Přední český výrobce a exportér piva oznamuje objemové výsledky prodeje za kalendářní rok 2006

30.1.2007 Ostatní

Celkový prodej značek Plzeňského Prazdroje dosáhl v kalendářním roce 2006 doma i v zahraničí téměř 10,7 milionu hektolitrů, což představuje meziroční nárůst 5,7 %. K nárůstu objemů přispěly zejména prodeje v zahraničí, včetně licenční výroby značek Plzeňského Prazdroje.


V roce 2006 zaznamenaly domácí prodeje piva Plzeňského Prazdroje růst o 2,4 % na celkových 8,1 milionu hektolitrů. Nejvíce vzrostly jeho prodeje v regionu jižních Čech (České Budějovice a okolí), kde stoupl meziročně o 7 %. Značka Pilsner Urquell zvýšila prodané objemy o 4,6 %. Nejlepších meziročních výsledků dosáhl Velkopopovický Kozel s nárůstem 10,3 %. Zvedl se zájem o všechny druhy balení této značky, ale nejvíce tomu tak bylo u sudového piva s meziroční změnou o 22 %.


Pilsner Urquell a Velkopopovický Kozel velvyslanci Česka v zahraničí
Plzeňský Prazdroj potvrdil své postavení největšího českého exportéra piva a jeho výrobce v zahraničí. Celkový objem prodeje značek Plzeňského Prazdroje v zahraničí vzrostl v porovnání s rokem 2005 o rekordních 17,5 %. K dosažení úspěchu přispěly prodeje značky Pilsner Urquell. Zmínit je nutné také důležitý úspěch značky Velkopopovický Kozel na trzích s licenční výrobou. Celkem vyvezl Plzeňský Prazdroj 786 tisíc hektolitrů piva (+10,6 %), s 646 tisíci hektolitry (+12,7 %) se na tomto výsledku podílel ležák Pilsner Urquell, o zbylou část se postaraly ostatní značky, hlavně Velkopopovický Kozel.


Mike Short, generální ředitel Plzeňského Prazdroje, uvedl: “Rok 2006 byl pro Plzeňský Prazdroj rokem velkých úspěchů a rozvoje. Na prodejních výsledcích je vidět, jak efektivně jsme využili extrémně teplý červen, který se s 910 tisíci prodanými hektolitry piva stal nejúspěšnějším měsícem v historii Plzeňského Prazdroje.


Přes sezónní výkyvy v letních měsících charakterizoval naše prodeje na domácím trhu celková stabilita trhu. Dosáhli jsme dobrých výsledků exportu, začali jsme vyvážet značky Plzeňského Prazdroje do dalších tří zemí (Honduras, Omán, Turecko) a naše pivo dnes tedy můžete koupit již v 53 zemích po celém světě.


Zvýšili jsme export především do zemí EU – Německa, Nizozemí, Itálie, Španělska, Dánska, Francie a skandinávských zemí. V Německu je teď ležák Pilsner Urquell číslem jedna mezi importovanými pivy. Nárůst prodeje podpořily především zvýšené marketingové aktivity Plzeňského Prazdroje a SABMiller na příslušných trzích.


Striktně kontrolovaná licenční výroba některých našich značek na pečlivě vybraných trzích sousedních zemí se opět dynamicky rozvíjela. Zejména rostl prodej značky Velkopopovický Kozel, která těží ze své rostoucí reputace vysoce kvalitního a zároveň cenově přijatelného tradičního českého piva.

Těší nás také mírný nárůst našeho podílu na domácím trhu, dosažený v tvrdých konkurenčních podmínkách. Soustředění se na klíčové značky, podpora domácí i zahraniční distribuce a pečlivé sledování potřeb zákazníků vytvoří předpoklad pro naše úspěšné podnikání na trhu pivovarnictví také v dalších letech.”


Nejvýznamnější fakta a trendy roku 2006 z pohledu Plzeňského Prazdroje:



  • Růst prodeje klíčových značek Pilsner Urquell, Gambrinus, Velkopopovický Kozel a Radegast Birell na domácím trhu.

  • Pilsner Urquell vykázal 10,6 % nárůst exportu a např. v  Německu se stal nejprodávanějším importovaným pivem

  • Společnost dokončila významné investice v plzeňském pivovaru (modernizace varny, výstavba stáčírny a instalace nových cylindro-kónických tanků), zaměřené na zvýšení kapacity výroby značky Pilsner Urquell a na posílení její chuťové stability. Tato historicky největší investice Plzeňského Prazdroje (1 mld. Kč) slouží především k uspokojení rostoucí exportní poptávky.

Kontakt:


Vladimír Jurina
724 617 886
Oddělení firemních vztahů


x x x



  • S celkovým prodejem 10,7 milionu hektolitrů v kalendářním roce 2006 a s exportem do více než 50 zemí celého světa je Plzeňský Prazdroj, a. s., předním výrobcem piva v regionu a největším exportérem českého piva.

  • Plzeňský Prazdroj, a. s., je členem globální skupiny SABMiller plc. Pilsner Urquell je mezinárodní vlajkovou lodí portfolia značek SABMiller.

  • SABMiller plc je jedna z největších světových pivovarnických společností, s pivovarnickými aktivitami či distribucí ve více než 60 zemích světa napříč 5 kontinenty. Skupina značek SABMiller zahrnuje významné značky jako Miller Genuine Draft, Peroni Nastro Azzurro a Pilsner Urquell, a mnoho dalších úspěšných regionálních značek. Mimo USA je SABMiller plc také jedním z největších výrobců a distributorů produktů firmy Coca-Cola na světě. Ve fiskálním roce ukončeném 31. března 2006 skupina vykázala příjmy ve výši 15,307 miliardy USD a zisk před zdaněním 2,453 miliardy USD. SABMiller plc je kótována na burze v Londýně a v Johannesburgu.

Praha