Radegast vyměnil láhve a předal odkaz dalším generacím

11.5.2007 Ostatní

Celou délku rovníku a to rovnou dvakrát by pokryly pivní láhve, které pivovar Radegast naplnil od roku 1996. Právě v těchto dnech však končí tento typ balení svou funkci a postupně se nahrazuje novým – moderním typem láhve. Těch bude pivovar v první fázi potřebovat asi 20 milionů. Současně také značka Radegast mění přepravky a etikety. Poslední stará láhev s pivem Radegast posloužila jako odkaz budoucím generacím. Společně s předměty dokumentujícími současnost a vzkazy známých osobností byla uložena do nošovické země.

   Lahev Radegast Premium 

Asi jednu miliardu piv Radegast Premium a Originál vypili milovníci moravské značky z lahví, které v těchto dnech definitivně končí svůj život. Po jedenácti letech se mohou spotřebitelé těšit na nový typ obalu, který využívá veškeré moderní prvky balení. Současně s novou lahví se postupně nahrazují i přepravky, změn doznala etiketa a již dříve i samotné logo značky.

Důvody, které vedly značku ke změně obalů vysvětluje její brand manager, Milan Gába: „Nové balení usnadňuje spotřebiteli orientaci v pivní sekci při nákupu svého oblíbeného láhvového piva. Světlý ležák Premium i výčepní pivo Original jsou od sebe jednoznačně odlišitelné. Poprvé v historii také využíváme na láhvi prvek staniol, který bude zdobit láhev světlého ležáku. Kromě nového designu jsou nové láhve i přepravky lehčí a tudíž praktičtější.“ 

Pro potřeby značky Radegast potřebuje pivovar asi 500 tis. kusů přepravek a zhruba 20 milionů lahví. Životnost každé láhve je v průměru asi 4 roky a za tuto dobu se ji podaří naplnit až 20 krát.

Změn doznala také etiketa piva Radegast, která je v souladu s přeměnou láhve a přepravky. Nejvýraznějším posunem je nahrazení červeného podkladu pod nápisem Radegast u ležáku Premium. Značka se vrací k barvě zelené, která je pro Radegast charakteristická. „Zelená je symbolem přírody – odkud Radegast pochází,“ dodává M. Gába.

Již dříve upravila značka své logo. Změny doznal bůh Radegast, který nyní sleduje spotřebitele zpříma. I tuto změnu vysvětluje M. Gába: „Přímý pohled odpovídá hodnotám, které bůh Radegast ztělesňuje. Těmi jsou například přímočarost a upřímnost.“

Poslední láhev, která sjela ze stáčecí linky nošovického pivovaru byla použita jako odkaz dalším generacím. Ve speciální schránce byla uložena do země před pivovarem Radegast, kam ji doprovodily předměty dokumentující současnost, vč. výtisků novin, mincí či záznamem udílen cen Akademie populární hudby – Anděl 2007. Svůj odkaz dalším generacím předali také známé regionální osobnosti jako jsou Karel Loprais či populární „blogař“ Ostravak Ostravski.

Svůj odkaz dalším generacím poskytly i známé osobnosti našeho kraje:

Ostravak Ostravski, populární ostravský blogař: „Sprava pro generacyju, kera přyjdě po nas: barabi, buďtě pyšni na ten naš fajny kraj, bo inač vas budu chodiť v nocy strašiť. S hajcmanem v jedne pazuře a s klavesnicu v druhe.“

Karel Loprais, šestinásobný vítěz  rallye Paříž Dakar: „Bůh Radegast i pivo Radegast je božstvo, které vyznávám. Doufám, že i vy budete dělat totéž.“

Petr Šiška, prezident Akademie populární hudby: „Ahoj potomci. Jestli máte v muzeu nějaký přehrávač, tak si pusťte DVD, které jsem vám tady nechal. A pochopíte, jak skvělou muziku jsme v tom roce 2007 dělali.“

Miroslav Kačmarčík, starosta obce Nošovice: „Ještě za 100 let aby v Nošovicích platilo, kde se pivo vaří, tam se dobře daří.“

Další informace poskytne:
Pavel Sobol, account manager
Crest Communications Ostrava
Tel.: 596 620 435, 603 184 049

X X X

  • S celkovým prodejem 10,7 milionu hektolitrů v kalendářním roce 2006 a s exportem do více než 50 zemí celého světa je Plzeňský Prazdroj, a. s., předním výrobcem piva v regionu a největším exportérem českého piva.
  • Plzeňský Prazdroj, a. s., je členem globální skupiny SABMiller plc, druhého největšího výrobce piva na světě, s pivovarnickými aktivitami či distribucí ve více než 60 zemích světa napříč 5 kontinenty. Pilsner Urquell je mezinárodní vlajkovou lodí portfolia značek SABMiller. Skupina značek SABMiller zahrnuje dále významné značky jako Miller Genuine Draft a Peroni Nastro Azzurro, a mnoho dalších úspěšných regionálních značek. Mimo USA je SABMiller plc také jedním z největších výrobců a distributorů produktů firmy Coca-Cola na světě.
  • Od roku 1999 je pivovar Radegast součástí největší pivovarské firmy v České republice, společnosti Plzeňský Prazdroj, a. s.
  • V Pivovaru Radegast se vaří pivo od roku 1970. Je nejmladším a nejmodernějším pivovarem v České republice. Ročně produkuje přes 2,2 mil. hl piva a více než 27 tisíc tun sladu při cca 270 zaměstnancích. Vyrábí pivo typu „klasický český ležák“ a je rovněž výrobcem kvalitního sladu ve vlastní pivovarské sladovně.
  • Do variant značky Radegast patří Radegast Premium, Radegast Original a nealkoholické pivo Radegast Birell.
  • V posledních letech pivovar výrazně investoval do zlepšení kvalitativních parametrů výroby a do procesů analýzy a kontroly. Díky tomu má Radegast kvalitu, která se odráží v řadě úspěchů doma i v zahraničí. V roce 1995 získal Radegast jako první z oboru certifikát kvality ISO 9002, v roce 1996 Mezinárodní ocenění za kvalitu a v roce 1999 ekologický certifikát ISO 14001. V roce 2003 pivovar znovu obhájil certifikáty ISO 9001 a ISO 14001 po důkladném auditu firmy DNV. Řadou unikátních ekologických projektů přispívá pivovar Radegast ke zkrášlení okolí – chráněné krajinné oblasti Beskydy.

Nošovice