LETOS PLZEŇ PŘIVÍTALA REKORDNÍ POČET TURISTŮ. TRASY A PROGRAMY PLZEŇSKÉHO PRAZDROJE NAVŠTÍVILO VÍCE NEŽ 716 TISÍC LIDÍ

10.12.2015 Společnost

Pro rok 2015 se z Plzně stala kulturní metropole celého evropského kontinentu a přilákala rekordní počet návštěvníků. Více než 716 tisíc lidí navštívilo také turistické trasy a programy, které pro návštěvníky připravil Plzeňský Prazdroj, generální partner projektu Evropské hlavní město kultury Plzeň 2015.

Plzeňský Prazdroj a jeho značka Pilsner Urquell byla rok a půl hrdým generálním partnerem projektu Evropské hlavní město kultury Plzeň 2015 (EHMK), který ze západočeské metropole udělal pro rok 2015 kulturní metropoli celého kontinentu.

Pomalu končící rok byl z pohledu návštěvnosti pro pivovar a jeho turistické trasy velmi úspěšný. Plzeňský Prazdroj provozuje v Plzni nejen návštěvnickou trasu Pilsner Urquell, ale i Pivovarské muzeum a Plzeňské historické podzemí. Tradiční turistické cíle zpestřila řada doprovodných akcí, které doplňovaly program projektu EHMK Plzeň 2015.

„Návštěvnost na našich plzeňských trasách vzrostla v porovnání s rokem 2014 v průměru o 26 %. Celkem v letošním roce navštívilo trasy Plzeňského Prazdroje a doprovodné akce více než 716 tisíc lidí a konečná bilance tohoto roku bude ještě vyšší,“ říká Jindřiška Eliášková, manažerka rozvoje cestovního ruchu a péče o historické dědictví Plzeňského Prazdroje,

a dodává: „Největší nárůst v návštěvnosti zaznamenalo Plzeňské historické podzemí, kde nárůst návštěvnosti dosáhl v některých měsících až 64 %.“

Pokud se podíváme na složení návštěvníků z pohledu zastoupení národností, tak na prvním místě jsou stále Češi. Jejich podíl na trasách v Plzni je velmi podobný jako v loňském roce. „Největší nárůst ze zahraničních turistů jsme zaznamenali u turistů z Německa. Nárůst návštěvníků na našich trasách v Plzni se pozitivně projevil i v dárkových prodejnách, které rovněž zaznamenaly nárůst nakupujících. Z nabídky dárkových předmětů byly nejvíce populární gravírované půllitry a sklenice, kam na přání zákazníka na místě gravírujeme jména, loga či věnování a vzkazy,“ říká Jindřiška Eliášková.

 

Tisková mluvčí Plzeňského Prazdroje Judita Urbánková je médiím k dispozici

na těchto kontaktech:

Mobil: +420 724 617 219

E-mail:


Poznámky pro editory

  • Na poli cestovního ruchu patří pivovar Plzeňský Prazdroj mezi světově nejlépe hodnocené turistické destinace. Prohlídková trasa Pilsner Urquell uspokojí i velmi náročné návštěvníky a seznámí je s příběhem a unikátním způsobem vaření zlatého ležáku Pilsner Urquell.
  • Pivovarské muzeum v Plzni se svo jedinečnou atmosférou mapuje vznik a rozvoj pivovarnictví a s ním souvisejících řemesel. Sídlí v původním středověkém právovárečném domě a ve svých fondech uchovává např. rozsáhlou sbírku pivního nápojového i obalového skla, etiket, pivních tácků, výtvarného umění, ale také řadu pivovarských kuriozit a mnoho dalšího.
  • Investice Plzeňského Prazdroje do podpory a rozvoje turistického ruchu v pivovarech v Plzni, Velkých Popovicích a Nošovicích dosáhly za posledních 10 let téměř 80 milionů korun. V roce 2014 využilo prohlídek, akcí, programů a dalších aktivit Plzeňského Prazdroje více než 726 tisíc zájemců z Čech i zahraničí a za posledních deset let přesáhlo toto číslo 5 milionů návštěvníků.

Plzeň