- Novinky
- Udržitelnost a odpovědnost
- Obchodní výsledky
- Ocenění
- Akce
- Pilsner Urquell
- Gambrinus
- Radegast
- Velkopopovický Kozel
- Birell
- Volba sládků
- Ostatní produkty
Gambrinus se „převlékl“ za pivo z minipivovaru, aby dokázal, že pivo se má pít a hodnotit bez předsudků
3.6.2015 GambrinusPrávě odtajněnou akcí, která nemá v Česku obdoby, chtějí zaměstnanci pivovaru Gambrinus vyzvat pivaře, aby bez předsudků ochutnali jejich pivo. Gambrinus během května dodával svá piva do vybraných hospod, kde byl dosud většinou odmítán, pod značkou právě vzniklého minipivovaru Patron z obce Čepice na Klatovsku. Aniž by lidé a hospodští věděli, ochutnaly piva Gambrinus tisíce hostů a štamgastů. Z přísně utajené akce vznikl dokument, který v těchto dnech běží na dvou komerčních televizních stanicích v hlavním vysílacím čase.
Proč jsme to udělali
Pivo Gambrinus má podle lidí, kteří ho vaří a starají se o něj, za poslední léta horší pověst, než by si jeho kvalita v současné době zasloužila. Z průzkumu pivovaru Gambrinus totiž vyplývá, že právě tato značkaje oproti ostatním na českém pivním trhu nejčastěji vnímaná negativně. Celá třetina z oslovených se ale s tímto nepříznivým hodnocením setkala zprostředkovaněpodle toho, co slyšeli odsvýchznámých, příbuzných, během diskusí v hospodách a restauracích nebo prostřednictvím sociálních sítích a obecně v online prostředí. Navzdory práci zkušených sládků a českým surovinám se stále objevovaly mýty o pivu Gambrinus mezi lidmi jako o pivu, které nechutná tak dobře, jako pivo zejména z malých pivovarů. Právě proto pivovar zahalil své pivo do hávu značky právě vzniklého minipivovaru Patron z Čepic a takto označené pivo poslal ochutnat tisícům milovníků zlatého moku. Akce, o které věděla jen nutná hrstka lidí, kteří se na její realizaci podíleli, měla jasnou misi: Rozpustit přetrvávající mýty o pivu Gambrinus a ukázat, že lidem chutná, pokud nevědí, že jde o značku piva z velkého pivovaru.
„Troufnu si říct, že Gambrinus, který dnes v pivovaru vaříme, chutná lépe než kdykoli předtím. O to víc nás mrzí jeho ne vždy dobrá pověst. Proto jsme se rozhodli pro tuto možná pro někoho lehce kontroverzní akci. Chceme rozpustit předsudky o našem pivu, a říci lidem, ať si na něj udělají názor v prvé řadě na základě vlastní zkušenosti,“ vysvětluje Pavel Zítek, sládek pivovaru Gambrinus.
Co se událo
Na několik málo týdnů nechali lidé okolo pivovaru Gambrinus vzniknout minipivovar Patron v obci Čepice na Klatovsku. Ač se v něm reálně nikdy pivo nevařilo, byl nástrojem pro nabídku piva této značky do deseti hospod v Praze a Plzni a na dva festivaly v těchto městech. Celkem 300 sudů Nepasterizované desítky Gambrinus a Nefiltrovaného ležáku Gambrinus ze standardních várek bylo naraženo v květnových týdnech na velice pro toto pivo netradičních místech, tedy tam, kde se Gambrinus ve většině případů nečepoval. Celkově se tak vypilo okolo 100 hektolitrů piva Gambrinus a ochutnat jej mohlo až 8 000 lidí. O akci nevěděli ani hospodští, kteří pivo odebírali a čepovali, ani pivaři, kteří ho do poslední kapky vypili. Protože účelem celé akce bylo nechat Gambrinus ochutnat třeba i ty, kteří jej byť jen okusit odmítají, a toto byl způsob, jak toho dosáhnout. „Nechtěli jsme nikoho podvádět nebo naštvat. Jen jsme přesvědčení, že vaříme dobré pivo a lidem většinou chutná,“ říká Tomáš Mráz z Plzeňského Prazdroje, který má na starosti úsek obchodu hospod a restaurací a s hospodskými v intenzivním v kontaktu a dodává. „Pivo Patron, tedy Gambrinus v utajení, se u pivařů a hospodských setkalo s hodně příznivými reakcemi. Jeho vyvážená chuť, která je předmětem časté kritiky, v tu chvíli byla hodnocena těmi, co jen ochutnali, jako benefit. Ve všech případech jsme měli opakované objednávky na dodání dalšího piva.“
Co dál
