Nejlépe čepuje plzeňský ležák Pilsner Urquell Erik Jönsson z Norska

15.10.2007 Ostatní

Porotu mezinárodní soutěže Pilsner Urquell Master Bartender 2007 přesvědčil svými znalostmi a profesionálním vystupováním.

Když na jaře tohoto roku vyhlašovala nadnárodní společnost SAB Miller druhý ročník mezinárodní soutěže Pilsner Urquell Master Bartender, nikdo netušil, že se „mistrem světa v čepování piva“ stane reprezentant Norska. Připomeňme, že loni nejlépe čepoval Pilsner Urquell zástupce Jihoafrické republiky. České barvy letos v soutěži hájil a mezi velké favority patřil pan Jan Koreis z plzeňské restaurace Na Spilce, který vyhrál národní kolo soutěže a postoupil tak do finále do New Yorku.

Erik Jönsson však zvítězil naprosto zaslouženě a díky svému profesionálnímu vystupování a znalostem nechal ostatní soutěžící za sebou.

Vítěz získal prestižní titul Pilsner Urquell Master Bartender 2007 a bude uveden do síně slávy plzeňského pivovaru společnosti Plzeňský Prazdroj.

„Je to pro mne velká čest, vítězství mne překvapilo, i když jsem se pečlivě připravoval. Favoritem byl jednoznačně český reprezentant. Teoretická část byla velmi náročná a musel jsem velmi dobře zvládnout, jak porotě vysvětlit, v čem je Pilsner Urquell tak jedinečný a odlišný od ostatních piv,“ řekl Erik Jönsson z Norska a doplnil „Už se těším až vystavím trofej do svého výčepu a oslavíme to s přáteli. Čím budeme slavit? Samozřejmě plzeňským ležákem.“

Erik pracuje v pohostinství pouze 5 let, ale již získal značné zkušenosti jako číšník, vedoucí a samozřejmě jako výčepní. Jeho praxe z Austrálie, Kanady, Velké Británie, jeho rodného Švédska a z Norska z něj dělají skutečně mezinárodního vítěze.

Členem mezinárodní poroty byl i pan Václav Berka, starší obchodní sládek Plzeňského Prazdroje.

„Letošní ročník soutěže potvrdil vzrůstající kvalitu soutěže. Více účastníků, více zemí, ale hlavně více znalostí o českém pivu, o značce Pilsner Urquell,“ komentuje průběh soutěže Václav Berka, starší obchodní sládek Plzeňského Prazdroje a člen poroty a dodává: „Nadšení a entusiasmus účastníků z celého světa dokládá, že tato soutěž jednoznačně přispívá k věhlasu českého piva a pivovarnictví.“

Český zástupce v soutěži Jan Koreis komentoval výsledky takto: „Samozřejmě, že jsem pomýšlel na vítězství. Vždyť pivo čepuji v Plzni, Na Spilce, a pivovar mám přímo před nosem, ale musím uznat, že mě velmi překvapila znalost a dovednost všech soutěžících, nejen vítěze. Až teprve tady v New Yorku, na finále soutěže, jsem si uvědomil, že české pivo, plzeňský ležák Pilsner Urquell, je kvalita, kterou obdivují a uznávají na celém světě.“

Dvoudenní soutěž se skládala z teoretické části, ve které účastníci prokazovali svoje znalosti z historie pivovarnictví a výroby piva, a části praktické, ve které soutěžící předvedli „perfektně načepované“ pivo Pilsner Urquell.

Celkem se do soutěže zapojilo více než 1000 účastníků z 15 zemí. (Belgie, Česko, Dánsko, Maďarsko, Finsko, Německo, Řecko, Izrael, Itálie, Norsko, Polsko, Rusko, Švédsko, Jižní Afrika, Velká Británie.) Jedinou podmínkou bylo mít značku Pilsner Urquell na čepu. Vítězové národních kol postoupili do finále, které se konalo ve dnech 13.-14. 10. v New Yorku.

Kontakt
Plzeňský Prazdroj, a.s.
Vladimír Jurina
Corporate Affairs
Plzeňský Prazdroj
724 617 886

Kontakt PR
Petr Pořízek
Account Director
Cvetler&Pořízek
602 680 123

  • Cílem Plzeňského Prazdroje je zajistit hostům všech gastro zařízení zážitek z piva, které chutná tak, jak má. Cílem programu Master Bartender je zvýšit znalosti o správném ošetřování, servírování, historii i současnosti unikátní značky Pilsner Urquell mezi výčepními. Přáním je, aby výčepní sdíleli pro značku Pilsner Urquell velké nadšení, a aby byl Pilsner Urquell podáván vždy optimálním způsobem. Hlavním garantem soutěže je starší obchodní sládek Plzeňského Prazdroje pan Václav Berka.
  • Soutěž vyhlásila globální pivovarnická skupina SAB Miller do které patří i Plzeňský Prazdroj.
  • Jedinou podmínkou k účasti v soutěži je mít značku Pilsner Urquell na čepu. To platí jak v České republice, tak pro ostatní země v nichž se Pilsner Urquell prodává. Vítězové národních kol se utkají ve velkém finále v New Yorku v říjnu tohoto roku.
  • S celkovým prodejem více než 10,7 milionu hektolitrů v kalendářním roce 2006 a s exportem do více než 50 zemí celého světa je Plzeňský Prazdroj, a. s., předním výrobcem piva v Česku a největším exportérem českého piva.
  • Plzeňský Prazdroj, a. s., je členem globální skupiny SABMiller plc, druhého největšího výrobce piva na světě, s pivovarnickými aktivitami či distribucí ve více než 60 zemích světa napříč 5 kontinenty. Pilsner Urquell je mezinárodní vlajkovou lodí portfolia značek SABMiller.

New York