Lahve Pilsner Urquell mění design

23.11.2006 Pilsner Urquell

Do konce roku se v českých obchodech objeví zcela nové lahve a plechovky Pilsner Urquell. Speciálně pro Plzeňský Prazdroj je navrhlo světové designerské studio Enterprise IG. Nový jednotný a celosvětový vzhled se bude týkat půllitrových a třetinkových lahví i plechovek. Největší změnou bude snížení hmotnosti lahve o takřka 20 procent na 350 gramů a výrazné zvýšení viditelnosti přepravek v obchodech. Půllitrové skleněné lahve jsou nejčastějším pivním obalem – tvoří celkem 95 procent prodaných piv v obchodech. Podle marketingových výzkumů hraje atraktivnost obalů roli při nákupu u 60 až 90 procent spotřebitelů. Pilsner Urquell uvede na trh 40 milionů nových půllitrových a 10 milionů třetinových vratných lahví a 1 milion přepravek.



První lahvové pivo Pilsner Urquell bylo prodáváno v roce 1887, v následujícím roce byla postavena první stáčírna lahví. Od roku 1989 dochází ke třetí změně lahví, naposledy   se lahve měnily před čtyřmi roky. Společnost Plzeňský Prazdroj rozhodla celosvětově inovovat design svých produktů a přizvala k tomu londýnskou společnost Enterprise IG. Ta se rozhodla zachovat rysy tradiční pro Pilsner Urquell, ale vtisknout jim několik dalších specifických prvků.


„Drobnější úpravy nese tradiční zelená lahev, kterou již spotřebitelé dobře znají. Přibude tu prolis brány na zadní straně lahve, krčková etiketa, jež nechá vyniknout zátce s tištěnou pečetí, a průhledná dolní přední etiketa s informacemi o původu výrobku. Lahev bude podstatně lehčí než její předchůdkyně – nová půllitrová lahev bude mít o 75 gramů méně než její starší varianta, což bude znamenat i úspory při dopravě. Nová lahev přichází na trh v nové přepravce s výrazným označením Pilsner Urquell, jenž významným způsobem zlepší viditelnost a atraktivitu značky v obchodech,“ uvedl Petr Veselý, projektový manažer Pilsner Urquell.


Ještě větší změny vzhledu se týkají plechovek, které se nově oblékly do zlatavé barvy a na jejich výrobu je použito v Čechách ojedinělé technologie vlisu se speciální povrchovou úpravou. Všechna nová balení Pilsner Urquell se stáčejí a balí na nově otevřené, supermoderní lince v Plzni, která byla slavnostně otevřena minulý týden.
 
V době blížících se Vánoc představil Prazdroj i speciální balení určená pro sváteční trh. Půjde o multipacky se čtyřmi, sedmi nebo osmi lahvovými pivy a speciální značkovou sklenicí jako bonusem. Tu pro Pilsner Urquell navrhlo designové a grafické studio Olgoj Chorchoj. Sklenice vyniká čistými liniemi, decentním bezbarvým označením a mohutnou nohou, která zaručuje její stabilitu. Díky velmi kvalitnímu sklu je i přes svůj subtilní vzhled takřka nerozbitná a najdete ji zejména ve stylových restauracích a hotelích.


Minulý čtvrtek byl slavnostním přestřižením zlaté pásky zahájen plný provoz nové stáčírny v Plzeňském Prazdroji, kde se lahve i plechovky plní. Tato historicky největší investice v pivovaru Plzeň v celkové výši zhruba 1 mld. Kč je součástí komplexního projektu zaměřeného na rozšíření výrobní kapacity k uspokojení rostoucí poptávky v zahraničí a na zajištění optimální kvality pro zákazníky v zámoří.


FAKTA O NOVÉ STÁČÍRNĚ A FILTRACI V PIVOVARU PLZEŇ:



  • Rozloha objektu včetně skladu – 20 000 m2 (tj. téměř 5 fotbalových hřišť)

  • Skladové hospodářství – sklad surovin 2800 m2, sklad hotového piva 6500 m2

  • Výkon linky na stáčení vratných a nevratných lahví pro 5 druhů lahví a několik druhů balení – 60 000 lahví za hodinu

  • Výkon nové plechovkové linky na 0,5l a 0,33l plechovky – 26 000 plechovek 0,5 l za hodinu (resp. 38 000 plechovek 0,33 l)

  • Celková kapacita přetlačných tanků – 14 000 hl (8 tanků, 2x 1000 hl, 2x 2000 hl, 4x 2000 hl) + 2000 hl tank na odplyněnou vodu.

  • 2 průtokové pastery s kapacitou 350 a 300 hl/h

  • Kapacita filtrace – 1200 hl za hodinu na dvou filtračních linkách

  • Vedení energie (nový parovod z Plzeňské Teplárenské, centrální potrubní most  a systém chlazení glykolem) je zabezpečeno pomocí šesti kilometrů potrubí

  • Celá stavba v hodnotě cca 1 mld. Kč byla realizována v nejvyšší kvalitě za pouhých 7 měsíců

Kontakt:
Ing. Vladimír Jurina
724 617 886
Corporate Affairs, Plzeňský Prazdroj, a. s.


x x x



  • Plzeňský Prazdroj, a. s. je lídrem českého trhu a s vývozem do 50 zemí celého světa je zároveň největším exportérem českého piva. Plzeňský Prazdroj patří do mezinárodní pivovarnické společnosti SABMiller plc, jedné z největších na světě, přítomné ve 40 zemích čtyř kontinentů.

  • Prémiová značka Pilsner Urquell je vlajkovou lodí mezinárodního portfolia značek SABMiller.

  • Enterprise IG je přední celosvětová brandingová agentura, patřící do sítě WPP. Pracuje pro ni  550 zaměstnanců ve 26 kancelářích po celém světě. Mezi její hlavní klienty patří dále např. British Gas, Coca-Cola, Deloitte, Diageo, Ministry of Sound, Motorola, Rolls-Royce, Unilever nebo Vodafone.

  • Kromě samostatných kusů jsou na trhu k dispozici také třetinkové lahvové Pilsnery Urquelly v balení po 4 nebo 6 kusech. Dále půllitrová lahvová piva v baleních po 4, 7, a 8 (o Vánocích navíc doplněno o značkovou sklenici). Obě verze plechovek jsou baleny vždy po 6 kusech.

  • Speciální balení půllitrových lahví by na trhu mělo být k dispozici už od poloviny listopadu 2006. Třetinová balení spolu s menšími plechovkami nastoupí začátkem roku 2007.

Plzeň