Deset dražitelů z celé České republiky převzalo v Plzni unikátní pivní lahve. Pivem si je naplnili přímo v pivovarském sklepě

27.2.2015 Pilsner Urquell

Deset pivních lahví v celkové hodnotě 723 116 Kč převzalo do svých rukou včera deset českých dražitelů. Speciální designové lahve Pilsner Urquell vydražili v rámci prosincové vánoční benefiční aukce pro Centrum Paraple realizované Plzeňským Prazdrojem na zpravodajském serveru iDNES.cz. Unikátní lahve, které se současně zařadily na vrchol žebříčku nejdražších tuzemských pivních lahví, si jejich noví majitelé mohli naplnit zlatým ležákem rovnou z dubových sudů v plzeňském pivovarském sklepě.

Dobročinná aukce deseti ručně vyrobených skleněných lahví Pilsner Urquell se uskutečnila na sklonku minulého roku už potřetí. Finální vydražená částka na podporu Centra Paraple se vyšplhala na 723 116 Kč, čímž se desítka designových lahví zároveň zařadila mezi nejdražší pivní lahve vůbec. Nejdražší lahev byla vydražena za 100 tisíc korun, průměrná cena vystoupala na 72 tisíc korun za jednu. Všech deset skvostů si dražitelé osobně převzali včera v plzeňském pivovaru. Za doprovodu staršího obchodního sládka Václava Berky se seznámili s historií aukce i originálního zlatého ležáku přímo v pivovarském sklepě, kde si svou lahev mohli naplnit tím pravým nefiltrovaným ležákem přímo z dubového sudu.

„Šalanda v plzeňských sklepích je natolik unikátní záležitostí, že sem se skupinou kamarádů jezdíme několikrát do roka – užít si klidu a skvělého piva,“ říká jeden z věrných dražitelů Petr Odehnal, který se do benefiční dražby zapojuje každoročně. „To, že lahve jsou předávány právě tady, má své výrazné kouzlo. Samozřejmě i díky prohlídce pivovaru s výkladem pana Berky. I normální exkurze je fajn, ale tohle byla úplně jiná liga, možná úplně jiný sport,“ říká Odehnal.

Slavnostní předání v historických sklepích plzeňského pivovaru má sloužit jako velké poděkování všem dražitelům, kteří se ve vánoční době do aukce zapojují a přispívají tak na rozvoj Centra Paraple. „Z aukce se už stala hezká předvánoční tradice. Zúčastněným se tak snažíme poděkovat nejen prostřednictvím speciálně vyrobených lahví, ale také zážitkem z historických sklepů při jejich slavnostním předání,“ říká Lukáš Novotný, brand manažer značky Pilsner Urquell. Výtěžek dražby použijí v Centru Paraple například na koupi motomedu, což je přístroj pro procvičování dolních a horních končetin ve fyzioterapii, nebo speciální váhy pro vozíčkáře.

 

Bližší informace:

Kateřina Krásová, Plzeňský Prazdroj, tel.: 724 617 219

 

Plzeňský Prazdroj na sociálních sítích:

Twitter twitter.com/Prazdroj1

LinkedIN www.linkedin.com/company/plzensky-prazdroj

Youtube www.youtube.com/user/PlzenskyPrazdroj1

X X X

  • S celkovým prodejem více než 10 milionu hektolitrů v kalendářním roce 2014 (včetně licenčních výrob v zahraničí) a s exportem do více než 50 zemí celého světa je Plzeňský Prazdroj, a. s., předním výrobcem piva v regionu a největším exportérem českého piva.
  • Plzeňský Prazdroj, a. s., je členem společnosti SABMiller plc. Pilsner Urquell je mezinárodní vlajkovou lodí portfolia značek SABMiller.
  • SABMiller plc je jednou z předních světových pivovarnických společností, se 70 tisíci zaměstnanci v 75 zemích celého světa. Nabízí více než 200 pivních značek včetně celosvětově známých, jako jsou Pilsner Urquell, Peroni Nastro Azzurro, Miller Genuine Draft a Grolsch, stejně jako přední lokální značky Aguila (Kolumbie), Castle (Jižní Afrika), Miller Lite (USA), Snow (Čína), Victoria Bitter (Austrálie) nebo Tyskie (Polsko).

Plzeň