Gábina a Gustav vás provedou novým webem Gambrinu

6.8.2007 Akce

V uplynulých dnech byla spuštěna nová online prezentace nejoblíbenější české pivní značky Gambrinus. Stránky www.gambrinus.cz zaznamenaly nejen výrazný redesign, kterým vás provede moderátorská dvojice Gábina a Gustav, ale jsou také plné těch nejnovějších internetových technologií. Gambrinus se zároveň rozhodl nový web podpořit netradiční „údernou“ reklamní kampaní na zpravodajských, sportovních a komunitních serverech.

Online aktivity značky Gambrinus dlouhodobě zaštiťuje společnost 4Internet, která i tentokrát připravila většinu grafických prvků a zajistila kompletní programátorskou část celého projektu. O produkci a výrobu animovaných scének s Gustavem a Gábinou se postarala reklamní agentura Rust2. 

Gábina, Gustav a nová grafika

První, co vás zaujme na aktuální podobě www.gambrinus.cz, bude nepochybně jejich nové vizuální ztvárnění. Web se opticky rozdělil na horní, více grafickou a spodní, spíše informační část. Nosným prvkem celého redesignu se stala virtuální obrazovka umístěná na levé straně. Zde se promítají krátké šoty s ústředními postavami moderátorů Gábinou a Gustavem.

Ti vás provedou nejen celým webem, ale přinášejí i řadu vtipných scének a hlášek. „Jsme přesvědčeni, že říz by mělo mít nejen naše pivo, ale také brouzdání našimi internetovými stránkami,“ vysvětluje snahu zaujmout netradičním pohledem na web jako na internetovou televizi Petr Božoň, Senior Brand Manager značky. To se v současnosti rozhodně daří.

S příchodem redesignu a podpůrné reklamní kampaně návštěvnost roste a prodlužuje se i doba, kterou jednotliví návštěvníci na webu stráví. Aby také ne, vždyť na webu je použito 80 atraktivních animací zachycujících moderátorskou dvojici v nejrůznějších situacích. Pokud byste už měli akcí v obrazovce dost, můžete „televizi“ jednoduše vypnout a věnovat se naplno aktuálním článkům, ke kterým vás dovede upravené hlavní menu. To prošlo také renovací a jeho sekce vás nyní rychle provedou stěžejními aktivitami Gambrinu v oblasti hudby, fotbalu či zábavy. Celý web se stal přehlednějším, ale zároveň přesně reflektuje hlavní myšlenku značky – „Dívat se na svět a věci kolem nás z jiného, netradičního a zábavnějšího úhlu pohledu“.

Nejnovější technologie

Když se v roce 2002 web Gambrinu oblékl do nového kabátu, ihned se katapultoval mezi to vizuálně nejpovedenější, co bylo možné na tehdejším českém Internetu vidět. Virtuální městečko G-City vás tehdy navedlo na nejdůležitější aktivity Gambrinu. Tento koncept byl postavený především na vzhledu a propracované grafice, to už však dnes zdaleka nemusí stránkám zaručit úspěch. „Tentokrát jsme zabrousili do vod těch nejnovějších technologií a troufnu si říci, že některé postupy jsme implementovali v ČR vůbec poprvé,“ říká Luděk Baumruk, Junior Brand Manager značky Gambrinus, který měl projekt na starost. „Nový web nabízí řadu vizuálních, efektových prvků, ale zároveň musí být přístupný i těm uživatelům, kteří mají pomalé internetové připojení nebo méně výkonný počítač,“ dodává Baumruk. Web dnes pochopitelně splňuje standardy XHTML 1.0 strict, CSS, zároveň využívá technologii AJAX (Asynchronous JavaScript and XML), jejíž dynamické prvky komunikují asynchronně se serverem. Naposledy zmíněná technologie umožnila webu také ověření plnoletosti způsobem, který je transparentní pro vyhledávače. Stránky proto bez problémů splňují tzv. SEO desatero a pozitivně reagují ve vyhledávačích na vybraná klíčová slova.
O přehrávání animací se stará dnes velmi oblíbená technologie Flash (tu využívá i populární Youtube.com).

Netradiční reklamní kampaň

Nový vzhled stránek se značka rozhodla podpořit velmi výraznou reklamní kampaní, během níž byly využity flash animace s transparentním pozadím (pohyblivá postava není umístěna ve čtvercovém nebo obdélníkovém okně, ale je obklopena skutečným prostředím webu). Implementace „video“ reklamy tak, že překrývá pouze nezbytně nutnou část aktuálního obsahu webu, je v České republice stále spíše výjimkou. Krátký video šot, ve kterém se moderátorka Gábina nejprve představí a pak Vás pozve na www.gambrinus.cz, je pochopitelně možné bez problému zavřít nebo pouze ztlumit jeho zvuk. Video reklama myslela také na uživatele s pomalým internetovým připojením. Po ověření rychlosti a kompatibility webového prohlížeče se systém automaticky rozhodne, zda přehraje kompletní animaci se zvukem nebo zda si návštěvník užije s Gábinou jen méně „legrace“ a pozvánka na www.gambrinus.cz se mu zobrazí v textové podobě umístěné v komiksových bublinách. Přibližně třítýdenní reklamní kampaň byla umístěna na nejnavštěvovanějších zpravodajských severech. Virtuální moderátorce se však nevyhnuli ani hudební a sportovní fanoušci, které reklama zastihla na jejich oblíbených serverech a komunitních portálech.

Gambrinus - reklamní kampaň "Gábina"

Zajímavé momenty z historie www.gambrinus.cz

  • 1999 Spuštění stránek www.gambrinus.cz
  • 2000 První redesign webu, o grafice ve stylu „Gambrinus Girl“ se rozhodlo internetovým hlasováním
  • jaro 2002 První flashová upoutávka na homepage
  • podzim 2002 Redesign ve stylu G-City
  • červenec 2007 Redesign Gábina a Gustav

Kontakt:

Luděk Baumruk
Junior Brand Manager Gambrinus
724 617 511

Vladimír Jurina
724 617 886
Brand PR manažer

X X X

  • Gambrinus je dlouhodobě nejprodávanější značkou piva na českém trhu. Každé cca čtvrté pivo, které se v ČR vypije, je Gambrinus.
  • Benátská noc, Rock for People, turné skupin Kabát a Divokej Bill, udělování hudebních cen Anděl – to je jen stručný výběr těch nejdůležitějších hudebních událostí, které Gambrinus podporuje.
  • Gambrinus je nejvýznamnějším partnerem českého fotbalu – Gambrinus ligy a české fotbalové reprezentace.
  • Gambrinus je součástí portfolia Plzeňského Prazdroje, který je členem globální skupiny SABMiller plc, jedné z největších světových pivovarnických společností s pivovarnickými aktivitami či distribucí ve více než 60 zemích světa napříč šesti kontinenty.

Praha