Výzkumy: Při velkých sportovních akcích se v ČR vypije více piva

8.6.2006 Ostatní

Při velkých sportovních akcích, jako je například právě začínající  mistrovství světa ve fotbale, se často zvyšuje krátkodobá spotřeba piva v ČR. Vyplývá to z marketingových výzkumů, které pravidelně při těchto událostech provádí Plzeňský Prazdroj, přední domácí pivovarnická společnost.  Dlouhodobě sledované statistiky uvádějí vyšší průměrnou spotřebu v řádu několika tisíc hektolitrů týdně, což umožní domácím pivovarům zvýšit týdenní výstav přibližně o dvě procenta.


Při většině velkých sportovních svátků, jako jsou olympijské hry či mezinárodní mistrovství ve fotbale nebo hokeji, stoupá podle dlouhodobých statistik* Plzeňského Prazdroje průměrná týdenní spotřeba piva v ČR zhruba o 5,5 tisíce hektolitrů.


Podle statistik Českého svazu pivovarů a sladoven dosáhl celkový výstav domácích pivovarů za rok 2005 objemu 19 milionů hektolitrů. Z toho téměř 16 milionů bylo vyprodukováno pro český trh, pro který se průměrně za týden uvařilo 300 000 hektolitrů. Průměrný týdenní nárůst spotřeby při výjimečném sportovním svátku tak může přinést téměř dvouprocentní zvýšení domácího výstavu piva.


Při letošním mistrovství světa ve fotbale, které potrvá čtyři týdny, mají tedy české pivovary šanci uvařit a prodat navíc desítky tisíc hektolitrů.


*výpočty Plzeňského Prazdroje  na základě průzkumů chování spotřebitelů pravidelně prováděných od roku 2002


X X X


Doplňující informace: Kampaň značky Gambrinus „Češi myslí na jedno“
Značka Gambrinus je největším partnerem českého fotbalu a jedním z oficiálních partnerů fotbalové reprezentace ČR. Nyní probíhá po celé České republice reklamní kampaň značky Gambrinus s fotbalovou tematikou a se sloganem „Češi myslí na jedno“. Plzeňský Prazdroj, výrobce piva Gambrinus, dodává do obchodů speciální fotbalovou edici ležáku i výčepního piva Gambrinus v plechovkách „oblečených“ v reprezentačních dresech se jmenovkami a podpisy jedenácti hráčů i trenéra Karla Brücknera. Značka Gambrinus spustila dvě spotřebitelské promo akce (viz níže) a připravila i soutěž, v níž fanoušci posílají povzbudivé zprávy českým fotbalistům. Pokud však jde o spojení s MS 2006, Plzeňský Prazdroj respektuje marketingovou exkluzivitu oficiálních partnerů FIFA a akce ani reklamní aktivity přímo spojené s tématem MS v ČR i v Německu nepořádá.


Celonárodní spotřebitelská promo aktivita v obchodech (lahve, plechovky, multipacky) běží od 15. 5. do 9. 7. a zahrnuje všechna balení i všechny varianty piva Gambrinus. Mechanika je založena na sbírání kódů z pod víček lahví, popř. z trhačů na plechovkách. Kódy je možné zasílat pomocí SMS nebo přes webovou stránku www.gambrinus.cz. Pro výherce je v soutěži připraveno 60 000 cen.


Celonárodní spotřebitelská promo aktivita v restauracích běží od 9. 6. do 9. 7. Soutěžit mohou milovníci jak piva Gambrinus Světlý, tak i Gambrinus Premium. Soutěž probíhá ve více než 3 500 provozovnách po celé ČR a vše je ve fotbalovém duchu. Ceny se losují přímo v provozovnách. Jsou ukryté ve fotbalových míčích, které jsou umístěny – kde jinde – než ve fotbalových sítích. Do hospod je rozvezeno více než 100 000 výher.



  • S celkovým prodejem více než 10,2 milionu hektolitrů doma i v zahraničí v kalendářním roce 2005 a s exportem do více než 50 zemí celého světa je Plzeňský Prazdroj, a. s. předním výrobcem piva v regionu střední Evropy a největším exportérem českého piva.

  • Plzeňský Prazdroj, a. s., je členem globální skupiny SABMiller plc, druhého největšího výrobce piva na světě, s pivovarnickými aktivitami či distribucí ve více než 60 zemích napříč 5 kontinenty. Pilsner Urquell je mezinárodní vlajkovou lodí portfolia značek SABMiller.

 

Plzeň