Za půl roku prodaly pivomaty 31 tisíc plechovek

22.10.2007 Ostatní

Unikátním pivomatům se vandalové vyhýbají

Před půl rokem byl v Česku představen světově jedinečný způsob prodeje plechovkového piva – pivomat. Unikátní systém ověření věku kupujícího pomocí čtečky kontrolující zletilost z osobního dokladu potvrdil svoji funkčnost a spolehlivost. Za půl roku se prodalo v prvních zkušebních automatech v Praze a v jejím blízkém okolí prodalo téměř 150 hektolitrů piva. Nakupující v pivomatech mají největší zájem o Velkopopovický Kozel světlý. Nejvytíženější jsou automaty na vysokoškolských kolejích, které se na prodeji podílely více než polovinou.

Automaty jsou zatím nejčastěji umístěny v ubytovacích zařízení – koleje, hostely, ubytovny, kde je jejich prostřednictvím zajištěn 24hodinový prodej nápojů. Několik jich je také v nákupních centrech. Během půl roku se prodalo 30 902 plechovek piva. Největší úspěch zaznamenaly přístroje na vysokoškolských kolejích, kde se prodalo 54 % všech „pivomatových“ piv, ale je zde jen čtvrtina z celkového množství pivomatů. Měsíčně se v takto umístěných automatech prodá i přes tisíc plechovek piva.

„V současné době u všech automatů provádíme aktualizaci softwaru, aby uměly mimo zahraničních pasů rozpoznat věk nakupujícího také ze zahraničních občanských průkazů a identifikačních karet se strojově čitelnou zónou. Nezaznamenali jsme kupodivu žádné poruchy ani projevy vandalismu. I na ubytovnách se podle vrátných chovají k pivomatu ohleduplně, údajně kvůli tomu, že bychom jim ho mohli jinak odvézt,” říká s úsměvem David Polnar, zástupce firmy Future Art, která pivomaty Plzeňskému Prazdroji dodává.

Plzeňský Prazdroj, který má s firmou Future Art exkluzivní smlouvu na dodávky automatů na prodej piva, v přístrojích prodává všechny své značky. Nabídka piv na konkrétních místech se liší podle povahy lokality, ve všech je nabízen nealkoholický Radegast Birell. „Prodejní výsledky značek se hodně liší podle umístění. V hotelech bývá zájem o prémiový Pilsner Urquell, v ubytovnách zase o Velkopopovický Kozel nebo Gambrinus. V nákupních centrech jde pochopitelně na odbyt nealkoholický Birell,” říká Vladimír Jurina, mluvčí Plzeňského Prazdroje.

Do budoucna se počítá s rozšiřováním sítě v Praze a okolí, napříkladv Kladně, kde je zatím jeden přístroj, přibudou další dva. Z dalších měst je jako první na řadě Plzeň, kde byly první dva pivomaty představeny začátkem října během Pilsner Festu, a celkem zde bude v blízké době zprovozněno 10 pivomatů.

Způsob ověření věku přes čtečku strojového kódu na dokladech zaručuje 100 % právní jistotu prodeje pouze osobám starších 18 let. Pokud ověření neproběhne nebo věk neodpovídá, mince vhozené do automatu vypadávají zpět. Jedná se tak o mnohem spolehlivější ověření věku, než je vizuální kontrola personálem obchodu nebo restaurace.

Kontakt:
Vladimír Jurina
Plzeňský Prazdroj
724 617 886

x x x

  • S celkovým prodejem 10,7 milionu hektolitrů v kalendářním roce 2006 (včetně licenční výroby v zahraničí) a s exportem do více než 50 zemí celého světa je Plzeňský Prazdroj předním výrobcem piva v regionu a největším exportérem českého piva.
  • Plzeňský Prazdroj, a. s., je členem globální skupiny SABMiller plc. Pilsner Urquell je mezinárodní vlajkovou lodí portfolia značek SABMiller.
  • SABMiller plc je jedna z největších světových pivovarnických společností, s pivovarnickými aktivitami či distribucí ve více než 60 zemích světa napříč šesti kontinenty. Skupina značek SABMiller zahrnuje významné mezinárodní značky jako Miller Genuine Draft, Peroni Nastro Azzurro a Pilsner Urquell, a téměř 200 úspěšných regionálních a národních značek. Mimo USA je SABMiller také jedním z největších výrobců a distributorů produktů firmy Coca-Cola na světě.

Plzeň