Nejlepší výčepní piva Gambrinus soutěžili v Plzni. Pivovar je hodlá zapojit do akce na podporu správné péče o pivo ve 2000 hospodách

23.3.2016 Gambrinus

Letošního finále v pivní soutěži Mistr výčepní 2016 pořádanou plzeňským pivovarem Gambrinus se zúčastnilo 27 nejlepších výčepních z regionálních kol a celkem se do letošního ročníku zapojilo na 300 účastníků napříč Českou republikou. Mezi finalisty byl letos rekordní počet žen. O titul absolutního vítěze se jich utkalo celkem sedm. Absolutním vítězem v pivní soutěži Mistr výčepní 2016 pořádanou plzeňským pivovarem Gambrinus se ale nakonec stal Petr Hlavatý z liberecké restaurace U Cvičáku.

Pivovar Gambrinus přispívá soutěží Mistr výčepní ke zvyšování úrovně české pivní kultury dlouhodobě. Dobré, správně vychlazené a hezky načepované pivo do čisté sklenice je jednou z nejdůležitějších podmínek spokojenosti zákazníků a příjemného zážitku z návštěvy restaurace.  Gambrinus připravuje pro letošní rok velkou akci, kterou by chtěl zvýšit povědomí o péči o pivo, jeho správném čepování a servírování. A právě nejlepší výčepní, mistři svého řemesla, by měli sehrát v tomto projektu důležitou roli. „Jsme přesvědčení, že vaříme skvělé pivo a rádi bychom, aby se ve stejné kvalitě dostalo až na stůl před naše štamgasty. Proto máme pro letošní rok připravenou rozsáhlou aktivitu, která by měla oslovit až dva tisíce hospod. Půjde o skutečně velkou věc, takže zvažujeme zapojení i těch nejlepších výčepních, z nichž většinu jsme mohli vidět právě na soutěži o Mistra výčepního,“ uvedl Marek Dvořák, manažer značky Gambrinus.

Ostatně i sami účastníci předešlých ročníků potvrzují, že své zkušenosti ze soutěže ocenili i ostatní kolegové výčepní. „Vítězství nebylo jen zvýšením vlastní prestiže a propagace naší hospody, ale zároveň i příležitost, předat své zkušenosti dalším kolegům a kolegyním,“ řekla loňská absolutní vítězka Marie Černá.

Řemeslo výčepního není již jen doménou mužů

Letošní ročník Mistra výčepního Gambrinus ukázal také na zajímavý trend, mezi dvaceti sedmi finalisty bylo zastoupeno celkem sedm žen, což je nejvíce v historii soutěže. Porota nakonec ovšem rozhodla o prvenství pro Petra Hlavatého, který je výčepním v restauraci U Cvičáku v Liberci.

Pořadí

Jméno a  příjmení

Město

Hostinec

1.

Petr Hlavatý

Liberec

U Cvičáku

2.

Petra Kolářová

České Budějovice

Čečovka

3.

Dominik Šafránek

Třebíč

Kozlovna Alfa

„Ocenění je pro mě velká čest, svým způsobem by si ale prvenství zasloužili všichni zúčastnění, protože i oni dokázali, že dělají dobré jméno svému řemeslu,“ uvedl Petr Hlavatý. Vedle samotného titulu Mistra výčepního obdrží vítěz od pivovaru také nefiltrovaný ležák Gambrinus v dřevěném soudku. Letošní nejlepší mistr výčepní ho narazí přímo ve své domovské hospodě během oslavy, kterou pro něj pivovar Gambrinus uspořádá.

 

Plzeňský Prazdroj na sociálních sítích:

Twitter                 https://twitter.com/Prazdroj1

LinkedIn              https://www.linkedin.com/company/plzensky-prazdroj

Youtube              http://www.youtube.com/user/PlzenskyPrazdroj1

Poznámky pro editory:

  • Pivovar Gambrinus razí dlouhodobou strategii pro posílení návštěvnosti českých restaurací a hospod. Proto v jeho portfoliu figurují Nepasterizovaná desítka i dvanáctka, Nefiltrovaný Gambrinus a mnoho limitovaných edicí piva Gambrinus, které jsou k dostání pouze v čepované podobě a exkluzivně je tak ochutnají pouze spotřebitelé v restauracích a hospodách.
  • Tradiční portfolio nabízí  výčepní pivo Gambrinus Originál 10, světlý ležák Gambrinus Premium, Gambrinus Dry s nižším obsahem cukru a Gambrinus radlery ve třech ovocných příchutích.
  • Díky používání tradičních českých pivovarských surovin a dodržování originálních varních postupů ve spojení s moderními technologiemi je Gambrinus hrdým nositelem chráněného zeměpisného označení České pivo.
  • S celkovým prodejem téměř 10 milionu hektolitrů v kalendářním roce 2014 (včetně licenčních výrob v zahraničí) a s exportem do více než 50 zemí celého světa je Plzeňský Prazdroj, a. s., předním výrobcem piva v regionu a největším exportérem českého piva.
  • SABMiller plc je jednou z předních světových pivovarnických společností, se 70 tisíci zaměstnanci v 75 zemích celého světa. Nabízí více než 200 pivních značek včetně celosvětově známých jako jsou Pilsner Urquell, Peroni Nastro Azzurro, Miller Genuin Draft a Grolsch, stejně jako přední lokální značky Aguila (Kolumbie), Castle (Jižní Afrika), Miller Lite (USA), Snow (Čína), Victoria Bitter (Austrálie) nebo Tyskie (Polsko).

Plzeň