PRAZDROJ LONI PŘILÁKAL DO PLZNĚ PŘES 600 TISÍC LIDÍ! V „EVROPSKÉM KULTURNÍM“ ROCE JICH BUDE JEŠTĚ VÍC.

20.1.2015 Pilsner Urquell

Celkový počet návštěvníků, kteří v loňském roce využili prohlídek, akcí, programů a aktivit Plzeňského Prazdroje v Plzni, dosáhl čísla přes 600 000 lidí*. V letošním roce pak v souvislosti s Plzní jako Evropským hlavním městem kultury očekává pivovar ještě větší zájem turistů.

Do Plzeňského Prazdroje se přišlo v uplynulém roce podívat přes 600 000 hostů, kteří navštívili ať již některý z prohlídkových okruhů, či navštívili Pivovarské muzeum nebo některou z dalších akcí či programů. „Důležitou roli v tom sehrál fakt, že jsme inovovali jednotlivé části prohlídkových tras a Pivovarské muzeum o moderní interaktivní prvky, spustili aplikaci pro chytré telefony v 10 světových jazycích či zavedli novinku v podobě Školy čepování se sládky,“ uvádí k tomu Jindřiška Eliášková, manažerka rozvoje cestovního ruchu a péče o historické dědictví Plzeňského Prazdroje. Prohlídková trasa Pilsner Urquell navíc v loňském roce obhájila prestižní ocenění Certificate of Excellence turistického portálu TripAdvisor, čímž se znovu zařadila mezi 10 procent nejlépe hodnocených turistických destinací na světě.

Úspěšný rok má za sebou také dárková prodejna a e-shop, který loni prošel výraznou modernizací jak po grafické, tak funkční stránce. Návštěvnost e-shopu se ve srovnání s rokem 2013 zvýšila o 35 procent a v předvánočním čase stoupl počet objednávek doručovaných po ČR na dvojnásobek.

V roce 2015 očekává Plzeňský Prazdroj znovu nárůst počtu návštěvníků svého plzeňského pivovaru, a to zejména v souvislosti s Plzní jako Evropským hlavním městem kultury. „Areál pivovaru a Pivovarské muzeum jsou známá centra kulturně společenského života ve městě. Vzhledem k výjimečnému roku 2015 očekáváme vysoký počet návštěvníků a chystáme pro ně bohatý program a nové akce,“ říká Jindřiška Eliášková.

Kromě tradičních letních koncertů v rámci festivalu Léto v Prazdroji čeká na návštěvníky samozřejmě říjnová oslava výročí uvaření první várky ležáku Pilsner Urquell – Pilsner Fest, prvomájové a podzimní vyjížďky motorek či série koncertů Lubomíra Brabce s jeho hosty. Již v druhé polovině února se ale mohou lidé v rámci Festivalu světla těšit hned na dvě světelné instalace – jednu na pivovarském nádvoří a druhou v historických sklepích pivovaru. Pivovarské muzeum chystá na konec ledna výstavu kreseb a grafik přední plzeňské ilustrátorky Dany Raunerové, zpestřené prohlídky na Velikonoce, ve druhé polovině roku výstavu věnovanou speciálně ležáku Pilsner Urquell a na podzim tradiční cyklus tvůrčích dílen Podzimní inspirace. „Akcí bude samozřejmě víc, o některých z nich však zatím jednáme s partnery, proto nechci prozrazovat více,“ uzavírá Jindřiška Eliášková s tím, že kdo zatím na návštěvě v Plzeňském Prazdroji nebyl a uvažuje o tom, rok 2015 je ta nejlepší volba.

* V roce 2014 se po dohodě s Českým statistickým údajem změnila metodika výpočtu návštěvnosti. Data s předchozími roky jsou proto pouze velmi složitě porovnatelná.

 

Tisková mluvčí Plzeňského Prazdroje Kateřina Krásová je médiím k dispozici

na těchto kontaktech:

Mobil: +420 724 617 219

Email:


Poznámky pro editory

  • S celkovým prodejem téměř 9,7 milionu hektolitrů v kalendářním roce 2013 (včetně licenčních výrob v zahraničí) a s exportem do více než 50 zemí celého světa je Plzeňský Prazdroj, a. s., předním výrobcem piva v regionu a největším exportérem českého piva.
  • Plzeňský Prazdroj, a. s., je členem společnosti SABMiller plc. Pilsner Urquell je mezinárodní vlajkovou lodí portfolia značek SABMiller.
  • SABMiller plc je jednou z předních světových pivovarnických společností, se 70 tisíci zaměstnanci v 75 zemích celého světa. Nabízí více než 200 pivních značek včetně celosvětově známých, jako jsou Pilsner Urquell, Peroni Nastro Azzurro, Miller Genuine Draft a Grolsch, stejně jako přední lokální značky Aguila (Kolumbie), Castle (Jižní Afrika), Miller Lite (USA), Snow (Čína), Victoria Bitter (Austrálie) nebo Tyskie (Polsko).

Plzeň