Nejlepší výčepní poměřily své síly u Kolína. Mezi pěti postupujícími do velkého finále jsou tři ženy.

17.6.2015 Společnost


Němčice u Kolína, 17. 6. 2015 – Dalších 5 finalistů včetně tří žen se probojovalo mezi nejlepší tuzemské výčepní. Ve středu 17. června poměřili své síly v regionálním kole desátého ročníku soutěže Pilsner Urquell Master Bartender. V Němčicích u Kolína museli prokázat ty nejlepší technické znalosti a dovednosti v péči o pivo a výčep nebo v přístupu k hostům. Zvítězila Kateřina Gardlová z jihlavského PUOR Dělnický dům. Soutěž se ve čtvrtek přesouvá do Prahy. Jméno vítěze pro rok 2015 vzejde začátkem srpna z národního finále, kdy dvacítka nejlepších výčepních předvede svůj um široké veřejnosti a odborné porotě v Plzni.

Kateřina Gardlová z PUOR Dělnický dům v Jihlavě ve středu nenašla přemožitelku ani přemožitele a postoupila z prvního místa regionálního kola soutěže Pilsner Urquell Master Bartender do republikového finále. V Němčicích u Kolína dnes získal druhé místo a postup Dalibor Vrběcký z přeloučské hospody Na Staré Poště, třetí byla Tereza Aujeská z Lokálu Hamburg v Praze 8. Čtvrté a páté postupové místo patří Lukáši Zubričanovi z pardubické Restaurace na Poseidonu a Růženě Kostrabové ze Staré Boleslavi, resp. Hostince Modrá Hvězda.

 

„Nejtěžší dnes byla nervozita,“ svěřila se po skončení soutěže Kateřina Marková, vítězka regionálního kola. „Konkurence byla obrovská a velmi dobře připravená,“ dodala s tím, že vítězství pro ni znamená nejen obrovské překvapení, ale zejména ocenění poctivé práce.

 

Postupující do finále (regionální kolo Němčice u Kolína):

  1. Kateřina Gardlová      PUOR Dělnický dům  Jihlava
  2. Dalibor Vrběcký          Na Staré Poště           Přelouč
  3. Tereza Aujeská          Lokál Hamburg           Praha 8
  4. Lukáš Zubričan         Restaurace na Poseidonu      Pardubice
  5. Růžena Kostrabová    Hostinec Modrá Hvězda         Stará Boleslav

 

Přijdou utajené kontroly v restauracích

„Všichni postupující účastníci prokázali vysokou profesionalitu. Nehodnotili jsme jenom to, jak čepují pivo, ale také jejich celkový projev stejně jako odborné znalosti z výroby a uskladnění piva či péče o výčepní zařízení,“ říká starší obchodní sládek Plzeňského Prazdroje Václav Berka, který je zároveň předsedou prestižní soutěže. „Těší nás velký zájem přihlášených, ale postupující ještě nemají zdaleka nic jisté,“ dodává Berka s tím, že finalisty čeká těžký úkol ve formě utajených kontrol přímo v jejich domácích hospodách a restauracích: „Dobře umyté sklo, opláchnutí sklenice před čepováním, technika načepování, úroveň servírování, teplota piva, pěna, ale také osobnost výčepního a jeho komunikace s hosty, chování za výčepem či čistota oblečení. Nic z toho porotcům neunikne. Naši lidé budou hodnotit přísně, naším cílem je nejen vařit plzeňský ležák Pilsner Urquell té nejvyšší kvality, ale zároveň neustále a dlouhodobě zvyšovat úroveň hospodské kultury v České republice. A o to jde v soutěži Pilsner Urquell Master Bartender především.“

 

Letos se koná 10. ročník soutěže. Doposud úřadujícím mistrem výčepním je loňský vítěz Pavel Pressburg z pražské Malostranské Besedy, který bude členem odborné poroty v sekci čepování.

 

Velké finále se pak uskuteční 5. a 6. srpna v Plzni. „Ve středu 5. srpna finalisté absolvují v pivovaru vědomostní testy a slepou degustaci, zúčastní se vzdělávacího bloku a večer představí své umění veřejnosti. Následující den je čeká praktická část před odbornou porotou a slavnostní vyhlášení na galavečeru,“ doplňuje tisková mluvčí Plzeňského Prazdroje Kateřina Krásová. Vítěz národního finále získá možnost uvařit si vlastní várku společně se starším obchodním sládkem Václavem Berkou, cestu po vybraných evropských provozovnách čepujících tankové pivo Pilsner Urquell v doprovodu obchodního sládka, trofej pro vítěze, ale zejména přinese své restauraci vysokou prestiž a signál hostům, že „jeho“ restaurace se umí o pivo a své hosty skutečně skvěle postarat.

 

Soutěž Pilsner Urquell Master Bartender je určena všem cílevědomým výčepním, barmankám a barmanům, kteří sdílí nadšení pro své řemeslo a ležák Pilsner Urquell. K úspěchu v soutěži je nezbytná dokonale zvládnutá technika čepování, vzorná péče o pivo, vynikající znalost historie a výroby ležáku Pilsner Urquell a především charizma, se kterým je třeba zákazníka přesvědčit o kvalitách tradičního plzeňského ležáku. Cílem soutěže je dlouhodobě zvyšovat úroveň hospodské kultury v České republice prostřednictvím lidí, kteří pivo „dělají“ každý den.

 

Tisková mluvčí Plzeňského Prazdroje Kateřina Krásová je médiím k dispozici

na těchto kontaktech:

Mobil: +420 724 617 219

Email:

 

Poznámky pro editory:

  • S celkovým prodejem přes 10 milionu hektolitrů v kalendářním roce 2014 (včetně licenčních výrob v zahraničí) a s exportem do více než 50 zemí celého světa je Plzeňský Prazdroj, a. s., předním výrobcem piva v regionu a největším exportérem českého piva.
  • Plzeňský Prazdroj, a. s., je členem společnosti SABMiller plc. Pilsner Urquell je mezinárodní vlajkovou lodí portfolia značek SABMiller.
  • SABMiller plc je jednou z předních světových pivovarnických společností, se 70 tisíci zaměstnanci v 80 zemích celého světa. Nabízí více než 200 pivních značek včetně celosvětově známých, jako jsou Pilsner Urquell, Peroni Nastro Azzurro, Miller Genuine Draft a Grolsch, stejně jako přední lokální značky Aguila (Kolumbie), Castle (Jižní Afrika), Miller Lite (USA), Snow (Čína), Victoria Bitter (Austrálie) nebo Tyskie (Polsko).

 

Kateřina Krásová / Němčice u Kolína