Plzeňský Prazdroj: růst prodeje hlavně díky exportu

15.8.2007 Obchodní výsledky

Poprvé v historii překonán za pololetí kalendářního roku prodej 4,5 milionu hektolitrů, meziroční nárůst je 5,4 %

Plzeňský Prazdroj, a. s., vedoucí česká pivovarnická společnost, dnes oznámila pololetní prodejní výsledky. Export a domácí prodej přesáhl v prvním pololetí kalendářního roku 2007 poprvé v historii 4,5 milionu hektolitrů, což je meziroční nárůst o 5,4 %. Hlavním tahounem úspěšných prodejů byl export, který meziročně stoupl o 12,5 %.

Plzeňský Prazdroj potvrdil své postavení největšího českého exportéra piva. Celkový objem vývozu značek Plzeňského Prazdroje (tzn. bez započtení licenčních výrob) se zvýšil v porovnání se stejným obdobím roku 2006 o 12,5 % a dosáhl 430 tisíc hektolitrů. Pilsner Urquell, největší exportní značka českého piva, zaznamenal meziroční růst exportu o 11 %. Hlavními zahraničními trhy zůstávají tradičně Německo, USA a Slovensko. Na mapě exportu také přibylo několik nových zemí: piva z portfolia Plzeňského Prazdroje lze nyní koupit i v Albánii, Gruzii a Černé Hoře.

Na domácím trhu celkový růst prodeje značek Plzeňského Prazdroje o 4,8 % byl v souladu s vývojem pivního trhu. Nejprodávanější značky českého piva – Gambrinus – se v prvním pololetí 2007 prodalo o 2,2 % více než ve stejném období loňského roku, prémiová značka Pilsner Urquell si polepšila v meziročním srovnání o 4 %.

„S výsledky za první pololetí jsme s ohledem na vývoj trhu spokojeni. Na úspěchu našich značek se vedle marketingových aktivit pozitivně podepsal i dřívější začátek „letní“ sezóny. Díky teplému počasí významně rostl v prvním pololetí prodej typicky „dovolenkových“ a „grilovacích“ balení, tj. plechovky (+17 %) a multipacky (+65 %).,“ říká Otakar Binder, ředitel obchodu a distribuce Plzeňského Prazdroje.

Nejvýznamnější fakta a trendy 1. pololetí 2007 z pohledu Plzeňského Prazdroje:

  • export vzrostl o 12,5 %
  • domácí prodeje stouply o 4,8 %, v souladu s vývojem na celém trhu
  • poprvé v historii byla překonána hranice 4,5 milionu hektolitrů prodaných za pololetí
  • pivovarská sezóna začala s předstihem už během netradičně teplého a slunečného jara.

Kontakt:
Alexej Bechtin
Tiskový mluvčí
724 617 219

x x x

  • S celkovým prodejem 10,7 milionu hektolitrů svých značek v kalendářním roce 2006 (včetně licenční výroby v zahraničí) a s exportem do více než 50 zemí celého světa je Plzeňský Prazdroj, a. s., předním výrobcem piva v regionu a největším exportérem českého piva.
  • Plzeňský Prazdroj, a. s., je členem globální skupiny SABMiller plc. Pilsner Urquell
    je mezinárodní vlajkovou lodí portfolia značek SABMiller.
  • SABMiller plc je jedna z největších světových pivovarnických společností, s pivovarnickými aktivitami či distribucí ve více než 60 zemích světa napříč šesti kontinenty. Skupina značek SABMiller zahrnuje mezinárodní značky jako Miller Genuine Draft, Peroni Nastro Azzurro a Pilsner Urquell, a mnoho dalších úspěšných regionálních značek. Mimo USA je SABMiller plc také jedním z největších výrobců a distributorů produktů firmy Coca-Cola na světě. Ve fiskálním roce ukončeném 31. března 2007 skupina vykázala příjmy ve výši 18,620 miliardy USD a zisk před zdaněním 3,591 miliardy USD.

Praha