S LETNÍMI PRÁZDNINAMI SE ZVYŠUJE RIZIKO KONZUMACE ALKOHOLU MLADISTVÝMI. RESPEKTUJ 18, ZNÍ Z PLZEŇSKÉHO PRAZDROJE I Z MĚSTA

25.6.2015 Společnost

Letní prázdniny představují z hlediska experimentování mladistvých s alkoholem rizikové období. Podle nedávné zprávy Organizace pro hospodářskou spolupráci a rozvoj (OECD) je navíc česká společnost vůči konzumaci alkoholu mladistvými dlouhodobě tolerantní. V plzeňských ulicích se proto v pátek 26. června uskuteční již třetí ročník kampaně Plzeňského Prazdroje, Magistrátu města Plzně a Centra protidrogové prevence a terapie „Den Respektuj 18“. Přes léto pak prodejce alkoholu v Plzni čekají preventivní kontroly prodeje alkoholu mladistvým.

Také letos se v Plzni s koncem školního roku koná „Den Respektuj 18“. Stěžejní událost kampaně zaměřené na prevenci prodeje a podávání alkoholu dětem a mladistvým je nachystána na pátek 26. června. „V centru Plzně na Náměstí Republiky bude umístěn informační stánek a v ulicích budeme nabízet placky a náramky s logem projektu. Každý tak bude moci vyjádřit svou podporu kampaně,“ říká Drahomíra Mandíková, ředitelka firemních vztahů a komunikace Plzeňského Prazdroje.

Tvářemi letošní kampaně jsou moderátor rádia Kiss Proton Míra Hejda, šéfkuchař a spolumajitel Perfect Canteen Filip Sajler a děkanka Fakulty zdravotnických studií ZČU Ilona Mauritzová. „Vážím si všech, kteří nad podáváním alkoholu dětem a mladistvým nepřivírají oči. Není kam spěchat, všem bude jednou osmnáct,“ shrnuje svůj postoj Ilona Mauritzová.

I letos se ke spolupráci na kampani sešel Plzeňský Prazdroj, Magistrát města Plzně a Centrum protidrogové prevence a terapie (CPPT). „Prevence je důležitá a jsme rádi, že Plzeňský Prazdroj investuje čas a energii této aktivitě. Na Den Respektuj 18 budou v letních měsících navazovat namátkové kontroly restauračních zařízení a prodejen s alkoholem a to zejména ve večerních a nočních hodinách,“ doplnil Aleš Průša, vedoucího Odboru bezpečnosti a prevence kriminality Magistrátu města Plzně.

Ze zprávy OECD vyplývá, že 94 % patnáctiletých v České republice má zkušenost s alkoholem. „Je tady velký prostor k zlepšování přístupu dospělých, rodičů, školy nebo samotných prodejců, aby se toto číslo snížilo,“ potvrzuje Aleš Průša. „Loňský výzkum, který pro Plzeňský Prazdroj realizovala výzkumná agentura NMS Market Research, navíc ukázal, že pouze 1 člověk z 10 je ochoten jednat v případě, že se stane svědkem prodeje alkoholu nezletilým. Jsou to alarmující čísla. Pro nás to znamená, že budeme nadále pokračovat v  programech, které podporují prevenci neodpovědné konzumace. Je to jedna z klíčových priorit našeho přístupu k odpovědnému podnikání s názvem Prosperita,“ doplňuje Drahomíra Mandíková.

Program Respektuj 18 je unikátní nejen tím, že k jeho realizaci spojily síly vedení města Plzně, Plzeňský Prazdroj jako odpovědný výrobce piva a CPPT jako odborný garant, ale i tím, že cílí přímo na personál v restauracích a hospodách či v maloobchodních prodejnách a zvyšuje jejich povědomí o stávající povinnosti neprodávat alkoholické nápoje nezletilým. Program se v letošním roce koná v Plzni potřetí a poprvé byl představen také zástupcům obcí v Moravskoslezském kraji, kde sídlí pivovar Radegast. Na podzim loňského roku byl program oceněn v rámci soutěže European Business Awards a zařadil se mezi nejlepší projekty z 33 evropských zemí. Zároveň získal uznání v kategorii Společensky prospěšný projekt v žebříčku TOP Odpovědná firma.

Více informací o problematice naleznou zájemci na www.respektuj18.cz

 

Tisková mluvčí Plzeňského Prazdroje Kateřina Krásová je médiím k dispozici

na těchto kontaktech:

Mobil: +420 724 617 219

Email:


Poznámky pro editory

  • S celkovým prodejem více než 10 milionu hektolitrů v kalendářním roce 2014 (včetně licenčních výrob v zahraničí) a s exportem do více než 50 zemí celého světa je Plzeňský Prazdroj, a. s., předním výrobcem piva v regionu a největším exportérem českého piva.
  • Plzeňský Prazdroj, a. s., je členem společnosti SABMiller plc. Pilsner Urquell je mezinárodní vlajkovou lodí portfolia značek SABMiller.
  • SABMiller plc je jednou z předních světových pivovarnických společností, se 70 tisíci zaměstnanci v 80 zemích celého světa. Nabízí více než 200 pivních značek včetně celosvětově známých, jako jsou Pilsner Urquell, Peroni Nastro Azzurro, Miller Genuine Draft a Grolsch, stejně jako přední lokální značky Aguila (Kolumbie), Castle (Jižní Afrika), Miller Lite (USA), Snow (Čína), Victoria Bitter (Austrálie) nebo Tyskie (Polsko).
  • Program Prosperita vyjadřuje nový pohled na oblast trvale udržitelného rozvoje. Více informací naleznete na stránkách programu Plzeňského Prazdroje

Plzeň