Nákup piva nechávají lidé na poslední chvíli

21.11.2006 Ostatní

V plném proudu jsou v pivovaru Radegast přípravy na letošní vánoční svátky. Závěr roku totiž znamená předzásobení domácností pivem a objem prodeje tak roste o 150 – 200 %. Radegast očekává, že v druhé polovině prosince si spotřebitelé odnesou domů asi 8 tis. hektolitrů piva denně. Zachování vysoké kvality piva vyžaduje při jeho vaření v pivovaru Radegast svůj čas. Na „vánoční várce“ se tak v nošovickém pivovaru již intenzivně pracuje.


Závěr roku patří tradičně k období, kdy si Češi dopřávají kvalitní pivo. Zatímco v minulosti se domácnosti předzásobovaly tradičním českým nápojem už od začátku prosince, v posledních letech nechávají spotřebitelé nákup na poslední chvíli. Podle regionálního manažera prodeje společnosti Plzeňský Prazdroj, a. s. Dušana Holého preferují zákazníci vícestupňové pivo: „Pár dnů před Vánocemi činí nárůst prodeje piva Radegast až 200 %. V posledních pěti letech pak pozorujeme trend, že zákazníci stále častěji dávají přednost světlému ležáku Radegast Premium před Originálem, který patří do kategorie výčepních piv.“


Na pokrytí očekávaného nárůstu prodeje se začal pivovar Radegast připravovat začátkem listopadu. Od jeho poloviny pak v Nošovicích uvaří o 15 tis. hektolitrů piva Radegast více. Podle manažera pivovaru Radegast Ivo Kaňáka je na takovou situaci pivovar dobře připraven: „Posílena bude zejména stáčírna, které se nárůst produkce dotýká nejvíce. Disponujeme sítí zkušených externích zaměstnanců, jejichž služby do konce roku využijeme.“


I přesto, že křivka prodeje lahvového piva v prosinci prudce roste, pozadu nezůstává ani spotřeba točeného piva. Lidé sice dávají ve větší míře přednost nakupování dárků či uklízení před návštěvou restaurací, na spotřebě piva to však není znát. Vysvětlení podává Dušan Holý: „Prosinec je ve znamení firemních večírků a společných oslav závěru roku. Tito návštěvníci restaurací nám nahradí pravidelné hosty, kteří se věnují předvánočním přípravám.“


Kontakt
Pavel Sobol, account manager
Crest Communications Ostrava
Tel.: 596 620 435, 603 184 049


X X X



  • S celkovým prodejem více než 10,2 milionu hektolitrů v kalendářním roce 2005 a s exportem do více než 50 zemí celého světa je Plzeňský Prazdroj, a. s., předním výrobcem piva v regionu a největším exportérem českého piva.

  • Plzeňský Prazdroj, a. s., je členem globální skupiny SABMiller plc, druhého největšího výrobce piva na světě, s pivovarnickými aktivitami či distribucí ve více než 60 zemích světa napříč 5 kontinenty. Pilsner Urquell je mezinárodní vlajkovou lodí portfolia značek SABMiller. Skupina značek SABMiller zahrnuje dále významné značky jako Miller Genuine Draft a Peroni Nastro Azzurro, a mnoho dalších úspěšných regionálních značek. Mimo USA je SABMiller plc také jedním z největších výrobců a distributorů produktů firmy Coca-Cola na světě.

  • Od roku 1999 je pivovar Radegast součástí největší pivovarské firmy v České republice, společnosti Plzeňský Prazdroj, a. s.

  • V Pivovaru Radegast se vaří pivo od roku 1970. Je nejmladším a nejmodernějším pivovarem v České republice. Ročně produkuje přes 2 mil hl. piva při cca 300 zaměstnancích. Vyrábí pivo typu „klasický český ležák“ a je rovněž výrobcem kvalitního sladu ve vlastní pivovarské sladovně.

  • Do variant značky Radegast patří Radegast Premium, Radegast Original a nealkoholické pivo Radegast Birell.

  • V posledních letech pivovar výrazně investoval do zlepšení kvalitativních parametrů výroby a do procesů analýzy a kontroly. Díky tomu má Radegast kvalitu, která se odráží v řadě úspěchů doma i v zahraničí. V roce 1995 získal Radegast jako první z oboru certifikát kvality ISO 9002, v roce 1996 Mezinárodní ocenění za kvalitu a v roce 1999 ekologický certifikát ISO 14001. V roce 2003 pivovar znovu obhájil certifikáty ISO 9001 a ISO 14001 po důkladném auditu firmy DNV. Řadou unikátních ekologických projektů přispívá pivovar Radegast ke zkrášlení okolí – chráněné krajinné oblasti Beskydy.

Nošovice