- Novinky
- Udržitelnost a odpovědnost
- Obchodní výsledky
- Ocenění
- Akce
- Pilsner Urquell
- Gambrinus
- Radegast
- Velkopopovický Kozel
- Birell
- Volba sládků
- Ostatní produkty
PIVOVAR VELKÉ POPOVICE NAVŠTÍVILO V JUBILEJNÍM ROCE PŘES 91 TISÍC LIDÍ
20.1.2015 Velkopopovický KozelV loňském jubilejním roce navštívilo Velkopopovický pivovar přes 91 000 návštěvníků*. Zatímco se většina kulturních akcí nesla ve znamení 140. výročí založení pivovaru, letos jsou pro návštěvníky připraveny již tradiční a oblíbené akce jako pivovarské slavnosti Den Kozla či Klobáskofest.
Pivovar Velké Popovice přilákal v roce 2014 na své prohlídkové okruhy, programy, společenské a kulturní akce přes 91 000 návštěvníků. Nejpočetnější skupinou byli čeští turisté, následováni návštěvníky z Ruska, Maďarska a Německa. Do pivovaru ale zavítali i lidé ze vzdáleného ostrova Martinik, Nového Zélandu či Austrálie.
„Celý loňský rok byl ve znamení oslav 140. výročí založení pivovaru. Při této příležitosti byla připravena řada výjimečných akcí týkající se tohoto jubilea,“ říká k tomu Tomáš Raboch z oddělení cestovního ruchu Plzeňského Prazdroje. Jednou z nich byly i výroční kolekce v Kozlím obchodě, kdy se jednalo o sbírku pivních historických etiket na lahvích, dárkové balení s retro etiketami, retro sklenice a kolekci pivních podtácků. Velký zájem byl o tzv. trkací sklenice s reliéfem hlavy kozla, novou kolekci triček a o dřevěnou kolekci české výroby (prkénka, misky, podtácky atd.).
Mezi novinky minulého roku se zařadila kromě Prohlídkové trasy s potulným malířem také škola čepování v rámci programu Kozlí výprava do pivovaru. „Zde se návštěvníci pod vedením odborníka dozvědí o správném čepování piva a péči o něj. Každý si pak může pod odborným dohledem vyzkoušet sám pivo načepovat. Návštěvníci na konci programu obdrží certifikát o absolvování školy čepování, tzv. Kozlův výuční list,“ dodává Tomáš Raboch.
V průběhu roku se v pivovaru konala řada zajímavých akcí. Při Ladovských vepřových hodech návštěvníci ochutnali tradiční české zabijačkové dobroty. Pochod Krajinou barona Ringhoffera turistům nabídl kromě jiného také odhalení dřevěné kozlí sochy před návštěvnickým centrem.
Také pro letošní rok připravil pivovar celou řadu aktivit. „Návštěvníci se mohou v únoru těšit na vepřové hody, kde bude kromě ukázky řeznického řemesla také možnost ochutnat zabijačkové lahůdky. V dubnu chystáme turistický pochod naučnou stezkou barona Ringhoffera s prohlídkou pivovaru. Nebudou chybět ani tradiční červnové pivní slavnosti Den Kozla v areálu pivovaru, zářijový Klobáskofest a adventní Kozlí nadílka,“ uzavírá Tomáš Raboch.
* V roce 2014 se po dohodě s Českým statistickým údajem změnila metodika výpočtu návštěvnosti. Data s předchozími roky jsou proto pouze velmi složitě porovnatelná.
Tisková mluvčí Plzeňského Prazdroje Kateřina Krásová je médiím k dispozici
na těchto kontaktech:
Mobil: +420 724 617 219
Poznámky pro editory
- S celkovým prodejem téměř 9,7 milionu hektolitrů v kalendářním roce 2013 (včetně licenčních výrob v zahraničí) a s exportem do více než 50 zemí celého světa je Plzeňský Prazdroj, a. s., předním výrobcem piva v regionu a největším exportérem českého piva.
- Plzeňský Prazdroj, a. s., je členem společnosti SABMiller plc. Pilsner Urquell je mezinárodní vlajkovou lodí portfolia značek SABMiller.
- SABMiller plc je jednou z předních světových pivovarnických společností, se 70 tisíci zaměstnanci v 75 zemích celého světa. Nabízí více než 200 pivních značek včetně celosvětově známých, jako jsou Pilsner Urquell, Peroni Nastro Azzurro, Miller Genuine Draft a Grolsch, stejně jako přední lokální značky Aguila (Kolumbie), Castle (Jižní Afrika), Miller Lite (USA), Snow (Čína), Victoria Bitter (Austrálie) nebo Tyskie (Polsko).
Velké Popovice