Prazdroj zvyšuje export piva na Jadran o 45 %

24.9.2007 Obchodní výsledky

Češi vozí méně plechovek a pijí české pivo v restauracích
 
Plzeňský Prazdroj, největší exportér českého piva, zvyšuje vývoz svých značek i popularitu českého piva v balkánských zemích na jadranském pobřeží. Za prvních 8 měsíců roku 2007 vyvezl do Chorvatska, Slovinska a Černé Hory takřka 4.800 hl piva, t.j. meziročně o 45 % více. Roste počet míst, kde se v Chorvatsku čepuje české pivo, proto si čeští turisté vozí k Jadranu méně piva v plechovkách než dříve.

 

Klíčovou značkou pro tento region je Pilsner Urquell, kterého se letos pod jadranským sluncem vypilo více než 4.100 hl, o 42 % více než od ledna do srpna 2006. Podpůrnou značkou je Velkopopovický Kozel Tmavý s letošním objemem 640 hl (meziročně + 65 %).

„Chorvatsko jako největší země regionu a oblíbený letní cíl českých turistů je hlavní destinací plzeňského exportu v zemích bývalé Jugoslávie. Plzeňský Prazdroj se zde soustřeďuje jak na budování celoročního lokálního trhu v hlavních centrech regionu jako např. Záhřeb, tak na využití sezónního prodeje na pobřeží,“ říká Michal Rába, manažer zahraničního obchodu Plzeňského Prazdroje pro jižní Evropu.

Pilsner Urquell v Chorvatsku 

Důraz je kladen na čepované pivo, které tvoří 90 % prodejů. Celkový počet výčepních míst (restaurace, bary, plážové bary) již dosáhl 123. Největší „hustota“ Pilsner Urquell na celoročním čepu je v přirozených centrech (Záhřeb, Split, Rijeka). V sezónních oblastech střední a jižní Dalmácie a na jadranských ostrovech je čepovaný Pilsner Urquell k mání na 54 místech.

Podle aktuálního výzkumu mezi řidiči, delegáty a průvodci CK Vítkovice Tours, největšího českého specialisty na zájezdy k Jadranu, si průměrný domácí milovník piva putující k Jadranu s cestovní kanceláří s sebou veze sedm plechovek českého piva, nejčastěji značek Gambrinus, Velkopopovický Kozel a Radegast. Zásoby piva z domoviny si takto bere k moři necelých 60 % těchto turistů. „Dříve si Češi vozili na Jadran výrazně více piva. V posledních letech toto množství klesá, zřejmě i díky tomu, že se rozšiřuje počet míst, kde si Češi mohou dát v Chorvatsku české pivo v hospodě,“ říká Libor Šugárek, výkonný ředitel CK Vítkovice Tours.

Ale i ti, kteří nechtějí sedět v restauraci, si mohou dopřát Pilsner Urquell nebo tmavého Kozla – obě značky se s jedinou výjimkou prodávají ve všech rozhodujících chorvatských řetězcích.

Největší objemy značek Plzeňského Prazdroje se v Chorvatsku zkonzumují od května do srpna, za vydatné podpory českých turistů. V letošním červenci dokonce Pilsner Urquell zaznamenal historický měsíční rekord 1260 prodaných hl.

Kontakt:
Vladimír Jurina
Plzeňský Prazdroj
724 617 886

Libor Šugárek
výkonný ředitel Vítkovice Tours
596 664 060, 602 520 680
www.ckvt.cz, www.chorvatsko.cz

x x x

  • S celkovým prodejem 10,7 milionu hektolitrů v kalendářním roce 2006 (včetně licenční výroby v zahraničí) a s exportem do více než 50 zemí celého světa je Plzeňský Prazdroj předním výrobcem piva v regionu a největším exportérem českého piva.
  • Plzeňský Prazdroj, a. s., je členem globální skupiny SABMiller plc. Pilsner Urquell je mezinárodní vlajkovou lodí portfolia značek SABMiller.
  • SABMiller plc je jedna z největších světových pivovarnických společností, s pivovarnickými aktivitami či distribucí ve více než 60 zemích světa napříč šesti kontinenty. Skupina značek SABMiller zahrnuje významné mezinárodní značky jako Miller Genuine Draft, Peroni Nastro Azzurro a Pilsner Urquell, a téměř 200 úspěšných regionálních a národních značek. Mimo USA je SABMiller také jedním z největších výrobců a distributorů produktů firmy Coca-Cola na světě.

Plzeň