Do Nošovic jezdí turisté i z Polska a Německa

26.10.2006 Ostatní

Turistickými cíli už dávno nejsou jen hrady, zámky či rozhledny. Stále více se do popředí zájmů návštěvníků derou místa, kde se vyrábějí oblíbené a tradiční produkty. Potvrzují to i výsledky nošovického pivovaru Radegast, jehož exkurzní trasu letos navštívilo o 5 % návštěvníků více než ve stejném období roku 2005. Výrazně přibylo i hostů ze zahraničí.


O tom, že pivo Radegast je vyráběno v nejmodernějším pivovaru v Česku se přišlo v letošním roce přesvědčit více než 5.700 lidí. Z toho téměř 800 přicestovalo do Nošovic ze zahraničí, zejména z Polska a Německa. Jak říká manažer pivovaru, Ivo Kaňák, dlouhá cesta se turistům vyplatí: „Jsme jeden z mála pivovarů, který ukazuje výrobu piva v reálu. Pivovary stále častěji směřují k budování návštěvnických center mimo místa, kde se pivo skutečně vaří. Je to podstatně jednodušší cesta, ovšem rozhodně méně atraktivní.“


Provádění exkurzí má v Radegastu dlouhou tradici. První pivní turisté navštívili pivovar začátkem 80 let. V současnosti disponuje pivovar šesti průvodci, kteří provádějí milovníky piva šest dnů v týdnu. Stále častěji pak hosté využívají možnosti přihlásit se na exkurzi formou on-line formuláře na stránkách www.radegast.cz.


Rok 2006 je ve znamení významného růstu zahraničních návštěv. Dvouhodinovou exkurzí letos prošlo téměř 800 cizinců, zejména návštěvníků z Polska a Německa. Pro další rok chce Radegast počet turistů dále navýšit. „Je naším cílem, aby návštěva pivovaru byla v itinerářích lidí, kteří do našeho regionu přijíždějí. Proto hodláme rozšířit propagaci exkurzí v informačních centrech a u poskytovatelů ubytovacích služeb,“ přiblížil plány do budoucna Ivo Kaňák. 


Další informace poskytne:
Pavel Sobol, account manager
Crest Communications Ostrava
Tel.: 596 620 435, 603 184 049


X X X



  • S celkovým prodejem více než 10,2 milionu hektolitrů v kalendářním roce 2005 a s exportem do více než 50 zemí celého světa je Plzeňský Prazdroj, a. s., předním výrobcem piva v regionu a největším exportérem českého piva.

  • Plzeňský Prazdroj, a. s., je členem globální skupiny SABMiller plc, druhého největšího výrobce piva na světě, s pivovarnickými aktivitami či distribucí ve více než 60 zemích světa napříč 5 kontinenty. Pilsner Urquell je mezinárodní vlajkovou lodí portfolia značek SABMiller. Skupina značek SABMiller zahrnuje dále významné značky jako Miller Genuine Draft a Peroni Nastro Azzurro, a mnoho dalších úspěšných regionálních značek. Mimo USA je SABMiller plc také jedním z největších výrobců a distributorů produktů firmy Coca-Cola na světě.

  • Od roku 1999 je pivovar Radegast součástí největší pivovarské firmy v České republice, společnosti Plzeňský Prazdroj, a.s.

  • V Pivovaru Radegast se vaří pivo od roku 1970. Je nejmladším a nejmodernějším pivovarem v České republice. Ročně produkuje přes 2 mil hl. piva při cca 300 zaměstnancích. Vyrábí pivo typu „klasický český ležák“ a je rovněž výrobcem kvalitního sladu ve vlastní pivovarské sladovně.

  • Do variant značky Radegast patří Radegast Premium, Radegast Original a nealkoholické pivo Radegast Birell.

  • V posledních letech pivovar výrazně investoval do zlepšení kvalitativních parametrů výroby a do procesů analýzy a kontroly. Díky tomu má Radegast kvalitu, která se odráží v řadě úspěchů doma i v zahraničí. V roce 1995 získal Radegast jako první z oboru certifikát kvality ISO 9002, v roce 1996 Mezinárodní ocenění za kvalitu a v roce 1999 ekologický certifikát ISO 14001. V roce 2003 pivovar znovu obhájil certifikáty ISO 9001 a ISO 14001 po důkladném auditu firmy DNV. Řadou unikátních ekologických projektů přispívá pivovar Radegast ke zkrášlení okolí – chráněné krajinné oblasti Beskydy.

Nošovice