PIVOVAR RADEGAST LONI NAVŠTÍVILO PŘES 35 TISÍC LIDÍ. LETOS PŘIPOMENE NÁVŠTĚVNÍKŮM 45. VÝROČÍ PRVNÍ VÁRKY.

20.1.2015 Radegast

V loňském roce využilo prohlídek, akcí, programů a aktivit pivovaru Radegast přes 35 000 návštěvníků*. Letos chystá pivovar pro zájemce mnoho událostí v souvislosti s 45. výročím uvaření první várky. Novinky potěší i návštěvníky, kteří se do regionu vypraví během návštěvy květnového světového šampionátu v hokeji.

Do severomoravského pivovaru vyhlášeného vařením správně hořkého piva (pro pravé chlapy) se loni vypravilo přes 35 000 zájemců. Nejpočetnější skupinou byli turisté z České republiky, následovaní Poláky a Němci. „Do statistiky návštěvnosti se velmi pěkně promítl zájem o Ryze hořké prohlídky, zavedené u příležitosti uvedení nového ležáku Radegast Ryze Hořká 12 na trh, stejně jako další akce, které jsme v průběhu celého roku připravili,“ říká k tomu Tomáš Raboch z oddělení cestovního ruchu Plzeňského Prazdroje.

Vysoký zájem návštěvníků zaznamenala také dárková prodejna Radegastův obchod či e-shop, který loni prošel výraznou modernizací jako po grafické, tak funkční stránce. Návštěvnost e-shopu se ve srovnání s rokem 2013 zvýšila o 35 procent a v předvánočním čase stoupl počet objednávek doručovaných po ČR na dvojnásobek.

Rok 2015 bude pro nošovický pivovar rokem oslav. „Klíčovou událostí pro náš pivovar bude připomínka 45. výročí od uvaření první várky piva,“ předestírá Tomáš Raboch. „Již dnes jsou v Návštěvnickém centru k vidění dvě ucelené sbírky od soukromých sběratelů – výčepní sklo a sošky Radegasta. Připravujeme ale další výstavu právě ke kulatému jubileu. Předměty, fotografie a vzpomínky nejen současných a bývalých zaměstnanců, ale také pamětníků z řad veřejnosti,“ dodává.

Druhou velkou událostí letošního roku bude zvýšená koncentrace návštěvníků v kraji kvůli květnové mistrovství světa v ledním hokeji …. „Polovina zápasů se odehraje v Ostravě a očekáváme zvýšený zájem tuzemských i zahraničních návštěvníků o prohlídky pivovaru,“ uzavírá Tomáš Raboch. Radegast a hokej patří k sobě, je oficiálním pivem extraligy a úzce spolupracuje s místními hokejovými kluby. Návštěvníci pivovaru se tak mohou těšit na tematickou výstavu zaměřenou k propojení piva a hokeje.

Nejvýznamnější událostí roku pak bude již tradiční Radegast Den, který se letos uskuteční v sobotu 5. září.

* V roce 2014 se po dohodě s Českým statistickým údajem změnila metodika výpočtu návštěvnosti. Data s předchozími roky jsou proto pouze velmi složitě porovnatelná.

 

Tisková mluvčí Plzeňského Prazdroje Kateřina Krásová je médiím k dispozici

na těchto kontaktech:

Mobil: +420 724 617 219

Email:


Poznámky pro editory

  • S celkovým prodejem téměř 9,7 milionu hektolitrů v kalendářním roce 2013 (včetně licenčních výrob v zahraničí) a s exportem do více než 50 zemí celého světa je Plzeňský Prazdroj, a. s., předním výrobcem piva v regionu a největším exportérem českého piva.
  • Plzeňský Prazdroj, a. s., je členem společnosti SABMiller plc. Pilsner Urquell je mezinárodní vlajkovou lodí portfolia značek SABMiller.
  • SABMiller plc je jednou z předních světových pivovarnických společností, se 70 tisíci zaměstnanci v 75 zemích celého světa. Nabízí více než 200 pivních značek včetně celosvětově známých, jako jsou Pilsner Urquell, Peroni Nastro Azzurro, Miller Genuine Draft a Grolsch, stejně jako přední lokální značky Aguila (Kolumbie), Castle (Jižní Afrika), Miller Lite (USA), Snow (Čína), Victoria Bitter (Austrálie) nebo Tyskie (Polsko).

 

Nošovice