkovým prodejem téměř 9,7 milionu hektolitrů v kalendářním roce 2013 (včetně licenčních výrob v zahraničí) a s exportem do více než 50 zemí celého světa je Plzeňský Prazdroj, a. s., předním výrobcem piva v regionu a největším exportérem českého piva.
  • SABMillerplc je jednou z předních světových pivovarnických společností, se 70 tisíci zaměstnanci v 75 zemích celého světa. Nabízí více než 200 pivních značek včetně celosvětově známých jako jsou Pilsner Urquell, PeroniNastroAzzurro, Miller Genuin Draft a Grolsch, stejně jako přední lokální značky Aguila (Kolumbie), Castle (Jižní Afrika), Miller Lite (USA), Snow (Čína), Victoria Bitter (Austrálie) nebo Tyskie (Polsko).

Brno