Kampaň Alkohol zodpovědně se zaměřuje také na problematiku konzumace alkoholu v těhotenství

13.10.2015 Společnost

Kampaň Alkohol zodpovědně Potravinářské komory České republiky se zaměřuje také na problematiku konzumace alkoholu v těhotenství, která může způsobit fetální alkoholový syndrom, tzv. FAS. Diagnózu FAS dle průzkumu nezná 80 % Čechů. Zvýšení povědomí podporuje i aktuální kampaň, které se aktivně účastní její partner – Plzeňský Prazdroj.

S problematikou alkoholu v těhotenství se pojí termín fetální alkoholový syndrom (FAS). Jedná se o soubor odchylek, ke kterým může dojít, pokud matka během těhotenství pije alkohol. Jeho nadměrná konzumace alkoholu v těhotenství může způsobit mentální retardaci a poruchy chování, v některých případech dokonce i deformaci dolních končetin a srdeční vady.

Přestože se jedná o tak závažný problém, pojem FAS dle průzkumu společnosti ppm factum research nezná 80 % Čechů. S jakoukoliv konzumací alkoholu v období těhotenství navíc souhlasí téměř 36 % respondentů (pro srovnání – s jakoukoliv konzumací alkoholu nesouhlasí 77 % Slováků), a tak je evidentní, že se jedná o problematiku, která je dosud velké části české společnosti neobjasněna. To se snaží změnit kampaň Alkohol zodpovědně.

„V rámci kampaně se aktivně zapojujeme do aktivit probíhajících v období od druhého říjnového týdne, kdy komunikujeme téma alkoholu v těhotenství. Kontaktujeme vybrané pražské gynekologické ordinace a do jejich čekáren distribuujeme letáčky s informacemi o FAS a další užitečné informace k tématu alkohol a těhotenství,“ říká k průběhu kampaně Drahomíra Mandíková, ředitelka firemních vztahů a komunikace Plzeňského Prazdroje – partnera kampaně.

Na možná rizika plynoucí z konzumace alkoholických nápojů v těhotenství Plzeňský Prazdroj upozorňuje dlouhodobě. Na začátku září se například podílel na komunikaci výzkumu  povědomí o FAS ve spolupráci s neziskovou organizací SANANIM.

„Jednou z našich dlouhodobých aktivit je cílená komunikace o možných rizicích neodpovědné konzumace piva prostřednictvím tzv. odpovědnostních zpráv na obalech našich výrobků i jinde v marketingové komunikaci. Konkrétně na plechovkových obalech produktů Plzeňského Prazdroje upozorňujeme na fakt, že těhotné ženy by neměly pít alkohol,“ dodává Drahomíra Mandíková.

Toto téma Plzeňský Prazdroj také dlouhodobě komunikuje ve speciální sekci o alkoholu a těhotenství na webu www.napivosrozumem.czwww.prazdroj.cz (https://www.prazdroj.cz/cz/o-nas/odpovedna-spolecnost/odpovedna-konzumace/alkohol-a-tehotenstvi).

 

Tisková mluvčí Plzeňského Prazdroje Judita Urbánková je médiím k dispozici

na těchto kontaktech:

Mobil: +420 724 617 219

E-mail:


Poznámky pro editory

  • S celkovým prodejem více než 10 milionu hektolitrů v kalendářním roce 2014 (včetně licenčních výrob v zahraničí) a s exportem do více než 50 zemí celého světa je Plzeňský Prazdroj, a. s., předním výrobcem piva v regionu a největším exportérem českého piva.
  • Plzeňský Prazdroj, a. s., je členem společnosti SABMiller plc. Pilsner Urquell je mezinárodní vlajkovou lodí portfolia značek SABMiller.
  • SABMiller plc je jednou z předních světových pivovarnických společností, se 70 tisíci zaměstnanci v 80 zemích celého světa. Nabízí více než 200 pivních značek včetně celosvětově známých, jako jsou Pilsner Urquell, Peroni Nastro Azzurro, Miller Genuine Draft a Grolsch, stejně jako přední lokální značky Aguila (Kolumbie), Castle (Jižní Afrika), Miller Lite (USA), Snow (Čína), Victoria Bitter (Austrálie) nebo Tyskie (Polsko).
  • Program Prosperita vyjadřuje nový pohled na oblast trvale udržitelného rozvoje. Více informací naleznete na stránkách programu Plzeňského Prazdroje

Praha