PRAZDROJ INVESTUJE DO OBLASTI TURISMU MILIONY KORUN. LONI PŘIVÍTAL PŘES 726 TISÍC NÁVŠTĚVNÍKŮ.

27.1.2015 Obchodní výsledky

Investice Plzeňského Prazdroje do podpory a rozvoje turistického ruchu v pivovarech v Plzni, Velkých Popovicích a Nošovicích dosáhly za posledních 10 let téměř 80 milionů korun. Loni využilo prohlídek, akcí, programů a dalších aktivit Plzeňského Prazdroje více než 726 tisíc* zájemců z Čech i zahraničí a za posledních deset let přesáhlo toto číslo 5 milionů návštěvníků.

Nejen důkladná péče o historický odkaz pivovarských řemesel, ale především neustálé investice do zvelebování turistických tras a dalších prostor pro návštěvníky stojí za narůstajícím zájmem Čechů i zahraničních zájemců o návštěvy pivovarů Plzeňského Prazdroje v Plzni, Velkých Popovicích i severomoravských Nošovicích. Loni bylo těchto zájemců téměř tři čtvrtě milionu a pivovar očekává minimálně stejná čísla i pro letošek.

„Do inovací jsme za minulých 10 let investovali téměř 80 milionů korun,“ prozrazuje Jindřiška Eliášková, manažerka rozvoje cestovního ruchu a péče o historické dědictví Plzeňského Prazdroje. „Prohlídkovou trasu v Plzni jsme loni doplnili o moderní interaktivní prvky, stejně tak Pivovarské muzeum. Pro chytré telefony jsme spustili aplikaci v deseti světových jazycích a zavedli jsme novinku v podobě Školy čepování se sládky,“ vypočítává Jindřiška Eliášková některé z novinek roku 2014. Prohlídková trasa Pilsner Urquell navíc v loňském roce obhájila prestižní ocenění Certificate of Excellence turistického portálu TripAdvisor, čímž se znovu zařadila mezi 10 procent nejlépe hodnocených turistických destinací na světě.

Inovacím v oblasti turistického ruchu se nevyhnuly ani pivovary Velkopopovický Kozel a Radegast. V Popovicích se celý loňský rok nesl ve znamení oslav 140. výročí založení pivovaru. Kromě limitovaných edicí upomínkových předmětů mohli návštěvníci poprvé absolvovat prohlídkové trasy s „potulným malířem“, školu čepování a naučnou stezku barona Ringhoffera. Pivovar Radegast očekává zvýšený počet návštěvníků spíše až letos, kdy si připomene 45. výročí uvaření první várky. „Přesto už loni byly v Návštěvnickém centru v Nošovicích k vidění dvě ucelené sbírky od soukromých sběratelů – výčepní sklo a sošky boha Radegasta. Letos navíc připravujeme další speciální události a výstavy, kromě oslav k jubileu také u příležitosti letošního světového šampionátu v hokeji, který se koná kromě Prahy i v Ostravě,“ podotýká Jindřiška Eliášková.

Čeká nás rok dalších novinek

Také letošní rok bude na kulturně-společenské akce v pivovarech a dalších prostorách Plzeňského Prazdroje velmi bohatý. Plzeň je Evropským hlavním městem kultury, lidé se proto mohou těšit na zajímavé události již od začátku roku. „Ať už je to zvýšené množství výstav v historickém podzemí či Pivovarském muzeu nebo dvě světelné instalace v rámci Festivalu světla ve druhé polovině února, snažíme se od začátku roku připravit po celou sezónu co nejzajímavější program,“ říká Jindřiška Eliášková. Ve druhé polovině roku nebude chybět výstava věnovaná ležáku Pilsner Urquell či tradiční cyklus tvůrčích dílen, vrcholem bude samozřejmě Pilsner Fest, tedy oslava uvaření první várky originálního českého ležáku spojená s hudebním a zábavním programem. Po celý rok pak budou pokračovat práce na dalších inovacích jednotlivých návštěvnických tras.

Pivovar Radegast vstupuje do jubilejního 45. roku své existence. Pro návštěvníky chystá tematické výstavy k jubileu a k lednímu hokeji, vrcholem sezóny však bezpochyby bude již tradiční Radegast Den. Ten se, letos ve slavnostnějším hávu, uskuteční v sobotu 5. září.

Ve Velkých Popovicích zůstane letos otevřena pro velký zájem veřejnosti naučná stezka barona Ringhoffera. Rok zpestří také tradiční červnové pivní slavnosti Den piva, zářijový Klobáskofest a adventní Kozlí nadílka.

* V roce 2014 se po dohodě s Českým statistickým úřadem změnila metodika výpočtu návštěvnosti. Data s předchozími roky jsou proto pouze velmi složitě porovnatelná.

 

Tisková mluvčí Plzeňského Prazdroje Kateřina Krásová je médiím k dispozici

na těchto kontaktech:

Mobil: +420 724 617 219

Email:


Poznámky pro editory

  • S celkovým prodejem téměř 9,7 milionu hektolitrů v kalendářním roce 2013 (včetně licenčních výrob v zahraničí) a s exportem do více než 50 zemí celého světa je Plzeňský Prazdroj, a. s., předním výrobcem piva v regionu a největším exportérem českého piva.
  • Plzeňský Prazdroj, a. s., je členem společnosti SABMiller plc. Pilsner Urquell je mezinárodní vlajkovou lodí portfolia značek SABMiller.
  • SABMiller plc je jednou z předních světových pivovarnických společností, se 70 tisíci zaměstnanci v 75 zemích celého světa. Nabízí více než 200 pivních značek včetně celosvětově známých, jako jsou Pilsner Urquell, Peroni Nastro Azzurro, Miller Genuine Draft a Grolsch, stejně jako přední lokální značky Aguila (Kolumbie), Castle (Jižní Afrika), Miller Lite (USA), Snow (Čína), Victoria Bitter (Austrálie) nebo Tyskie (Polsko).

Plzeň