Akce s minipivovarem Patron nebude jen osamocenou akcí ani nezůstane jenom při ní. Jedná se o zahájení celé řady aktivit, jejichž cílem je upozornění, že se v Česku vaří skvělá piva, jen je nutné je ochutnat a udělat si na ně názor na základě vlastní zkušenosti. „V České republice bohužel existují tací, kteří neustále proti něčemu bojují, vymezují se a kritizují, čímž vytváří negativní atmosféru kolem piva a zároveň poškozují reputaci českého pivovarnictví, a to jak na domácím, tak i zahraničním trhu. Podívejme se například do zahraničí, kde třeba vinaři ve Francii by si takovou atmosféru kolem své národní chlouby – vina nikdy nedovolili tvořit. My žádnou podobnou negativní kampaň nechystáme, chceme chránit za české pivo, aby si u českých i zahraničních pivařů znovu vydobylo přední místo a bylo v jejich vnímání vysoce hodnoceno, protože my věříme, že přesně takové hodnocení si skutečně zaslouží,“ říká Marek Dvořák z týmu komunikace značky Gambrinus. Pivaře čeká i letos několik novinek a limitovaných várek. Značka letos nabídne sedm různých piv Gambrinus v hospodách a restauracích a šest z nich jsou ležáky.„Za pivovar Gambrinus můžeme letos pozvat do restaurací a hospod milovníky piva hned na několik novinek, z nichž většinou se bude jednat o velice zajímavé ležáky a bude co hodnotit. Budeme rádi, pokud nám pivaři po jejich ochutnání řeknou vlastní názor na základě své ochutnávky,“ dodáváPavel Zítek.
O dokumentu
Tři minuty dokumentu shrnují několik měsíců pečlivě připravovanou a utajovanou akci Gambrinusu. V hlavní roli je však pivo Patron z Čepic, domnělá novinka na trhu, nabízená ve variantě nepasterizované desítky a nefiltrované jedenáctky. Minipivovar Patron oslovil desítku hospod v Praze a Plzni a dostal se na čepy i dvou festivalů – Prima Fresh festival a na koncert na pražské Náplavce. Milovníci piva oceňovali dobrou chuť piva Patron a padaly opakované objednávky. V dokumentu je viditelné překvapení, které se odehrálo po odtajnění skutečnosti, že pijí Gambrinus. Chuť při ochutnávání neodhalili. Pivovar Gambrinus se samozřejmě za mystifikaci hospodským omluvil, vrátil zaplacené peníze a vyčepované pivo vykompenzoval a tímto se veřejně omlouvá i pivařům, kteří se v podstatě slepého testování nevědomě zúčastnili.
Při akci byl přítomen státní notář, který stvrdil její průběh tak, jak je nyní dokládán.
Pro více informací kontaktujte:
Lucie Kovandová
Botticelli, s r.o.
Tel.: 724 111 812
Plzeňský Prazdroj na sociálních sítích:
Twitter https://twitter.com/Prazdroj1
LinkedIn https://www.linkedin.com/company/plzensky-prazdroj
Youtube http://www.youtube.com/user/PlzenskyPrazdroj1
Poznámky pro editory:
- Pivovar Gambrinus razí dlouhodobou strategii pro posílení návštěvnosti českých restaurací a hospod. Proto v jeho portfoliu figurují Nepasterizovaný a Nefiltrovaný Gambrinus, které jsou k dostání pouze v čepované podobě a exkluzivně je tak ochutnají pouze spotřebitelé v restauracích a hospodách.
- Tradiční portfolio nabízí výčepní pivo Gambrinus Originál 10, světlý ležák Gambrinus Premium, Gambrinus Dry s nižším obsahem cukru a Gambrinus radlery ve třech ovocných příchutích.
- Díky používání tradičních českých pivovarských surovin a dodržování originálních varních postupů ve spojení s moderními technologiemi je Gambrinus hrdým nositelem chráněného zeměpisného označení České pivo.
- S celkovým prodejem téměř 10 milionu hektolitrů v kalendářním roce 2014 (včetně licenčních výrob v zahraničí) a s exportem do více než 50 zemí celého světa je Plzeňský Prazdroj, a. s., předním výrobcem piva v regionu a největším exportérem českého piva.
- SABMiller plc je jednou z předních světových pivovarnických společností, se 70 tisíci zaměstnanci v 75 zemích celého světa. Nabízí více než 200 pivních značek včetně celosvětově známých jako jsou Pilsner Urquell, Peroni Nastro Azzurro, Miller Genuin Draft a Grolsch, stejně jako přední lokální značky Aguila (Kolumbie), Castle (Jižní Afrika), Miller Lite (USA), Snow (Čína), Victoria Bitter (Austrálie) nebo Tyskie (Polsko).
Plzeň