Prodej černého piva vzrostl v letošním roce o 11 %, před Vánoci se očekává jeho další nárůst

14.12.2006 Obchodní výsledky

Češi stále více přicházejí na chuť tmavému pivu, které je zejména o vánočních svátcích velmi oblíbené. Nejprodávanějším černým pivem na českém trhu je stabilně Velkopopovický Kozel Tmavý. Za posledních 12 měsíců vzrostl celkový prodej černého piva na domácím trhu o 11 %, z toho „černý Kozel“ zaujímá nejsilnější pozici – má přibližně třetinu trhu. Celkově prodává Velkopopovický Kozel 80 000 hektolitrů černého piva ročně. Nejčastějšími konzumentkami černého piva jsou ženy ve věku 46 až 55 let.

„Spotřeba černého piva v České republice roste již několik let a stejně tak je to i u Velkopopovického Kozla Černého, která je lídrem trhu. Z celkové naší produkce tvoří lahvové černé pivo 55 procent a pozitivní trendy pozorujeme i u čepované varianty. Za posledních 5 let vzrostl počet restaurací, které mají pivo Velkopopovický Kozel Černý  v nabídce, o 40 procent, a je jich už na 3000. Spotřeba černého piva určitě vzroste i před Vánoci, protože pivo k dobrému svátečnímu jídlu neodmyslitelně patří a mnoho hospodyněk jej používá i jako speciální ingredienci pro pečení, například kapra,“ říká Martin Kuděla, manažer značky Velkopopovický Kozel. 

Černé pivo je snad i díky mnoha lidovým pověrám (růst poprsí, hezká pleť, zlepšení trávení) oblíbenější  zejména u žen, které ho pijí více než muži. Ze všech alkoholických nápojů, které ženy vypijí, tvoří černé pivo 4 procenta. Podle výzkumů jsou nejčastějšími konzumentkami černého piva ženy ve věku 46 až 55 let, pocházejí zpravidla z jižní Moravy, jsou vdané a žijí ve městech nad 100 000 obyvatel.

Černý Kozel vyniká svou karamelovou chutí a rubínovou barvou. Voda, ze které se vyrábí, pochází z lesních studní v okolí Velkých Popovic a je pravidelně kontrolována týmy odborníků. Dokladem jeho kvality a oblíbenosti je i sedminásobné ocenění Tmavé pivo roku. Velkopopovický Kozel Černý je velmi vhodný k vytváření speciálních chuťových a typových kombinací, tzv. řezaných piv.
 
Bližší informace:
Vladimír Jurina, tiskový mluvčí Plzeňského Prazdroje, tel.: 257 287 209, 724 617 219
Radim Kovács, AMI Communications, tel.: 234 124 112, 724 012 617

x x x

  • Plzeňský Prazdroj, a. s. je lídrem českého trhu a s vývozem do 50 zemí celého světa je zároveň největším exportérem českého piva. Plzeňský Prazdroj patří do mezinárodní pivovarnické společnosti SABMiller plc, jedné z největších na světě, přítomné ve 40 zemích čtyř kontinentů.
  • Velkopopovický Kozel je značkou, která má své nezastupitelné místo v  portfoliu Plzeňského Prazdroje. Patří ke značkám s nejdynamičtějším růstem jak na českém, tak i na zahraničních trzích. Velkopopovický Kozel Černý je zároveň lídrem trhu s tmavými pivy v České republice. Pivovar Velké Popovice v loňském roce oslavil 131 let od svého založení v roce 1874.
  • Velkopopovický Kozel Černý je od roku 2000 jediným tmavým pivem v portfoliu Plzeňského Prazdroje, a. s. O tom, že je zároveň jedničkou na trhu tmavých piv, svědčí skutečnost, že pravidelně boduje v nejrůznějších domácích i zahraničních soutěžích. Na svém kontě má sedminásobný titul „Tmavé pivo roku“ (anketa čtenářů časopisu Pivní kurýr), několikrát se stal „Pivem piv“ (anketa Sdružení přátel piva). Zlatá medailová ocenění získal také například na Mezinárodním pivním mistrovství v Austrálii (2004) a na mezinárodní soutěži kvality Monde Selection v Belgii (2005). 
  • Aktuální informace o aktivitách a projektech podporovaných značkou Velkopopovický Kozel najdete na internetových stránkách www.kozel.cz.

Velké Popovice